מחזור של הכרעות: נתניה ועכו יכולות לחגוג, התחתית בנקודת רתיחה

יחגגו עלייה באופן רשמי? שחקני נתניה (ערוץ הספורט) יחגגו עלייה באופן רשמי? שחקני נתניה (ערוץ הספורט)
הליגה הלאומית מתקרבת לשלבי ההכרעה הסופיים, כשכבר מחר יוכלו עכו ונתניה לסגור את סיפור העלייה לליגת העל כשישארו שלושה מחזורים לסיום הפלייאוף. בתחתית- לא פחות מחמש קבוצות נאבקות על ההישארות, כאשר שתי נקודות מפרידות בין המקום ממנו יורדים ליגה, למקום ה-11

פלייאוף עליון - מה נשאר להן?
מכבי נתניה: בית"ר ת"א/רמלה (ב), הפועל פ"ת (ח), הפועל קטמון (ב), מכבי אחי נצרת (ח)

הפועל עכו: הפועל ר"ג (ב), בית"ר ת"א/רמלה (ח), הפועל פ"ת (ב), הפועל קטמון (ח)

הפועל רמת גן: הפועל עכו (ח), הפועל בני לוד (ב), בית"ר ת"א/רמלה (ב), הפועל פ"ת (ח)

איזה מתח, איזו דרמה. מחר יערך המחזור ה-34 בליגה הלאומית, מחזור שיהווה אבן דרך משמעותית, לפחות בחלק העליון של הטבלה, כאשר המוליכה מכבי נתניה וסגניתה הפועל עכו יוכלו לפתוח את בקבוקי השמפניה כבר מחר, במידה ושתיהן ינצחו, או לכל הפחות שנתניה תשיג תיקו ומעלה ועכו תנצח. נתניה תשחק מול בית"ר ת"א/רמלה שכבר איבדה עניין בליגה, ועכו תארח את השלישית בטבלה הפועל ר"ג, שניצחון מולה יבטיח מעשית את העלייה לליגת העל לאחר עונה אחת בלבד.

מצב העניינים הוא כזה- נתניה צועדת במקום הראשון עם 63 נקודות, ומקדימה את עכו שבמקום השני עם שלוש נקודות פחות. רמת גן לעומת זאת חייבת לנצח את עכו בכדי לשמור על סיכוי לעלות על חשבונה לליגת העל, כשלה 54 נקודות. בסיטואציה שנוצרה כאשר ישארו בסך הכל שלושה משחקים לכל אחת לאחר המחזור הנוכחי, ניצחון של עכו יפתח פער של תשע נקודות מהמקום השלישי עם תשע נקודות בקופה, אך עם הפרש שערים טוב בהרבה מזה של רמת גן. כך שגם דורה ושחקניו יוכלו לחזור לבמה המרכזית של הכדורגל הישראלי לאחר עונה אחת בלבד.

מצבה של מכבי נתניה טוב ובטוח בהרבה משתי יריבותיה לצמרת. הקבוצה מעיר היהלומים שעשתה עונה סנסציונית כאשר פתחה אותה עם מינוס תשע נקודות, הפסידה רק פעם אחת העונה, צמצמה אט אט את הפערים משאר הקבוצות ותקופה ארוכה כבר רצה בשתי המקומות המוליכים לליגה הבכירה. בקונוטציה מסויימת חניכיו של סלובודאן דראפיץ' יכולים גם להסתפק בתיקו, שיעמיד אותם על 64 נקודות, ואם עכו תשכיל לנצח או שהמשחק מול האורדונים יסתיים ללא הכרעה, נתניה יכולה להתחיל לבנות את העונה הבאה במקום הטבעי שלה, ליגת העל.

