אבידות ומציאות: הכישרונות שנעלמו

הכישרונות שנעלמו (צילום אלי זיזוב: ינון פוקס) הכישרונות שנעלמו (צילום אלי זיזוב: ינון פוקס)
בעבר בליגת העל, בעונה שעברה הם ירדו לליגות הנמוכות. מהכישרון חסר המזל של מכבי תל אביב ועד היהלום של באר שבע, שקרע רשתות ללא הפסקה. הרכב המוכשרים שנעלמו

בזמן שרוב קבוצות ליגת העל והלאומית שוברות את הראש לגבי חיזוק אפשרי ישראלי לאור המצב הדל בשוק המקומי, יש לא מעט שחקנים שרק מחכים לטלפון. הקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי ייצרו לא מעט שחקנים, שנכללו בסגל הנבחרות הצעירות, אבל רצף של החלטות לא נכונות, גרמו להם ללכת אחורה עד לליגות הנמוכות.

אספנו לכם את הרכב 11 השחקנים שבעבר סומנו ככשרונות, וכעת מצאו את עצמם בליגות התחתונות. כולכם מכירים אותם מליגת העל, וכולם לא מבוגרים יותר מגיל 31. חלקם בנקודה טובה בקריירה שלהם, בעוד אחרים הלכו לאיבוד. הרשימה לפניכם.

שוער
ניל אברבנל
קבוצה אשתקד: מ.כ ירמיהו חולון, ליגה א' דרום (האריך חוזה).
גיל: 31.
קבוצות בולטות בעבר: הפועל ת"א ומכבי פ"ת.
איפה הוא היום? אחרי בעיות משמעת וגם עלייה קלה במשקל, אברבנל, שבעבר סומן כשוער הבא של הפועל ת"א, מצא את עצמו במ.כ ירמיהו חולון, הפתעת העונה בליגה א' דרום (מקום חמישי). העונה אברבנל חזר לעצמו והציג יכולת טובה, שהפכה את קבוצתו לזו שמחזיקה בהגנה הטובה בליגה (21 שערי בכל העונה). עם גובה של 1.93 מ' ויכולות אתלטיות גבוהות, השוער בן ה-30 יכול למצוא את עצמו שוב לפחות בליגה הלאומית, אם לא בליגת העל.

הגנה
רחמים צ'קול
קבוצה אשתקד: אדומים אשדוד, עלתה לליגה א' דרום (האריך חוזה).
גיל: 30.
קבוצות בולטות בעבר: מכבי ת"א ומ.ס אשדוד.
איפה הוא היום? המגן שבעבר נרכש על ידי מכבי ת"א ב-350 אלף יורו (סכום עתק דאז), גם לא מצא את עצמו בשנים האחרונות, ולא בגלל בעיות משמעת, אלא בעקבות יכולת ירודה. המוטיבציה ירדה, וכך המגן השמאלי שהצטיין במשחק ההתקפי שלו ואמור היה לאייש את העמדה בנבחרת, הפך ממגן התקפי בעל טכניקה טובה (מה שאין לנו הרבה בישראל), לסמל לעוד רכש כושל של הצהובים מקרית שלום. אשתקד הוא החליט להתחיל מחדש ועבר לאדומים אשדוד שעלתה לליגה א'. צ'קול כבש 7 שערים כשגם החיוך חזר אל פניו.

אעאד עזאם
קבוצה אשתקד: הפועל רובי שפירא חיפה, ליגה א' צפון.
גיל: 26.
קבוצות בולטות בעבר: הפועל חיפה ועירוני קרית שמונה.
איפה הוא היום? אחד מהתקוות של מחלקת הנוער של הפועל חיפה, דעך בעיקר בגלל פציעות. פעמיים הוא קרע את הרצועה הצולבת בברכו (מישהו אמר מאור בוזגלו), במה שגרם לו למצוא את עצמו רק בגיל 25 בהפועל רובי שפירא חיפה. העונה הוא כבש שני שערים ותופקד בעיקר כקשר, כשלא הצליח להוביל את רובי שפירא חיפה לליגה הלאומית.

