על האש: פינת התחזית השבועית

ליאור בן שושן ואלי שמואלי ליאור בן שושן ואלי שמואלי
רגעי הכרעה בליגות ב' ו-ג'. ליאור בן שושן ואלי שמואלי עם ניתוח מעמיק לקראת משחקי העלייה/הישארות

השבוע ולקראת השלבים המכריעים של העונה חוזר אלינו ידידי והפרשן המוערך ליאור בן שושן, המאמן המוכשר והיועץ המקצועי אולי עם הידע הרב ביותר בליגות הנמוכות.

בליגות ב' יערכו משחקי חצאי הגמר בפלייאוף העליון ומשחקי ההישרדות על זכות ההישארות כאשר המפסידה תקבל צ'אנס נוסף נגד קבוצה מליגה ג'. בליגות ג' יערכו השבוע משחקי השלב השני בין המחוזות האזוריים כאשר המנצחות ימשיכו למשחק מכריע על העלייההישרדות מול קבוצות מליגה ב' בהתאם מחוזות המשוייכים לכל ליגה.

מי תעפיל לגמר המחוז ומי תשרוד או תנשור למשחק ההזדמנות האחרונה בליגות ב'? מי תעפיל מליגה ג' למשחק על כל הקופה ואפשרות להעפיל לליגה ב'?

בצילו של המשחק האלים שהתקיים בשלב הקודם בליגה ג' שרון בין בני רעננה לספורטינג ת"א אנו קוראים מכאן לכולם לשמור על ספורטיביות וכדורגל הוגן ללא אלימות ולכבד את מעמד הפלייאוף בפרט ומשחק הכדורגל בכלל.

ליגה ב' צפון א'
אחווה כפר מנדא - צעירי כפר כנא
כפר מנדא שנאבקה עד המחזור האחרון על המקום הראשון בלתי מנוצחת בביתה ומגיעה בכושר מצוין עם 18 משחקים ללא הפסד ושמונה ניצחונות בתשעת המשחקים האחרונים כאשר איבוד הנקודות היחיד היה בתיקו מול כאוכב המוליכה. מולה הקבוצה המאכזבת מכפר כנא שקיוותה להיאבק על המקום הראשון ובקושי סיימה במקום החמישי ונכנסה לפלייאוף. היא מגיעה בכושר ירוד כאשר הפסידה בארבעה מתוך חמשת משחקיה האחרונים. בשני המשחקים ביניהן בליגה ניצחון ביתי זהה של 1:2 לכל קבוצה.
שמואלי: 2. כפר כנא תנצח בהארכה
בן שושן: 1


הפועל בועיינה - עירוני בני כאבול
שתי קבוצות בעלות מאזן כמעט זהה. במשחקים ביניהן סיימו בתיקו בכאבול וניצחון ביתי דחוק של 0:1 לבועיינה. המארחת תחסר את הכוכב והמוציא העיקרי לפועל שלה - מוחמד סלימאן שמורחק. בשני משחקיה האחרונים סיימה בתיקו והפסד ולא השכילה לנצח ובששת משחקיה האחרונים ניצחה רק פעם אחת. כאבול קבוצה לא יציבה בעלת הגנה טובה, אך התקפה בינונית שממעטת לכבוש. בששת המשחקים האחרונים שלה הפסידה שלוש פעמים, ניצחה פעמיים וסיימה משחק אחד בתיקו.
שמואלי: 1
בן שושן: 2. כאבול תנצח בהארכה


אחווה עראבה - סקציה מעלות תרשיחא
עראבה לא יציבה וללא מגרש ביתי אמיתי וכנראה שזאת הסיבה שיש לה רק ניצחון ביתי בודד בעונה הזאת. לעראבה ההגנה הגרועה בליגה, אך היא תנסה להכריע את המשחק בעזרת בלאל סבע ויחיאל צגאי המצוינים שכבשו יותר ממחצית שערי הקבוצה. מעלות עם ההתקפה הגרועה בליגה, אך מגיעה לאחר תקופה די יציבה ומעודדת מהניצחונות הכפולים שהשיגה בליגה על עראבה, האחרון ביניהם היה לפני כשבועיים בחוץ. היא תנסה להיעזר ביכולת והניסיון של לי זלייאט ושלומי ביטון כדי לנצח גם הפעם ולהבטיח את ההישארות בליגה.
שמואלי: 1
בן שושן: 2. מעלות תנצח בפנדלים


