עשר המכות

עשר המכות בליגות הנמוכות עשר המכות בליגות הנמוכות
יש לנו הרבה מה ללמוד מהכדורגל האירופאי, הן בליגות המקצועניות וגם בחובבניות. מה עלינו לשפר? איפה טעינו? ומה אפשר לעשות אחרת?

בכל שנה השאיפה של קברניטי קבוצות ספורט, התאחדות לכדורגל וכן, גם משרד התרבות והספורט, היא להשתפר ולשפר. זה יכול להיות באירועי ספורט חדשים, מתקנים מודרניים שיבנו, תכניות ספורט משולבות בבתי הספר, ותאמינו שיש עוד הרבה דרכים, רק אם רוצים. רגע לפני חג הפסח שבא עלינו לטובה, לקחנו 10 סוגיות/בעיות, תקראו לזה איך שתרצו, כאלה שאנחנו חושבים שצריך לתקן ומהר. קבלו את עשר המכות בספורט הישראלי.

מכה ראשונה - כשירות המשחקים
בכל שנה משחקי סוף העונה מעלים לא מעט סימני שאלה. קבוצות שאין להן על מה להלחם פוגשות כאלה שחייבות את הנקודות, הן בתחתית והן בצמרת. משחקים מסתיימים בתוצאות מוזרות, שחקנים מורחקים בדקות מוקדמות ואיך נאמר? זה לא מריח טוב. זה לא באמת שקורה משהו. כתבה כזו או אחרת בעיתון או באתר אינטרנט שאומרת שהנהלה של קבוצה כזו או אחרת רוצה להתלונן לויצמן יער חברת החקירות או להתאחדות, לא באמת תפחיד או תפחית את התופעה. צריך משהו עמוק יותר. משקיפים בכל משחק, לפחות במחזורים האחרונים יכול להיות פתרון נהדר. קחו לתשומת ליבכם.

מכה שנייה - שופטי הליגות הנמוכות
השנה הרגשנו את זה עוד מתחילת העונה. מצוקת השופטים באיגוד ברורה, שאף אחד לא יספר לכם אחרת. פעם כדי להעפיל לליגה בכירה יותר שופט היה צריך להזיע ולעבוד שעות נוספות. השנה, מצאנו עשרות שופטים שהוקפצו פתאום לליגה א' והפכו את רמת השיפוט לירודה. נכון, בכל שנה יש סיפור כזה או אחר על שופט שקיבל החלטה לא נכונה, אבל השנה זה היה מוגזם. לא מעט סיפורים שעשו נזק בלתי הפיך לאיגוד השופטים ולליגה א' במיוחד. הרי במשך שנים מנסה ההתאחדות לכדורגל לטהר את הליגות הנמוכות. נראה לכם ששערוריות שיפוט תורמות לכך? להפך!

יו"ר איגוד השופטים עוזי יצחקי
מכה שלישית - תקציבים ובעיית המשכורות
ברור לכם שקבוצות ליגה א' מתוקצבות על ידי כספי עירייה בלבד. מצד אחד סוג של תעודת ביטוח, כי תקציב עירייה אמור להיות מנייה בטוחה, מצד שני מתברר שלא. הפועל בית שאן ועירוני טבריה, שתי קבוצות מליגה א', סובלות מתחילת השנה מבעיית תקציבים חמורה. שחקניה לא מקבלים את השכר המגיע להם, למעשה עובדים בחינם. איפה אתם מכירים מישהו שהיה מוכן ללכת לעבוד בחינם וכשהמעסיק שלו בשורה התחתונה היא העירייה? מי שכן ראויה למילה טובה בנושא היא הפועל נצרת עילית בליגה הלאומית שעשתה שינוי מדהים מהשנים האחרונות והצליחה לייצב את המערכת כלכלית שלה באופן מופלא.

