סיכום עונה - ליגה ג' תל אביב

סיכום עונה - ליגה ג' תל אביב סיכום עונה - ליגה ג' תל אביב
בית דגן הייתה מעל כולם, יהודה זגורי מאמן העונה, פליקס חלפון בלתי נגמר, יובל אלמקייס בלט, ספורטינג ת"א ובת ים אכזבו ובני יהוד הפתיעה

גם ליגה ג' ת"א הייתה העונה בעיקר של שתי קבוצות, בית דגן והשקמה חן שרצו ברוב שלבי העונה ראש בראש, עד שבית דגן הצליחה לסגור את סיפור העלייה ולחזור בתוך עונה לליגה ב'. תוצאת השנה, בכל הליגות, שייכת להשקמה חן שהביסה 0:20 את פרדס כץ, שכל שנה משמשת כשק חבטות של הליגה. למרות זאת, פרדס כץ גם חתומה על ההפתעה הגדולה של העונה כשהביסה 2:5 את ספורטינג ת"א, אחת משתי אכזבות העונה ביחד עם הפועל בת ים. גם מחוז ת"א סבל מעיצומי השופטים והמחזור האחרון כולו נקבע כ-0:0 ללא נקודות.

לא פחות מ-39.6 שערים בממוצע נכבשו העונה במחזור ליגה, כאשר למשחק אחד מדובר על 5.1 שערים. פליקס חלפון הוא שיאן הכיבושים כשהרשית לא פחות מ-53 שערים. חברו של פליקס להפועל בת ים, עידו ישראלי זכה בתואר מלך הצהובים עם לא פחות מתשעה כאלה, בצוותא עם טום דקל מאור יהודה. בראש טבלת האדומים נמצאים לא פחות משבעה שחקנים שספגו שני כרטיסים.

הקבוצה: עירוני בית דגן
החבורה של יהודה זגורי הייתה ברמה אחת מעל הליגה. אמנם בארבעת המחזורים הראשונים הקבוצה מעט גמגמה, אבל מאז השיגה רצף של 17 ניצחונות שפתחו פער של 12 נקודות בפסגה. משחק המפתח היה הניצחון 0:4 בחוץ על השקמה חן, שיצר פער מספיק גדול שנשמר עד לסיום העונה. רק ארבעה משחקים הקבוצה לא ניצחה מתוך 30 ויש לה את ההתקפה הפוריה בליגה עם 152 כיבושים, השחקנים הבולטים בקבוצה העונה היו יובל אלמקייס ודוד קראינסקי, כשגם שחקנים כמו לירון שהרבני, השוער אופק לסקי, בן בירן ואלון זבולון נתנו עונה יפה מאוד.

מעל הליגה. עירוני בית דגן (אלון יהודיוף)
המאמן: יהודה זגורי (בית דגן)
לאחר שאימן גם בליגות הגבוהות יותר (אום אל פאחם, רמה"ש), הגיע בעונה שעברה יהודה זגורי לבית דגן, אבל לא הצליח להציל אותה מירידה. העונה הוא בנה שם סגל חזק ואיכותי שעם הרבה רצינות רץ קדימה עד להבטחת העלייה.

החזיר את הקבוצה לליגה ב'. יהודה זגורי (אלון יהודיוף)
השחקן: יובל אלמקייס (בית דגן)
אי שם בעונת 2007/08, אלמקייס עוד היה שחקן נוער בהפועל בארי והפציץ 25 שערים. מאז הוא לא שיחק עד העונה שעברה, בה ירד עם ליגה בית דגן וכבש רק ארבעה שערים. העונה הוא שיפר את המאזן שלו והפציץ לא פחות מ-35 שערים. הבעיה שהוא כבר בן 27, אבל אם יתמיד ביכולת ההבקעה הזו גם בעונה הבאה, אולי הוא עוד יוכל להשתלב בליגות גבוהות יותר בעתיד.

אלמקייס (מימין) בפוזה אופיינית העונה (אלון יהודיוף)
תגלית העונה: אבירן אלקריף (עוצמה חולון)
לעוצמה, שסיימה שלישית, הייתה פתיחת עונה לא משהו, אבל הקבוצה התייצבה בהמשך וסיימה בצמרת הגבוהה. אחד השחקנים הבולטים העונה בקבוצה של הרצל בוסתנאי היה אבירן אלקריף, עוד מעט בן 20, שבעונתו הראשונה בבוגרים כבש 12 שערים ולקראת סיום העונה תפס מקום של קבע בהרכב הראשון. קצת חבל שסיים את העונה שני מחזורים לסיום בגלל כרטיס אדום מיותר, אבל כנראה שמתפתח לנו כאן שחקן מצוין.

מלך השערים: פליקס חלפון (הפועל בת ים)

מה עוד לא נאמר על הילד הנצחי, שבגיל 45 ממשיך לקרוע רשתות? חלפון הצטרף לקבוצה במחזור התשיעי, סיים את העונה עם לא פחות מ-53 כיבושים והיה מנקודות האור הבודדות של הקבוצה.

בלתי נגמר. פליקס חלפון (אלי שמואלי)
המפתיעה: בני יהוד
למעשה, זו לא כל כך הפתעה, כי בני יהוד תמיד נחשבה לקבוצת צמרת, אבל היא הפחות נוצצת שבהן. במשך כל העונה יהוד נעה בשיפולי הצמרת ולבסוף סיימה במקום השישי. יניב אבדר, שהגיע לקבוצה באמצע העונה לאחר שפתח אותה בבית"ר עזרא ועבר גם בספורטינג ת"א, היה מהבולטים כשסיים עם 21 שערים במדי יהוד ו-35 בסה"כ ובמקום השני בטבלת מלך השערים, בצוותא עם יובל אלמקייס ואייל דואק.

המאכזבות: ספורטינג ת"א והפועל בת ים
יכול להיות שאם בת ים הייתה פותחת את העונה ביחד עם פליקס חלפון, היא הייתה מדורגת הרבה יותר גבוה מהמקום השביעי בו סיימה. ספורטינג ת"א, שדווקא החלה יפה את העונה, סבלה בהמשך ממכת פציעות והרחקות שדרדרו אותה עד למקום השמיני, הרחק מאוד מהצמרת הגבוהה.

הפועל בת ים (אלי שמואלי)
ספורטינג ת"א (אלי שמואלי)


 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?