ליגה ב' צפון ב'
מ.ס דבוריה - מכבי אחי איכסל
דבוריה מגיעה מעט מאוכזבת לאחר שלא הצליחה לעלות ליגה מהמקום הראשון למרות התקציב הגדול והשחקנים המצוינים ולמרות שסיימה עם מספר נקודות זהה לזלפה המוליכה, אך לא עלתה בגלל ניצחון אחד פחות. היא תנסה לעשות זאת דרך הפלייאוף כאשר במגרשה הביתי יש לה רק הפסד בודד והיא בעלת ההגנה הטובה בליגה ועם מלך השערים הבלתי נגמר - אבי מלכה. דבוריה ניצחה בשני המשחקים בליגה נגד איכסל. האורחת בעלת ההתקפה הטובה בליגה ומגיעה בכושר מצוין כאשר בשמונת המשחקים האחרונים ניצחה בשישה מהם, הפסידה בקושי בחוץ 0:1 למוליכה זלפה וסיימה בתיקו עם סנדלה גלבוע.
שמואלי: 1
בן שושן: 1


כפר קרע - בני פרדיס
כפר קרע סיימה את הליגה עם שני ניצחונות, אך לפני זה ספגה שני הפסדים ומתוך ארבעה משחקים נגד צמד המוליכות הפסידה רק פעם אחת. מנגד, פרדיס מגיעה בטוחה בעצמה לאחר שלא הפסידה העונה לכפר קרע כאשר ניצחה אותה בביתה וסיימה בתיקו במשחק החוץ. במשחק האחרון בליגה הפסידה, אך לפני זה היו לה שלושה ניצחונות מוחצים ברציפות וללא ספיגה.
שמואלי: 1
בן שושן: 2. פרדיס תנצח בפנדלים


הפועל טירת כרמל - מכבי עין מאהל
טירת כרמל שפתחה את העונה מצוין מוצאת את עצמה בסופו של דבר עמוק בתחתית ובמשחק ההישרדות. לא הפסידה בארבעת משחקיה האחרונים שרובם היו נגד קבוצות הצמרת. בסיבוב הראשון הביסה בחוץ את עין מאהל ללא עוררין 0:10, אך בסיבוב השני הפסידה לה בבית בתוצאה 1:2 ותזדקק לכל הניסיון של האחים סימן טוב כדי לנצח ולהישאר בליגה. בשונה מטירת כרמל, עין מאהל פתחו את העונה בהתרסקות טוטאלית עם תבוסות והשפלות כולל הפסד לפרדס חנה החלשה וזאת גם הייתה נקודת המפנה שלהם. הקבוצה התחילה לעשות רצף של נקודות ולהגיע למשחק ההישרדות, אך בחמשת משחקיה האחרונים חלה נסיגה ביכולת והיא לא ניצחה אפילו פעם אחת והשיגה רק נקודה אחת.
שמואלי: 1
בן שושן: 1