כמו שזה נראה עד עתה, נראה כי אין מנוס מחגיגה כפולה מחר- אחת בנתניה ואחת בעכו. שתי הקבוצות שיחזרו לפסגת הכדורגל הישראלי לאחר עונה אחת בלבד נמצאות במומנטום נהדר, ומציגות יכולת פנטסטית, בעיקר בחל ההתקפי. חניכיו של עמיר תורג'מן ינסו לחבל ולדחות במעט את העלייה הצפויה של נתניה, כשהם מגיעים עם רוח גבית כאשר הביסו בשבוע שעבר את אחי נצרת 4:0, ובכלל ניצחו שלושה מארבעת המשחקים האחרונים, כולל 4:0 נוסף בחוץ על עכו בתחילת הפלייאוף העליון.

כמו נתניה, גם הקבוצה הצפונית עלולה להיתקל בקשיים מול רמת גן, שעד לפני התבוסה הכואבת לנתניה במחזור הקודם, הייתה עם ההגנה החזקה בליגה, ובכלל תנסה להשאיר לעצמה את הסיכוי הקלוש למהפך בצמרת במחזורי הסיום. אף על פי כן, חניכיו של ליאור זאדה נמצאים בתקופה קטסטרופלית ונראה כי ההדחה בחצי גמר גביע המדינה השפיעה רבות על הלך הרוח בקבוצה. האורדונים סופרים כבר משחק שלישי ברציפות ללא ניצחון ליגה, ועל פי הדרכים ההפוכות של הקבוצות, נראה שניצחון רמת גני בעכו זו משימה אפשרית, אך קשה במיוחד.

פלייאוף תחתון - מה נשאר להן?
מכבי הרצליה: הפועל ראשל"צ (ח), מכבי שעריים (ב), עירוני נשר (ח), עירוני רמה"ש (ח)

הפועל רמת השרון:
הפועל ירושלים (ח), הפועל עפולה (ב), הפועל ראשל"צ (ב), מכבי הרצליה (ח)

הפועל נצרת עילית:
מכבי שעריים (ח), הפועל ירושלים (ב), הפועל עפולה (ח), הפועל ראשל"צ (ב)

עירוני נשר:
הפועל עפולה (ח), הפועל ראשל"צ (ב), מכבי הרצליה (ח), מכבי שעריים (ב)

הפועל ירושלים:
הפועל רמה"ש (ב), הפועל נצרת עילית (ח), מכבי שעריים (ח), הפועל עפולה (ב)

בניגוד למשחקי הצמרת, בתחתית המצב הרבה יותר מורכב ומסובך. לא פחות מחמש קבוצות עם החרב על הצוואר וילחמו עד השניה האחרונה על מקומם בליגה הלאומית. הרצליה, רמת השרון, נצרת עילית, עירוני נשר והפועל ירושלים הן היחידות לכאורה שטרם איבדו עניין בליגה, כאשר הפועל עפולה וראשון לציון כמעט הבטיחו את מקומם בליגה גם בעונה הבאה. אחת מהן תצטרף באופן רשמי למכבי שעריים שתיאורטית ירדה לליגה א' לאחר עונה אחת בלבד, וקבוצה נוספת תאלץ להילחם על חייה במבחנים מול נציגת ליגה א'.

שום דבר לא יוכרע במחזור הקרוב, אך העניינים יכולים להתחיל להתבהר ולתפוס צורה, כאשר ישארו שלושה מחזורים ותשע נקודות בלבד בקופה עד סוף העונה. שתי נקודות בלבד מפרידות בין מכבי הרצליה שבמקום ה-11, להפועל ירושלים המתאוששת שבמקום ה-15 ומתחת לקו האדום. לחמן וחניכיו ינסו לנצח בפעם הראשונה תחת שרביטו של המאמן הוותיק, ולסיים רצף שלילי במיוחד של שמונה משחקים ללא ניצחון. את המשימה הזו יאלצו לבצע מול ראשון לציון, שמצידה יכולה להבטיח באופן סופי ומוחלט את הישארותה בליגה במידה ותנצח.

