על האש: תחזית למשחקי העלייה/הישרדות בליגות א' ו-ב'

אלי שמואלי וליאור בן שושן אלי שמואלי וליאור בן שושן
אלי שמואלי והפרשן/מאמן ליאור בן שושן בניתוח מעמיק של השלב המכריע והאחרון בליגות הנמוכות

השבוע לרגל תחזית חגיגית לסיום העונה בחרנו לארח נציגים מקבוצות הליגות הנמוכות לניחוש תוצאות המשחקים שיכריעו לגבי השורדות או העולות לליגה א'.

בין אורחינו השבוע: טארק סרסור - יו"ר מ.ס כפר קאסם, שלומי ארזי - יו"ר מועדון כדורגל חולון, בהאא חליל - יו"ר הפועל איכסל, אחמד מחאג'נה - יו"ר הפועל אום אל פאחם, דורון אוחיון - יו"ר מכבי קרית מלאכי, סאמר עאזם - מנהל קבוצת צעירי טייבה, אמיר אוחנה - יו"ר עירוני שדרות, אלי אמסלם - מנכ"ל שיכון המזרח וגולן שיטרית - יו"ר עמישב פ"ת.

השבוע המשחקים המכריעים על הזכות להעפיל או לשרוד בליגה א', כאשר בדרום מחנה יהודה מהמקום ה-14 בליגה תתמודד מול אור יהודה שמגיעה לאחר סדרת משחקים קשים בפלייאוף של ליגה ב'. בצפון מגדל העמק מהמקום ה-14 בליגה א' תתמודד מול פרדיס שמגיעה מפלייאוף מצוין בליגה ב'.

אלי שמואלי וליאור בן שושן מאחלים לכולם בהצלחה ומקווים לעונה ספורטיבית ומהנה גם בעונה הבאה. בברכת קיץ נעים ושקט לכולם.

משחק עלייה/הישרדות - ליגה א' צפון (אצטדיון עילוט)
הפועל בני פרדיס - הפועל מגדל העמק
פרדיס שרק השנה עלתה מליגה ג' מנוהלת מצוין ע"י היו"ר נעיל חוואשי שמסתבר שבנה קבוצה מצוינת שעושה עונה פנטסטית כנגד כל הציפיות. במשחק הקודם בגמר מחוזות הצפון פרדיס ניצחה 0:1 משער של רוברט ארחיל הבלתי נגמר שנמצא בכושר אדיר במשחק שהיה בשליטה של פרדיס שניצחה בצדק את המשחק. בסיבוב הקודם היא ניצחה בגמר המחוז שלה, במשחק ביתי, את החמישית בטבלה מכבי אחי איכסל 0:2 ובשלב חצי הגמר נגד כפר קרע השלישית במשחק חוץ הובילה וספגה שער שיוויון מפנדל בתוספת הזמן, אך כבשה שני שערים נוספים בהארכה כאשר מספר דקות לסיום פוצץ המשחק בעקבות תקיפת השופטת הרביעית ע"י אנשי כפר קרע ובעקבות החלטת בית הדין זכתה בכל מקרה,בניצחון טכני 0:3.

הקבוצה תחסר את יוסי זנה הבלם המצוין בשל כרטיסים צהובים, אך למזלה יש לה את רוברט ארחיל שהתחיל את העונה בצעירי טמרה ונמצא בעונה מצוינת עם 19 שערים, מהם ארבעה בפלייאוף, וינסה להמשיך בכושר המצוין ביחד עם שי מוטאי הפעלתן, אימאם מרעי שמרבה לכבוש העונה, אופיר חלוואני הותיק עם העבר העשיר בליגת העל, ברק מסיקה המגן השמאלי שתוקף ללא הרף ויתר חבריהם יחד עם המאמן המקומי וואפי חסניה שעד לא מזמן היה גם שחקן מוביל בקבוצה ואף עלה עם הקבוצה בעונה שעברה מליגה ג' לליגה ב'. האחרון קיבל באמצע העונה צ'אנס לאמן את הקבוצה ולמרות חוסר הניסיון בינתיים עושה זאת לא רע בכלל. לפרדיס זה משחק שני ברציפות באותו מגרש ובנוסף היא צפויה להגיע עם יתרון עצום ביציע כאשר ההערכות מדברות על בין 2,000 ל-3,000 צופים נלהבים שיבואו לעודד את הקבוצה במטרה לעשות היסטוריה ולהעפיל לליגה א'.

מנגד, מגדל העמק מוצאת את עצמה בסיטואציה לא נעימה. הקבוצה הסתבכה מאוד ועלולה למצוא את עצמה בליגה ב'. היא עברה עונה מטלטלת עם חילופי הנהלות ומאמנים, אך מאז מינויו של אלי מזרחי התייצבה מעט וחל שיפור ביכולת ובתוצאות, ובליגה היא נמצאת כבר עם שלושה משחקים ללא הפסד.

