המהפך בצמרת הצפונית והבריחה של כפר קאסם

ליגה א' על שולחן הניתוחים ליגה א' על שולחן הניתוחים
המחזור ה-18 בליגה א'. סיפק את התוצאות הכי משמעותיות מתחילת העונה. צחי אילוז בניתוח מעמיק על ההפסד של "רובי שפירא", ההצלחה של הרצליה, השיא השלילי של הוד השרון ומי תרד ליגה בדרום?

המחזור ה-18 מסמן את תחילת היישורת האחרונה והסופר חשובה של העונה המרתקת בשתי הליגות, הצפונית והדרומית.

בצפון, איכסל עלתה לפסגה ושוב תתמודד עם הלחץ שאשתקד לא עשה לה טוב. אולי למדו שם איך להשלים את המשימה עד הסוף ולהעפיל לליגה הלאומית.

לעומתה, "רובי שפירא" פתחה את הסיבוב השני בהתרסקות עם שני הפסדים רצופים שהאחרון שבהם להרצליה הנפלאה שבסיכום הסיבוב הראשון לא הרבה הבינו למה בחרתי את ארז בנודיס למאמן הסיבוב ואולי למאמן העונה, אבל כנראה שהרצליה עם תקציב בינוני, שחקנים צעירים ומוכשרים וחיזוק משמעותי וטוב (אבושדיד) יכולים סוף סוף לשנות את המנטאליות הנמוכה שאיפיינה אותם בשנים האחרונות ואין ספק שבנודיס עד עתה עושה זאת בצורה נפלאה וכמו האמרה הידועה - שתיים רבות השלישית לוקחת.

איציק אבושדיד משקיף על בן עשור (שובל ירושלמי)
במאבק על הפלייאוף אום אל פאחם איכזבה עם תיקו חלש בגלבוע ואיבדה נקודות חשובות. הפועל "עבד מורג'אן" שפרעם אחרי מסע מופלא בגביע חזרה לנצח ונצמדה לצמרת ביחד עם הפועל ירושלים שלמדה את הליגה עם תיקו מרשים מול איכסל ואין ספק שהיא יכולה וצריכה להיות בפלייאוף.

בטבריה נמצאים בתקופת השפל הכי גדולה שלה בכל שנותיה בליגה א'. לא מובן לי מה קורה שם מבחינה ניהולית ומקצועית, אבל מועדון גדול ומכובד עם קהל והיסטוריה לא יכול להרשות לעצמו להראות ככה ואין לי ספק שמשהו חייב להשתנות ומהר.

הפנים אומרות הכל. שחקני טבריה (עודד חסין)
צור שלום ממשיכה להצדיק את המחמאות שקיבלו בסיבוב הראשון ועשו ניצחון גדול בטבריה. כפר כנא ובאקה למרות ההשקעה הגדולה ממשיכות להתרחק מהפלייאוף. מ.ס. טירה פתחה את הסיבוב עם שני ניצחונות סופר חשובים ופתחה מרווח נשימה ממשחקי המבחן כאשר קריית אתא ומגדל העמק ממש לא מתכוונות להשאר בקלות שם.

לצערי בתחתית הסיפור נראה סגור ויש כבר שתי יורדות בטוחות בדומותן של מכבי דלייה ובית שאן. בדלייה היה ברור לכולם שללא סאלח נסרלאדין אין שום סיכוי למועדון לשרוד אפילו לא חודש בודד, שלא לדבר על עונה, אבל להחזיק מועדון שלם לבד לגמרי זה ממש בלתי אפשרי.

בבית שאן הסיפור כואב יותר מועדון עם מסורת וקהל גדול ותומך ועירייה שכביכול תומכת מגיע לכאוס טוטאלי שלא מובן לי, והכי גרוע שענן שחור גדול מרחף מעל המשך דרכם של המועדונים וחבל שכך.

כמה כואב. שחקני בית שאן (נזיה סולטאן)
בדרום, הדברים יותר ברורים וגם בסיבוב השני והמכריע המגמות ברורות, נס ציונה חזרה לנצח בליגה לאחר מסע מופלא ששוב הוכיח שמקומה הנכון הוא בלאומית ואם היה זיק של תקווה למכבי יבנה שאולי המאבק נפתח מחדש, בהזדמנות היחידה שהייתה להם כאשר קרה הלא ייאמן ונס ציונה הפסידו לבקעת הירדן הם הפסידו.השבוע גדל הפער ונשאר לליגה רק להנות מאחת הקבוצות הכי טובות ששיחקו כאן אי פעם.

במאבקי הפלייאוף יש את חולון שהיא ללא ספק הפתעת העונה ומגיע שאפו לחבורה של מוסא בן חיים, אבל אסור להם לנוח עד שיישיגו את הכרטיס לפלייאוף כאשר יפו, כפר סבא, בקעת הירדן וכפר שלם ילחמו עד הסוף.

אסור להם להוריד את הרגל מהגז. שחקני "ירמיהו" חולון (אלי שמואלי)
בכפר קאסם נשמו לרווחה השבוע ורשמו ניצחון חשוב מאוד בבריחה מהתחתית הבוערת, עד כמה שזה נשמע הזוי אבל כל תוצאה אחרת הייתה מביאה לרעידת אדמה. זה המצב של המועדון שהמטרה היחידה שלו בכל עונה זה לעלות ליגה מהמקום הראשון. אסור שמועדון כזה יגיע למאבקי תחתית שהוא לא מכיר ולא יודע איך להתמודד במצבים כאלה.

בתחתית הכל פתוח ובוער כאשר חמש קבוצות נלחמות נגד הירידה והמבחנים והולך להיות חם ומעניין. דימונה ומחנה יהודה כרגע הכי מסובכות מכל הבחינות, אבל קריית גת, הכח רמת גן ושעריים מרגישות את הלהבות קרובות מתמיד
ולנו נשאר לראות את השיא השלילי בהפסדים רצופים הכי גדול בתולדות ליגה א'. כדאי שבהנהלה או השחקנים יודיעו על הפסקת פעילות של הוד השרון או שינסו לפחות לעצור את רצף ההפסדים המביש הזה ולהתפלל שעוד שבמחזור הקרוב התוצאה לא תהיה דו ספרתית.

שחקני קריית גת (פייסבוק)
שיהיה לכולם בהצלחה במחזור הקרוב. בצפון משחק לוהט בין "רובי שפירא" לאיכסל, בתחתית קריית אתא מול אסי גלבוע. בדרום יפגשו יפו והבקעה בקרב על הפלייאוף ואילו בתחתית דימונה והכח רמת גן ינסו להתאושש.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
השכן
(אוהד מגדל: 09:33 05-02-2018)
שמחים שבית שאן יורדים שתהיה ליגה שקטה בלי אלימות

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?