שחקני בית שאן וטבריה במחאה (עודד חסין)
מכה רביעית - הפועל בית שאן
אפשר לרשום על בית שאן גליון ספורט אחד שלם. על ההיסטוריה שלה, החזרה לליגה א' והביזיון שהקבוצה עוברת השנה. אחת הקבוצות הכי חשובות באזור הצפון ובליגה א' בדרך לליגה הרביעית בעקבות ניהול כושל של העירייה. השחקנים לא מקבלים שכר מתחילת השנה ובכל שבוע מתבזים פעם אחר פעם מול קבוצה אחרת. אדון ראש העיר, למה להחזיק קבוצת כדורגל אם היא מבזה את העיר שאתה מנהל ועושה לך שם רע? חשבת על זה?

מכה חמישית - מחלקות הנוער
לכל קבוצת ספורט מתקונת בעולם יש מחלקת נוער שתפקידה לייצר שחקנים למחלקה הבוגרת, לבנות את עתיד המועדון ולשמר את הדרך בה הוא מאמין. לצערנו, ברוב הקבוצות בספורט הישראלי מחלקות הנוער לא נמצאות בראש סדר העדיפויות של קברניטי המועדונים. מה הסיבה אתם שואלים? השקעה במחלקת נוער היא גדולה ולקצור את הפירות שלה לוקח זמן. בשורה התחתונה - סבלנות, מילת הקסם שמפחידה לא מעט אנשי ספורט בתפקידים בכירים. כבר התרגלנו.

מכה שישית - מתקני הספורט
המגרשים בגלבוע, במגדל העמק, באיכסל, בקריית שמונה ובטבריה הם לא מגרשי כדורגל, נקודה. לא מתאימים לא לליגה א' ובטח שלא ליגה נמוכה יותר. תלמדו מעפולה ומעמית אשכנזי. תענוג של מתקן. כשמדברים על השקעה עתידית מתכוונים בדיוק למתקנים מהסוג הזה. מחלקת נוער שמגיעה להתאמן במגרשי כדורגל כמו שזה בעפולה באופן אוטומטי נתפסת כמחלקה מקצועית ורצינית.

לא ראוי. המגרש בצור שלום
מכה שביעית - היחס לעיתונאים במגרשים
זה לא ישתנה עד שעיתונאי יפגע כי כתב משהו שלא היה לרוחם של האוהדים? היי, תתעוררו, זה כבר קרה. לעבר עיתונאי אחד נזרקה ביצה במגרש בטבריה, עיתונאי אחר כמעט וחטף גליל של נייר לראש וגולת הכותרת - בשבוע שעבר עיתונאי ספג אלימות פיזית באמצע שידור כי דיווח את מה שראה במגרש. תבינו, בכל מקום מתוקן עיתונאים יושבים במקום שמוקצה להם. הם באים לעשות את העבודה שלהם כמו ששופט בא לעשות וכמו ששוער מגן על השער.

מכה שמינית - האלימות במגרשים
זה קיים בכל המקומות וזה חלק ממשחקי הספורט, אי אפשר להתעלם מזה, אבל בגזרה המקומית מדובר במכה של ממש. משחקים מתנהלים כשבאוויר יש קללות אישיות, לשון הרע וגידופים בין שחקנים, אוהדים וחברי הנהלה כשביציעים ילדים שרק רוצים ליהנות מכדורגל אותנטי. מה הפתרון? שאלה טובה. קחו לדומגא את בית"ר ירושלים ואלי טביב שעושה הכל כדי להלחם בגזענות, שהיא גם סוג של אלימות מילולית. הרי בכל מגרש צריכים להיות מצלמות, יש אנשי אבטחה, וזה לא שמדובר באלפי אוהדים בואו נהיה אמיתיים, בסך הכל כמה מאות שמאוד כל לזהות ביציע. תתחילו להשתמש באמצעים העומדים לרשתוכם כדי שמגרש הכדורגל יהיה יפה יותר.

