"המשחק נגד יפו הוא שלוש נקודות נוספות בדרך לליגה הלאומית"

מכבי עירוני כפר יונה היא חוליה משמעותית בצמרת ליגה א' מחוז דרום, בפתיחת עונת 2010/11. עד כדי כך שקפטן הקבוצה, שי כחלון, לא מפחד לצאת בהצהרות מפוצצות לקראת משחק העונה הראשון של קבוצתו, שייערך ביום שישי הקרוב נגד מכבי "קביליו" יפו

מכבי עירוני כפר יונה תארח את מכבי "קביליו" יפו למשחק העונה הראשון של ליגה א' מחוז דרום בשישי הקרוב. או אם תרצו, מקום שני נגד מקום ראשון. לא הרבה האמינו כי המילים בשני המשפטים הללו יהפכו למציאות לאחר המחזור החמישי של עונת 2010/11, אבל זה לא מונע מקפטן כפר יונה, שי כחלון להצהיר: "המטרה שלנו העונה זה לעלות לליגה הלאומית, ואנחנו לא מתרגשים משחקני יפו, אלא באים לנצח".

בקריאה ובשמיעה ראשונית, נראה כי הצהרתו של כחלון תלושה מהמציאות. אפילו הזויה. אומנם, עד כה, כפר יונה היא ההפתעה המרעננת של ליגה א' מחוז דרום, אולם היא עדיין רחוקה מהרמה המוצגת בליגה הלאומית, בין אם זה ברמת מתחם המגרש ביישוב, ובין אם זה ברמת השחקנים. כל זה לא מפריע לכחלון להמשיך בשלו: "אנחנו, השחקנים, נעשה הכל בשביל לסיים באחד המקומות הראשונים, לעשות היסטוריה ולעלות ליגה", הוא אומר, "אחרי זה שההנהלה תחשוב איפה לארח את המשחקים בליגה הלאומית".

שי כחלון (בצהוב): "העונה, מכבי כפר יונה קבוצה מאוד חזקה שרוצה לעלות לליגה הלאומית"

כחלון (29) לא נולד וגר בכפר יונה, אלא בחדרה. הוא אפילו לא גדל ביישוב או במחלקת הנוער של המועדון, אלא בזו של הפועל גבעת אולגה. עם זאת, כששומעים את כחלון מדבר על מועדון הכדורגל של היישוב אפשר לזהות את הברק שעוטף את מילותיו. אפילו אם הוא דמיוני. ברק שהוא תוצר של ארבע עונות רצופות בקבוצה הבוגרת, מתוכן עונת עלייה אחת מליגה ב' לליגה א'.

ההיסטוריה המקצועית של כחלון מגוונת, ככה זה שמשחקים בלא מעט קבוצות במהלך הקריירה – ביניהן הפועל חדרה, מכבי חדרה, מכבי נתניה, מכבי הרצליה, הפועל רעננה, מכבי קרית אתא, הפועל ראשון לציון ומ.ס אום אל פאחם – וטועמים את כל רמות המשחק בישראל מהליגה הלאומית ועד ליגה ב'. אולם, כפר יונה זו הקבוצה היחידה בה כחלון שיחק יותר מעונה אחת, ונראה שמצא בה בית.

"העונה יש כמה שחקנים שהתבגרו, שרואים את הכדורגל בצורה אחרת", מציין כחלון את ההבדלים בקבוצה מהעונות האחרונות לעונה הנוכחית, "יש כאלה שבעבר ראו את ההתנהלות בקבוצה כמו בשכונה- היו באים להעביר עוד עונה באמצע הטבלה. עכשיו, אותם אנשים רוצים תוצאות, רוצים להיות בצמרת, ולא לדשדש במקומות שישי ושביעי". והוא ממשיך: "אנחנו קבוצה מאוד חזקה, מאוד טובה. גם אין לנו כוכבים בקבוצה, מה שמאחד אותנו זה שכל אחד עובד בשביל השני, אנחנו מחוברים, אין אגו. כל אחד עושה את העבודה שלו, יודע מה הוא צריך לעשות".