מגדל העמק תקבל בחזרה את שחקנה רם סופר שחוזר לאחר שהיה מורחק במשחק הקודם. אביב כהן ולידור כהן ינסו להכריע את המשחק בחלק הקדמי ויזכו לתמיכה של הקפטן אופק מלול ודוד אמזלג המוכשר. מאחורה יסמכו על מאור סיסו הותיק במרכז ההגנה יחד עם טל בויס, שוקי ביראני בשער. המאמן אלי מזרחי מנוסה יותר וכבר היה בסיטואציה דומה עם מכבי דליית אל כרמל והצליח להשאיר אותם בליגה. הפעם ינסה לעשות זאת גם הפעם עם מגדל העמק. במועדון ניסו השבוע מהלך כדי למשוך קהל שיתמוך בקבוצה ואפשרו כניסה חופשית למשחק, אך בכל מקרה יהיו במיעוט ביציע לעומת פרדיס.

ניחושים:
שמואלי: 1. פרדיס תנצח 0:1.
בן שושן: X. פרדיס תנצח 2:3 בהארכה.
חליל: 1. פרדיס תנצח 0:1.
מחאג'נה: 1. פרדיס תנצח 0:2.
ארזי: 1. פרדיס תנצח 0:2.
סרסור: X. פרדיס תנצח בפנדלים.
אוחיון: 1. פרדיס תנצח 0:1.
עאזם: 1. פרדיס תנצח 0:1.
אוחנה: 1. פרדיס תנצח 0:1.
אמסלם: 2. מגדל העמק תנצח 2:0.
שיטרית: 2. מגדל העמק תנצח 2:1.


משחק עלייה/הישרדות - ליגה א' דרום (אצטדיון ר"ג)
הפועל מחנה יהודה - עירוני אור יהודה
מחנה יהודה בעונה גרועה ורק הודות לכישלונות של הוד השרון ודימונה היא הצליחה לסיים במקום ה-14 המוביל למבחנים. היו"ר ירון גריה והמנהל המקצועי שלומי דוד יודעים שנעשו השנה הרבה בעיות וטעויות בבניית הקבוצה ומינוי מאמנים שהתחלפו יותר מידי, לבסוף אחרי ניסיון של מאמן נוסף הוחלט להחזיר את צורי עטר לעמדת המאמן ולסיים את דרכו של המאמן שהחליף אותו לאחר משחק אחד בלבד.

מחנה קבוצה די אנמית בחלק הקדמי, אך ההגנה שלה היא הצד היותר חזק שלה בראשותו של הקפטן דורי אלברמן ואורן שלום שחזר במהלך העונה מהשאלה בנס ציונה. צורי מור ינסה לתמוך בהתקפה מאגף שמאל ביחד עם שרון לוי בכנף שנמצא בכושר מצוין ובדיוק בזמן מבחינתה של מחנה ובשפיץ אדיר חליפה החלוץ האימתני ינסה בעזרת הנתונים הפיזיים ורגל שמאל החזקה שלו להבקיע ולעזור לקבוצתו להישאר בליגה. שלומי לוי המנוסה ישלים את החלק הקדמי והדר זר, בר מזרחי ואולי אפילו עידן בנימין הצעיר ינסו לתפוס את מקומם בהרכב או לעלות מהספסל ולתרום את חלקם. אור שמעוני, איתי אילת או איתי הברי שחוזר לאחר הרחקה בעקבות העימות המדובר ביניהם יאבקו על המקום בקישור האחורי.

ככל הנראה יהיה למחנה חיסרון משמעותי בדמותו של החלוץ הצעיר והמוכשר שלה אלי כהן שכבר הביא לקבוצה כמעט במו רגליו 4 נקודות ליגה, אך התגייס לצבא ונמצא בטירונות וכנראה שיעדר מהמשחק. ביציע מחנה יהודה תהיה בנחיתות מספרית כאשר הערכות מדברות על כ-200 צופים שלה לכל היותר. יתרון מסוים יש למחנה בכל זאת מכיוון שבמחזור האחרון כבר ידעה בוודאות שתהיה במבחנים ואיפשרה לחלק גדול של שחקניה לנוח במשחק זה כדי שיגיעו בריאים ורעננים למשחק הקריטי מול אור יהודה.