ליגה ב' דרום א'
אור יהודה - שמשון בני טייבה

אור יהודה מוצאת את עצמה בתסריט זהה לעונה הקודמת והפעם היא מקווה שהוא יסתיים בעליית ליגה. הקבוצה עדיין לא הפסידה העונה במגרשה הביתי המחודש וגם לא הפסידה העונה לטייבה ואף לא ספגה ממנה שער כאשר ניצחה אותה בביתה 0:2 וסיימה בתיקו מאופס במשחק החוץ. עם מאמן מצוין על הקווים בדמותו של יעקב טל והנהלה תומכת ומסודרת, עם אנשים כמו גיא פרץ ושלמה חזן ושלישיית התקפה קטלנית כמו ארנון טמיר, משה עמר וקובי בדש וקהל גדול ותומך, היא מועמדת ללכת עד הסוף גם השנה. עוד מהלך חכם של אור יהודה הוא כאשר הקבוצה דאגה שארבעה משחקניה ירצו עונשי הרחקה על כרטיסים צהובים במחזור האחרון כדי להופיע עם הסגל החזק ביותר שלה בפלייאוף. טייבה שכבר הייתה בטוחה שלא תגיע לפלייאוף, סיימה בבליץ של שלושה ניצחונות גדולים שאחד מהם על יריבתה הישירה למקום החמישי - איחוד בני ג'ת שכשלה ברגע האמת ונתנה לטייבה לחלוף על פניה בקו הסיום,למרות שסיימו עם מספר נקודות זהה, אך לטייבה היה ניצחון אחד יותר מג'ת, מה שנתן לה את הכרטיס לפלייאוף. ארז שמואלי מגיע בכושר מצוין והוא ינסה לעזור לבילאל בדיר וחבריו להמשיך לחלום על הכרטיס לליגה א'.
שמואלי: 2. טייבה תנצח בפנדלים
בן שושן: 1


צעירי טייבה - שמשון ת"א
טייבה, שקיוותה להיות צמודה יותר במאבק העלייה אך איבוד נק' בעיקר מול קבוצות תחתית ומשחקי הדרבי שהסתיימו בשיוויון, הותירו אותה להסתפק כבר מזמן בניסיון לא פשוט להעפיל רק דרך הפלייאוף והתבוסה בבית לשמשון כפר קאסם לפני כשבועיים פגעה לא מעט בביטחון השחקנים.במשחקים ביניהן טייבה ניצחה בחוץ 1:2, אך שמשון ת"א גמלה לה בסיבוב השני כאשר הביסה אותה בטייבה 1:4. מנגד, שמשון ת"א, שמאז אותו ניצחון מרשים בטייבה ניצחה רק בשלושה משחקים ב-11 משחקיה האחרונים, אך גם לא הפסידה בשבעת האחרונים, הצליחה לשמור עם הרבה מזל על מקומה בפלייאוף ותנסה שוב להרשים ולנצח בטייבה מול הקהל הגדול של המקומיים.
שמואלי: 1 
בן שושן: 2. שמשון ת"א בפנדלים


קריית אונו - נחלת יהודה
מועדון מסודר כמו קרית אונו וקבוצה שרגילה לנשום אוויר פסגות כשלה העונה בגדול ומוצאת את עצמה נאבקת על ההישארות בליגה. אמנם חל שיפור מסויים בסיבוב השני, אך לא מספיק כדי לצאת מהמצב הקשה שלה. קריית אונו היא גם קבוצת ההתקפה הגרועה בליגה אחרי חולון. בחמשת משחקיה האחרונים היא לא הפסידה וגם ניצחה את יריבתה נחלת יהודה 0:2 בחוץ כאשר המשחק הראשון ביניהם הסתיים בתיקו 2:2 בקרית אונו. חיסרון משמעותי יהיה שוערה הראשון יקיר קרטה שמורחק ולא יוכל ליטול חלק במשחק. נחלת יהודה, קבוצה של המון שחקנים ותיקים ומבוגרים שמתקשים להתמודד מול החבר'ה הצעירים וכבר מעבר לשיא בלשון המעטה. למזלה היו לה את חולון ופרדסייה השנה ונשאר לה סיכוי להינצל דרך משחקי ההישרדות. נחלת יהודה קבוצת ההגנה הגרועה בליגה אחרי חולון ובתשעת משחקיה האחרונים ניצחה רק את אותה חולון, סיימה שני משחקים בתיקו והפסידה שבע פעמים, כולל שני תבוסות משפילות בשני מחזורי הסיום.
שמואלי: 2
בן שושן: 1. קרית אונו תנצח בהארכה