איפה נעצרת בשלב ההתברגות שלך בליגה גבוהה יותר?
"הייתי ילד מאוד בעייתי, לא הסתדרתי עם כל מאמן וכל שחקן, והייתי אפילו מתחצף למאמנים שהיו מבקשים ממני לאסוף את הקונוסים. הרגשתי שהם מתנשאים עליי. בנוסף, לא הייתה לי את הסבלנות לשבת על הספסל, כשלא היו נותנים לי לפתוח בהרכב. עשיתי טעות שעזבתי את ראשון בתחילת העונה שעברה בגלל מחלוקת כספית, הייתי פזיז. אבל, מאז, התבגרתי, השתניתי, למדתי, עכשיו אני רואה את הדברים אחרת. למרות שאני מרגיש פספוס, אף פעם לא מאוחר להתקדם".

אבל, גם הגיל עושה את שלו, ואתה לא ילד. עד שתפרוש, תוכל להגיע לפחות לליגה הלאומית?
"לא רק לליגה הלאומית, אלא אפילו לליגת העל. אני רוצה להגיע עם כפר יונה לליגה הלאומית, אבל אם זה לא יקרה, ויהיו לי הצעות מקבוצות בליגה לאומית, בהחלט אשקול אותן. בתחילת העונה, אגב, כבר היו לי הצעות ממכבי באר שבע, מבני לוד, אבל לא הצטרפתי אליהם עקב ההצעות הכספיות והתנאים שלהן. לא היה לי שווה".

בוא נחזור לכפר יונה. למרות ההצלחה עד כה, בראייה קדימה, לא כדאי לאחד אותה עם אחת מהקבוצות האחרות שמשחקת בליגות הנמוכות באזור וליצור קבוצה אחת חזקה?
"ממש לא. לקבוצות האחרות יש את השחקנים שלהן, ובכפר יונה יש הרבה שחקנים צעירים שרוצים להצליח. ואם בכפר יונה תהיה קבוצה בוגרת בליגה הלאומית או בליגה א', זה יהיה מצוין עבורם, מאשר ללכת לאיבוד בקבוצה מאוחדת".

כמה תושבים ביישוב מתעניינים בכלל בקבוצה?
"יש התעניינות רבה סביבה, אבל הבעיה היא שהמשחקים הם בשעות מוקדמות בימי שישי, כי אנחנו נחשבים קבוצה דתית, ורוב התושבים לא יכולים להגיע לצפות בהם עקב עבודה או סידורים לקראת השבת. אבל, אני בטוח שכשהקבוצה תרוץ בצמרת, האוהדים יגיעו. כי כשעלינו מליגה ב' לליגה א', היו במשחקים האחרונים, המכריעים, 1500 צופים. זה היה מדהים. יש בסיס של קהל בכפר יונה, פשוט בשנים האחרונות הקבוצה אכזבה בתוצאותיה, לא היה בה עניין, ועקב כך אף אחד לא הגיע לראות אותה".

כמה אוהדי כפר יונה, להערכתך, יגיעו לצפות במשחק נגד יפו בשישי הקרוב?
"אני חושב שיהיו בין 500 ל- 600 אוהדים מכפר יונה שיגיעו לצפות במשחק".

תוצאות הקבוצות בליגה עד כה מפתיעות אותך?
"כולן פחות או יותר שוות. יש כאלו שחזקות יותר מהאחרות כמו מכבי השקמה, הפועל ירושלים, אבל לא יותר מזה, הליגה דיי שווה. אני חושב שהפועל ירושלים, למרות תוצאותיה עד כה, היא הקבוצה הכי טובה מבחינת סגל השחקנים. גם אנחנו ומכבי יפו עשינו פתיחה טובה, אבל ההבדל הוא שמיפו מצפים, ומאיתנו לא".