מכה תשיעית - זיוף שחקנים בליגות הנוער
זו מכה שמלווה אותנו כבר מספר שנים. אני זוכר את עצמי בתור ילד מגיע למשחק כשהייתי משחק בנערים, פתאום משום מקום מגיע שחקן בגובה לא מוסבר, גוף מפותח ומיד מבינים שהוא לא קשור לקבוצה שאנחנו אומרים לשחק נגדה, בקיצור - מזויף. בהתאחדות הוציאו נוהל חדש, לפני כל משחק צריך להגיש לשופט דף ובו כרטיסי השחקן יחד עם התמונה והפרטים האישיים, במידה ושופט חושד בשחקן כזה או אחר שלא יהסס לשאול את מספר הזהות שלו או להבחין דרך התמונה האם אכן מדובר בשחקן. לא מסובך.

מכה עשירית - תקרת הזכוכית
שחקנים בליגות הנמוכות הוכיחו לא פעם את כישרונם. בכל שנה תמיד יש את השחקן שניים שמצליחים להשתלב בקבוצה מליגה הלאומית ולפעמים גם להרשים מאמנים מליגת העל, אבל ברור לכם שיש הרבה יותר שחקנים שיוכלים להוכיח את עצמם גם בליגות הגבוהות. בשנים האחרונות עושה רושם שיש תקרת זכוכית שאותם שחקנים לא מצליחים לנפץ, אולי זה בגלל היאוש ומספר השנים הרב שהם משחקים בליגות הללו, יכול להיות שניסו את מזלם בלאומית ומשום מה זה לא הצליח בפעם הראשונה ויש עוד עשרות סיבות, אך הבולטת מביניהן היא שהשחקנים הללו לא באמת מקבלים יחס שהם אמורים לקבל מצדם של אנשי המקצוע בליגות הגבוהות. אם אלה היו יוצאים מאזור הנוחות שלהם ומגיעים למגרשים כמו צור שלום, בית שאן ואיכסל, תאמינו לי שעבד מורג'אן, עומר בוארון, אופק מלול, לירון אלימלך, גדי מלסה ועוד רבים וטובים לא היו ממזמן באחת מהליגות הראשונות.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
זה נוגע רק לליגה א' צפון
(ליגה א' דרום: 09:11 01-04-2018)
הרבה דברים שאתם כותבים פה לא רלוונטים לדרום.
2
פנינה
(צור שלום: 15:30 01-04-2018)
אתה מחייב את כל הקבוצות לעבור מהמגרשים של פעם למגרשים מודרניים, הלך הכייף. המגרשים בדליה, שפרעם צור שלום טבריה איכסל מגדל העמק כפר קנא זה הכייף של הליגה, חבל שהרסו את וולפסון בעפולה...
3
פורטל, אתה כותב המגרש בטבריה ...
(אוהד עירוני טבריה: 10:20 01-04-2018)
ומראה תמונה של המגרש בצור שלום?
4
זיוף שחקנים
(טוק טוק: 11:00 01-04-2018)
לצערי התופעה גדלה במיוחד עם העולים החדשים מארתיריאה סודאן וניגריה . לא ניתן לדעת מה תאריך הלידה בדיוק כמו עולי אתיופיה לפני 20 שנה .
5
עיריות
(דוד חלף : 11:42 01-04-2018)
יש מספר נושאים 1.לחייב עיריות להעביר כספים בזמן . 2. שמחלקות נוער יהיו תחת חסות הבוגרים זאת אומרת שגם הכספים יעברו דרך חשבונות הבוגרים . 3 משכורות בילגה ומטה פשוט ביזיון הסכומים פשוט מטופשים וגורמים נזק אני אומר ליגה א עד 7000 ש"ח גג.ליגה ב 4000 ש"ח
6
מכה 11
(נשר: 16:55 06-04-2018)
מכה 11 ביתר אריאל או איך שלא קוראים להם,עושה בושות לליגה, קבוצה זבלללל, שיורידו אותם לליגה ד' בלי כבוד לשחקנים למאמנים ולמחלקת הנוער הפח שלהם, הם לא יעלו ליגה כי הם גרועים בלי כבוד קומבינוות ופרוטקציות בשפע.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?