שומרים על השגרה

שחקני הפועל קטמון ירושלים לא התרגשו מהחום הבאר שבעי, ונגד שחקניה הכבויים של מ.ס באר שבע גם לא התקשו להבקיע רביעייה בפעם השנייה בשבועיים רצופים, בדרך לשמירה על המקום הראשון בליגה ב' מחוז דרום ב'

מה קורה ששתי קבוצות בליגה ב' מחוז דרום ב' נפגשות באצטדיון וסרמיל בבאר שבע, במזג אוויר חם, שמקשה על פיתוח משחק כדורגל ברמה טובה? בדרך כלל, זה מסתיים ב- 0:0 משמים וללא הזדמנויות טובות לצד שני השערים. אבל, במידה וזה תלוי בשחקני מ.ס באר שבע והפועל קטמון ירושלים זה נגמר אחרת לגמרי. או ליתר דיוק, ב-1:4 לאורחים מירושלים.

 

יניב לוי ממ.ס באר שבע (בצהוב) מחלץ את הכדור משחקן קטמוני (צילום: שי מוגילבסקי)
100 אוהדים קטמונים נאמנים, שהגיעו לב"ש, צפו בשחקני קבוצתם פותחים את המשחק לא בצורה טובה, והופתעו לראות שמלך שערי הקבוצה, כפיר מלול, לא פתח בהרכב. במקום זאת, הם ראו לחץ באר שבעי בארבע הדקות הראשונות של המשחק, שהסתיים בכדור קרן שהגביה יניב לוי היישר לשי אהרון הירושלמי, שכבש לשערו הוא, וזה 0:1 לב"ש.

 

שחקני באר שבע חוגגים יתרון מוקדם (צילום: שי מוגילבסקי)

השער המפתיע עורר את האורחים, ומכאן ועד סוף המשחק הם שלטו בלעדית על הדשא הבאר שבעי. זה התחיל בהתאוששות המהירה של אהרון, שארבע דקות אחרי השער העצמי איזן בבעיטה אדירה מ-25 מטרים לחיבורי שערו של שוער ב"ש, אלדר כראדי -1:1.

 

 

ארבע דקות לאחר מכן, שי אהרון מקטמון (מספר 9) מבקיע את שער השוויון לקבוצתו (צילום: שי מוגילבסקי)

 

אהרון חוגג עם חבריו לקבוצה את השוויון (צילום: שי מוגילבסקי)

שחקני קטמון המשיכו ללחוץ, כאשר היא מנצלת את המהירות של אוריאל וורנר ועוז צבאג (המצטיין במגרש) בצד שמאל ושל איתמר יחיא וציון זקן בצד ימין. בדקה ה- 21 קיבל צבאג כדור בחצי המגרש של קטמון, עבר שלושה שחקני ב"ש ושלח את הכדור לוורנר. האחרון עבר את חיים אמזלג הוותיק מב"ש - למרות שזה משך בחולצתו בכדי לעוצרו - ובעימות מול כראדי, ידו של האחרון הייתה על העליונה. שופט המשחק, רעפת אלחמולה, לא ויתר לאמזלג על העבירה שביצע, והוציא לו את הכרטיס הצהוב השני ואחריו את האדום (אמזלג קיבל את הצהוב הראשון שלוש דקות קודם לכן).

 

שופט המשחק, רפעת אלחמולה, מרחיק את חיים אמזלג ממ.ס באר שבע (צילום: שי מוגילבסקי)

ההרחקה לא שינתה את מאזני הכוחות במגרש. אלא, רק הגבירה, כצפוי, את השליטה של שחקני קטמון, שתקפו ללא הרף את שערו של כראדי. מנגד, שחקני ב"ש ויתרו על ניהול המשחק דרך הקישור, ובמקום זאת שלחו כדורים ארוכים לעבר אלי דבש ודודו וקנין, שנעצרו בהגנת קטמון בראשותו של יבגני גופמן. בדקה ה- 40 הם נענשו על הרמת הידיים המוקדמת מדיי. צבאג הרים כדור לראשו של שרון סבג, שנגח מקרוב בקלות לרשת - 1:2 לקטמון, תוצאה שנשמרה עד לסיום המחצית הראשונה.

 

שחקני קטמון (באדום) חוגגים את השער השני שלהם. שחקני באר שבע (בצהוב) מתוסכלים (צילום: שי מוגילבסקי)

המחצית השנייה נפתחה בהחמצות של חלוצי קטמון, והבקעת השער השלישי על ידם היה רק שאלה של זמן. בדקה ה- 67 הרמה של צבאג מצאה את ראשו של שרון סבג שנגח לא טוב, אך גופמן היה שם בשביל לתקן ולכבוש מקרו את השלישי - 1:3.

את 33 הדקות עד לסיום, העבירו שחקני קטמון במהלכי כדורגל יפים לעין בין שחקני ב"ש הכבויים. שיתוף הפעולה בין מלול (שנכנס בדקה ה- 63 במקומו של יחיא), אהרון וצבאג הניבו הזדמנויות יפות להבקעת שערים נוספים, אך כראדי עמד מנגד, והציל את ב"ש מתבוסה ענקית. בדקה ה- 79 גם האחרון נכנע. כשחזי פנחס (שנכנס בדקה ה-70 במקומו של ניסים אזרזר) עבר שני שחקנים, מסר את הכדור למלול, שעבר את כארדי וגילגל פנימה- 1:4, תוצאה שנשמרה עד לשריקת הסיום של המשחק.

 

כפיר מלול מקטמון חוגג את השער שהבקיע (צילום: שי מוגילבסקי)

 

שחקני קטמון חוגגים את הניצחון על מ.ס באר שבע עם אוהדיהם בסיום המשחק (צילום: שי מוגילבסקי)

 

ציונים:

מ.ס באר שבע: כראדי 6, אמזלג (הורחק בדקה ה-21), פרץ 5, סבג 5, אביטן 4, אלבז 4, אלקאראט 5 (שריקי), לוי 4, דבש 4, וקנין 4, (דודזאדה), דבש 4 (אסולין).

הפועל קטמון ירושלים: שמש 5, אזרזר 6 (פנחס), גופמן 7, אוחיון 6, זקן 6, מרציאנו 7, סבג 7, יחיא 5 (מלול), צבאג 7.5 אהרון 6, וורנר 6 (אלחממדה).

שפט: רפעת אלחמולה (בינוני).



תגובות

+ הוסף תגובה
1
יופי של כתבה...
(וסרמילאי: 16:35 07-11-2010)
תיאור מדוייק להפליא של הנעשה על הדשא , תןך פרגון לאורחים מירושלים. תיקון קטן את הקרן לבאר שבע הרים יניב לוי (שתואר כיניב אלול בתמונה) ולא איתן סבג. שאפו לכתב !
2
צבאג
(שחקן גדול: 12:33 08-11-2010)

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?