ואם כבר יפו, איך תהיה ההרגשה לשחק נגד הרבה קהל, שלבטח יגיע לעודד אותה?
"זה קצת עושה פרפרים בבטן, ולא רק בגלל הקהל. מכבי יפו זו קבוצה עם הרבה מסורת, ובנוסף חבר טוב שלי, רן פוליקר, משחק שם, וזו פעם ראשונה שנשחק אחד נגד השני. אמרתי לרן שמי שיהיה יותר טוב ינצח, אני לא מאמין בתיקו. הוא אמר לי בצחוק, שאולי הוא ייתן לי איזה כניסה. מבחינתנו, המשחק נגד יפו הוא עוד שלוש נקודות בשביל להתברג במעלה הצמרת. אני לא מסתפק בתיקו. עד סוף העונה, אנחנו נתמודד בין חמש המקומות הראשונים. אנחנו לוקחים ברצינות את נושא העלייה".

כמה כמה ייגמר?
"0:1 קטן לטובתנו”. 



תגובות

+ הוסף תגובה
1
כחלון זה טוב להיות אופטימי
(ניצן מכבי יפו אימפריה: 22:02 03-11-2010)
כמו הפועל ירושליים שעשו הרבה רעש בתחילת העונה אני לא הייתי יוצא בהצהרות.
2
יאללה כפר יונה
(אזוריה בדם: 22:24 03-11-2010)
יאללה כפר יונה מחזיקים לכם אצבעות תפרקו את המגילים מחרטה יפו ושחצנים משד ירושלים
3
ליצור מאזור
(אוהד מכבי יפו: 00:03 04-11-2010)
העובדה שאתה היחיד שמסוגל ליהנות מקבוצה שמנהלים אותה סאלם וסינוואני, וכל פעם להזדהות בשם אחר, לא תכניס אותנו לשאננות. אנחנו נשתדל גם השבוע לנסות ולהגדיל את הפער בינינו לשתי ליגות, ואנחנו ממש לא בונים על זה שתרדו לליגה ג'. יש מישהו שלא נטש אותכם השבוע?
5
יפו חזקה יותר
(אוהד טייבה: 00:28 04-11-2010)
כאוהד טייבה יצא לי לראות את רוב קבוצות הצמרת בליגה והתרשמתי בעיקר מיפו קבוצה חזקה מאורגנת ומאוזנת רמה מעל הליגה ולגבי כפר יונה יש קבוצה נחמדה שאם תגיע בסוף העונה למשחקי הפליאוףזה יהיה הישג גדול בשישי יהיה קשה ליפו בעיקר בגלל המגרש הקטן ומשטח הדישה לכ
6
המשך תגובה
(אוהד טייבה: 00:35 04-11-2010)
במגרש גדול יפו היתה לוקחת בקלות אבל המגרש הקטן בכפר יונה מבטל את היתרון של יפו שתתקשה לפתח משחק רגיל ומסודר שלה וגם תתקל בשני חלוצים טובים של כפר יונה אני מאמין שהמשחק יגמר בתיקו או ניצחון דחוק של יפו
7
אוהבים אותך כחלון ב"ה תחזור הביתה
(אוהד חדרה: 07:34 04-11-2010)
אולגה זה הבית שלך
8
תחזור תחזור כבר לגבעה נעשה ממך שך סעודי
9
הפועל ירושלים תעלה בסוף לא יעזור לאיש...........
10
ל9 דני דין
(רק יפו: 12:06 04-11-2010)
עוד כמה מחזורים גם עשן לא תיראה מהאגזוז של יפו רק אדמה חרוכה
12
תגובה ל-3
(אזוריה בדם: 19:04 04-11-2010)
לפחות אנחנו לא מתפרקים לא משנה כמה ליגות יהיה ביננו אתם קבוצה זמנית אחרי הפירוק תבוא לאזור
13
כפר יונה-אל תרבו תדברו גבוהה גבוהה
(שמעון כהן-רמת השרון: 21:46 04-11-2010)
טוב לשדר אופטימיות אך צריך אח"כ להציג קבלות .ומה לעשות שמכבי יפו היא לא עוד קבוצה שיכולים לרכב על גבה בדרך לליגה הלאומית. קצת צניעות כפר יונה.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?