ליגה ב' דרום ב'
מכבי אשדוד - מ.ס. באר שבע
אשדוד ששוב כשלה ולא הצליחה לסיים במקום הראשון ואף ראתה לנגד עיינה את יריבתה העירונית שרק עלתה השנה לליגה ב' עולה ליגה ללא עוררין ובלי אף הפסד. מכבי תנסה גם השנה לעלות מהפלייאוף. אשדוד היא קבוצת ההגנה הטובה בליגה ביחד עם יריבתה העירונית. בשבעת משחקיה האחרונים היא לא במיטבה כאשר ניצחה רק פעמיים הפסידה פעמיים וסיימה שלושה משחקים בתיקו, שהכואב מכולם היה במחזור האחרון עמוק בתוך תוספת הזמן משער שיוויון לרשתה בדרבי. ברוך דגו וחבריו ינסו לעשות זאת דרך הפלייאוף ומה שבטוח ביציעים הם ינצחו כאשר ילוו במאות ואולי אלפי אוהדים. במשחקים ביניהן ניצחון כפול לאשדוד על באר שבע שלה יש מספר שחקנים מוכשרים ומנוסים כמו אייל דיין ודודו פלס המצוין שינסו להפתיע. בתשעת המשחקים האחרונים שלהם הפסידו רק פעמיים לשתי האשדודיות וינסו לחולל הפתעה גדולה ולעלות לשלב הבא.
שמואלי: 1
בן שושן: 1


קריית מלאכי - מעלה אדומים
קריית מלאכי שלא ממש הצליחה לתת פייט לאשדודיות תנסה לעשות זאת דרך הפלייאוף בעזרת מגרשה הביתי שבו הפסידה רק פעם אחת ועם רותם בוסקילה המצוין שחוזר מפציעה ארוכה ויוסיף המון כח על הקו וכמובן בעזרת הקהל התומך והחם שלה. הקבוצה לא הפסידה בשמונת משחקיה האחרונים ובמחזור האחרון סיימה נגד אותה מעלה אדומים בשיוויון 1:1 במגרש הביתי. בסיבוב הראשון נחלה הפסד 1:3 במעלה אדומים. האורחת היא הקבוצה המרעננת של הליגה ועם ההתקפה השנייה בטיבה, הרבה הודות לצמד השחקנים הקטלני נאור אסרף ודניאל דרעי שכובשים בלי הפסקה. הקבוצה מגיעה במומנטום אדיר כאשר בעשרת משחקיה האחרונים לא הפסידה סיימה שלושה בתיקו ורשמה שבעה ניצחונות.
שמואלי: 1
בן שושן: 2


גבעת זאב - צעירי רהט
גבעת זאב שרגילה להיאבק בחלק העליון של הטבלה נמצאת בעונה קטסטרופלית ולא הצליחה לנצח אפילו פעם אחת בשמונת משחקיה האחרונים. היא יכולה להתעודד מחזרתו בשבועות האחרונים של בר פרנקו המצוין מפציעה קשה ולא פחות מחזרתו של הכוכב שלה מיכאל אלקסלסי שחוזר לאחר עונש הרחקה של ארבעה משחקים ביחד עם עוז ימין המוכשר. במשחקים בין הקבוצות בליגה ניצחון ביתי לכל קבוצה. רהט עם ההגנה וההתקפה הגרועה בליגה אחרי בית שמש, הייתה כבר שקועה עמוק במקום הלפני האחרון וכבר הייתה נחשבת יורדת ליגה כמעט וודאית, אך הצליחה לגרד שלושה ניצחונות ב-11 משחקיה האחרונים וביניהם ניצחון על יריבתה במאבק הירידה מכבי ב"ש החלשה והצליחה לחלוף על פניה ברגעי ההכרעה.
שמואלי: 1
בן שושן: 1