מנגד, אור יהודה שסיימה את העונה הסדירה במקום השני בטבלה. את הפסגה הפסידה רק לקבוצת המיליונים של שמשון כפר קאסם. אור יהודה משחזרת העונה את עונתה הקודמת שהסתיימה גם היא דרך הפלייאוף בהפסד כואב במשחק האחרון לבית"ר כפ"ס מליגה א'. העונה עושים שם עבודת קודש ומקווים לתיקון ספורטיבי כאשר יאיר משיח הבעלים, שלמה חזן המנהל המסור וגיא פרץ המנכ"ל הכל יכול התעסקו השבוע בעיקר בלדאוג לשקט תעשייתי ולתת את כל הכלים כדי לעזור לשחקניהם להתאושש מהעומס הפיזי והמנטלי הקשה וקיבלו זריקת עידוד עם דחיית המשחק ליום ראשון ויהנו מכמעט שלושה ימים נוספים להתאוששות ומקווים שהעונה יעשו את זה ויעפילו לליגה א'.

לאור יהודה הלך קשה מאד בשלבים הקודמים כאשר בשלושת משחקי הפלייאוף שלה היא הגיעה להארכה ואף במשחק האחרון בגמר מחוזות הדרום היא נזקקה לתצוגה אדירה של שוערה, גל פלמנבאום המצוין, וניצחה רק בפנדלים לאחר 0:0 בתום 120 דקות נוספות שבמהלכן היא נראתה עייפה ותשושה מאוד. בגמר המחוז שלה היא גברה 1:3 על שמשון ת"א שכבר הוליכה ביתרון, אך אור יהודה השוותה בדקות הסיום וניצחה בהארכה. בחצי הגמר רשמה עוד ניצחון קשה, אבל מתוק על החמישית בטבלה שמשון טייבה בתוצאה 2:3 גם בהארכה לאחר שספגה שער שיוויון בדקה ה-90, אך מלך שערי הקבוצה, ארנון טמיר, כבש את שער הניצחון.

כפי שרשמנו לאור יהודה יש את מלך שערי הקבוצה ארנון טמיר שנותן עונה מצוינת, גל יער המנהיג השקט והיציב, משה עמר וקובי בדש שכובשים לא מעט, שוער מצוין כמו גל פלמנבאום שכמו שכבר ראינו מהווה יתרון גדול במקרה והקבוצות יגיעו לפנדלים ובלם כמו אריאל ענבי שמעבר לצד ההגנתי מסוכן מאוד גם במצבים נייחים. עם אלירן שערי הברומטר במרכז המגרש ומאור מרציאנו ששורף את הקו בכנף שמאל ויחד עם הצעירים מתן ארביב וטל כתב ועם צוות מקצועי מצוין בראשותו של המאמן יעקב טל ועוזרו אריק שביט שידעו להכין את הקבוצה בצורה הכי טובה ומקצועית שיש ואף לשלוף שפן במידת הצורך וגם לדאוג לצד המנטלי, הם יכולים ללכת עד הסוף ולשבור את תקרת הזכוכית מהעונה החולפת.

אור יהודה תחסר את שחקנה המורחק,מקסים גושקוביץ', בשל כרטיסים צהובים ואת יוני יקיר הפצוע. הקבוצה תקבל סיוע ויתרון גדול ביציע כאשר צפויים להגיע לפחות 1,500 צופים מאור יהודה שינסו לדחוף את הקבוצה ולהעפיל לליגה א'.

ניחושים:
שמואלי: X. אור יהודה תנצח 2:1 בהארכה.
בן שושן: X. אור יהודה תנצח 3:2 בהארכה.
חליל: 1. מחנה יהודה תנצח 0:1.
מחאג'נה: 2. אור יהודה תנצח 1:0.
ארזי: X. אור יהודה תנצח בפנדלים.
סרסור: 1. מחנה יהודה תנצח 0:1.
אוחיון: 1. מחנה יהודה תנצח 1:2.
עאזם: 2. אור יהודה תנצח 2:0.
אוחנה: 1. מחנה יהודה תנצח 1:2.
אמסלם: 2. אור יהודה תנצח 2:1.
שיטרית: 1. מחנה יהודה תנצח 0:2.



 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
ניתוח מצוין
(פרימו: 11:28 04-05-2018)
ניתוח מקיף ועמוק,ברמה גבוהה מאד,שאפו לשמואלי ובן שושן,הרשמתם אותי מאד.
2
לא הבנתי
(אפי: 11:46 04-05-2018)
למה מחנה יהודה בבית ומגדל העמק בחוץ מישהו יכול להסביר
3
אחלה בן שושן
(קולגה: 11:47 04-05-2018)
בן שושן זה עילוי,מאמן מצוין ופרשן בחסד עליון.
4
כל הכבוד
(מנהל קבוצה: 12:07 04-05-2018)
שמואלי זה נכס לדאבל פס ובן שושן זה תותח על וחייב לאמן ברמות הכי גבוהות שיש!!!
5
מגדל העמק תביס את פרדיס
(כתבה שכונתית: 12:32 05-05-2018)
באים לנצח בגדול מגדל העמק בדם
6
פרדיס תפסיד
(נעים רשיד: 17:27 05-05-2018)
פרדיס יכולה כבר להתחיל להתכונן לעונה הבאה בליגה ב'

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?