במשחק המשמעותי מכולם באזור המסוכן, תארח הפועל ירושלים את חניכיו של חיים שאבו שלאחר מסע מופלא של שלושה ניצחונות ותיקו, חזרה לסורה עם הפסד ביתי לנצרת עילית. רמת השרון מקדימה את הקבוצה מעיר הבירה בשתי נקודות בלבד, ובמקרה של ניצחון היא יכולה לעשות צעד ענק אל עבר עונה נוספת בלאומית. מנגד, חניכיו של דוד מרטין נראים טוב מאד מאז מינויו של האחרון למאמן הקבוצה. הירושלמים לא הפסידו בשלושה מארבעת המשחקים האחרונים, כולל שני ניצחונות משמעותיים על יריבות ישירות בקרבות התחתית, כשהם נהנים מתפוקה נהדרת של החלוץ אנטוני וארן שבמו רגליו משאיר את הקבוצה מעל המים הסוערים. שום תוצאה מלבד ניצחון לא באה בחשבון אצל האדומים, בטח שלא הפסד, שעלול לסבך אותם עוד יותר בשקיעה למחוזות אליהם לא רוצים להגיע בבירה.

נצרת עילית שמקדימה את נשר שנמצאת לפחות כרגע במקום המוביל למשחקי המבחן, וגם את הפועל ירושלים שמתחת לקו האדום בנקודה אחת בלבד, תארח את מכבי שעריים שלאחר התבוסה הכואבת לראשון לציון במחזור האחרון 4:0, ככל הנראה איבדה סיכוי ממשי להשאר בליגה. חניכיו של יוסי זוזוט נמצאים במצב הטוב מבחינת תוצאות אחרונות מבין הקבוצות הנלחמות, כשלא הפסידה בששת המשחקים האחרונים, ותגיע לאחר ניצחון סופר חשוב על רמת השרון במחזור הקודם שהעלה אותה אל מעל הקו האדום.

במשחק האחרון של המחזור תתארח עירוני נשר אצל הפועל עפולה, לדרבי צפוני שממנו רק לנשר יהיה מה להפסיד. הפועל עפולה עם רגל וחצי בעונה הבה בלאומית, כשהיא רחוקה שמונה נקודות מהקו האדום וגם ממשחקי המבחן. תיקו יכול להספיק לעפולה להשאר באופן מעשי בליגה. אצל האורחים יש לחץ אדיר לאחר ההפסד הביתי להפועל ירושלים במחזור הקודם, שמיקם את חניכיו של אלדד שביט במקום ממנו הולכים למבחנים. כל תוצאה פרט לניצחון על עפולה שכבר חושבת על החול אשר על שפת הים, לא באה בחשבון. במידה ונשר לא תשיג שלוש נקודות, ההידרדרות של הקבוצה החביבה מהצפון תגיע לנקודת שיא, כשתמצא עצמה בפעם הראשונה העונה מתחת לקו האדום, לאחר שכבר הוכרזה להפתעת העונה. הניצחון האחרון של נשר הושג אי שם באמצע חודש פברואר, ומאז הקבוצה סופרת רצף של תשעה משחקים ללא ניצחון ושני שערי זכות בלבד.


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
בוא כתב תן הסבר
(שערוקי שפוי: 20:26 27-04-2017)
איך אתה טוען ששעריים ירדה תיאורטית אם בקופה יש 12 נק והפער מהישארות הוא 5 נק????
2
ramat-hasharon
(yehuda: 07:23 28-04-2017)
we love you,one more win
3
שעריים מנצחת היום 0-3
(איציק: 15:49 28-04-2017)
וניצלת במחזור האחרון
4
הופה הופה פה
(סמי: 13:42 28-04-2017)
הופה הופה פה הכחול עולה עולה הופה הופה פה יאלה עכו מלחמה
5
יאללה ירושלים
(עילום שם : 13:53 28-04-2017)
6
כי שעריים שבורה
(ל1: 14:30 28-04-2017)
חשבתם פעם שמרמורק היא זאת דתחליף אותכם.ממש סרט אימה אה?
7
שעריים לא תרד
(שעריים לא תרד: 19:07 28-04-2017)
חמני אתה כתב חלש!!! אל תספיד את שעריים לעולם! קיבלת היום את ההוכחה 4:1 גדול על נצרת עילית.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?