ליגה ג' - גמר מחוזות גליל עליון נגד גליל תחתון
אחווה שעב - עירוני יפיע
שעב בעונה מצוינת ובה נאבקה כמעט עד הסוף על העלייה עם ירכא החזקה. יש לה את ההגנה הטובה בליגה עם הפסד בודד בביתה ובליגה בכלל. שעב סיימה במקום השני וניצחה בשלב הקודם של הפלייאוף את השלישית טובא זנגריה בתוצאה 0:1. יפיע, שבעונה הקודמת ירדה מליגה ב', סיימה העונה במקום השלישי בליגה שלה עם הפסד בודד בכל העונה וללא הפסדים במשחקי החוץ וחוללה הפתעה גדולה כאשר ניצחה בחוץ את הקבוצה החזקה של כפר מנדא משער בפנדל עמוק בתוך תוספת הזמן. בדיעבד מתברר שבכל מקרה הייתה מנצחת משום שמנדא שיתפה שחקן מורחק וקיבלה הפסד טכני.
שמואלי: 1
בן שושן: 1. שעב תנצח בהארכה


ליגה ג' - גמר מחוזות שומרון נגד יזרעאל
איחוד בני באקה - נווה שאנן
באקה שסיימה במקום השני היא בלתי מנוצחת במגרשה הביתי בליגה ועם הפסד בודד במהלך כל העונה. יש לה חלוץ מוכשר בדמותו של איהאב מסרוואה שכבש כבר 28 שערים ומשה גולדנברג האגדי. הקבוצה רוצה ויכולה לעלות דרך הפלייאוף. בשלב הקודם ניצחה את השלישית אחי ביר אלמכסור בתוצאה 1:3 למרות שהייתה בפיגור מוקדם ובעשרה שחקנים החל מהדקה ה-29. נווה שאנן,סיימה במקום השלישי עם סיבוב שני מצוין תוך כדי שהיא מנצחת גם את העולה לליגה ב' צעירי באקה כאשר בולט בשורותיה הראל ג'ורנו שהרבה להרשית. בשלב הקודם חוללה נווה שאנן הפתעה נוספת והביסה בחוץ את השנייה בטבלה בית"ר חיפה 0:3 בדרבי אזורי.
שמואלי: 1
בן שושן: 2. נווה שאנן תנצח בפנדלים


ליגה ג' - גמר מחוזות השרון נגד ת"א
בני יהוד הפעילה אוטומטית לשלב הבא

ליגה ג' - גמר מחוזות מרכז נגד דרום
עירוני גדרה - עירוני כסייפה
גדרה שסיימה שנייה עם מספר נקודות זהה למוליכה הפועל לוד ועם הפסד בודד בלבד במהלך העונה ועם ההגנה הטובה בליגה, לא עלתה ליגה בגלל ניצחון פחות מלוד. גדרה ללא הפסד במגרשה הביתי ובשלב הקודם ניצחה בפנדלים 7:8 בדרמה גדולה את השלישית הפועל בני אשדוד. כסייפה סיימה גם היא שנייה בליגה ובעלת ההתקפה הטובה בליגה ועם מלך שערי הליגה הישאם אזברגה שכבש עד עתה 23 שערים. כסייפה תגיע למגרש בגדרה מלווה במאות אוהדים שינסו לדחוף אותה לניצחון. בשלב הקודם ניצחה כסייפה את השלישית ערד בתוצאה 2:4 לאחר הארכה.
שמואלי: 1
בן שושן: 1. גדרה תנצח בהארכה



 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
הכי מבוזבז בארץ!!!
(אבי לוי: 01:36 13-04-2018)
ליאור בן שושן זה האיש מקצוע הכי מבוזבז שיש בארץ,בלי הרבה קשקושים ויחסי ציבור,מקצוען מהשורה הראשונה ובעל ידע עצום.
3
יאללה יהוד
(יהודניק: 12:39 13-04-2018)
מחכים לקרית אונו בסיבוב בדרבי

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?