עשהאל בן שבת
קבוצה אשתקד: הפועל באקה אל גארבייה, ליגה א' צפון.
גיל: 30.
קבוצות בולטות בעבר: מכבי נתניה, עירוני רמת השרון והפועל כפר סבא.
איפה הוא היום? מי שהיה שחקן ליגת על לגיטימי עד 2014, הלך לאחור אחרי שהתפוצצה פרשת הטיית המשחקים, בה שמו נקשר יחד עם שמו של מאיר גבאי. למרות ששמו של בן שבת נוקה, משהו בקריירה שלו הלך אחורה, כשאת העונה הוא העביר בהפועל באקה אל גארבייה ממרכז טבלת ליגה א' צפון. בן שבת מתקשה לשחזר את היכולת שאפיינה אותו מאז אותה פרשה, אולם ייתכן שאם יקבל קרדיט אמיתי ומחודש, אולי הקריירה שלו תחזור למסלול הנכון.

ריף פרץ
קבוצה אשתקד: שמשון ת"א, ליגה ב' דרום א'.
גיל: 27.
קבוצות בולטות בעבר: מכבי ת"א, עירוני רמת השרון והפועל פ"ת.
איפה הוא היום? כגודל הציפייה, כך גודל האכזבה. בעוד אחיו, דור פרץ, הפך לשחקן הרכב לגיטימי במכבי ת"א, האח הבכור נכנע לפציעות והגיע עד לליגה ב' עם שמשון ת"א. קריעת הרצועה הצולבת גרמה למהירות וליכולת לרדת, אבל העונה הבלם הוסט לעמדה יותר קדמית והוא החזיר עם 6 שערי שדה. בראיונות שערך אחרי ששיחק בעונת כדורגל החופים הוא הבהיר שהכאבים בברך לא מאפשרים לו לחזור לליגת העל, אך אולי הצעה מפתה תשכנע אותו.

קשרים
בן בוטבול

קבוצה אשתקד: מ.ס כפר קאסם אשתקד, העונה חתם באדומים אשדוד, ליגה א' דרום.
גיל: 28.
קבוצות בולטות בעבר: מ.ס אשדוד והפועל עכו.
איפה הוא היום? אחרי 9 הופעות בנבחרת הצעירה וקרדיט בהרכב של אשדוד בליגת העל, מי שאמר בעבר שגאטוזו הוא המודל שלו, בוודאי קיווה להיות במקום אחר. הקשר האחורי האגרסיבי הלך אחורה, והעונה אף ירד לליגה א', בניסיון להוביל את כפר קאסם לליגה א', משימה שלא ממש הלכה לו ולה.

אלי זיזוב
קבוצה אשתקד: בית"ר נורדיה ירושלים, ליגה א' דרום (אמור להמשיך).
גיל: 27.
קבוצות בולטות בעבר: לבסקי סופיה, מכבי ת"א והפועל עכו.
איפה הוא היום? "הייתה בטראומה, לא רציתי לראות כדורגל במשך שנה וחצי". ילד הפלא של הכדורגל הישראלי לתקופה קצרה, 'הצליח' להסתכסך עם יותר מדי אנשים, במה שגרם לו לקחת הפסקה מכדורגל. העונה הוא ניסה לצאת לדרך חדשה בסביבה המחבקת של בית"ר נורדיה. העונה הסתיימה רק עם שני שערים, אך הוא לפחות יכול להתנחם בכך ששיחק עונה שלמה בקבוצה אחת.

דני פרדה
קבוצה אשתקד: מ.ס כפר קאסם, העונה סיכם בהפועל מחנה יהודה, ליגה א' דרום.
קבוצות בולטות בעבר: בית"ר ירושלים ומכבי פ"ת.
גיל: 31.
מה הוא עושה היום? בשונה מטל בן חיים ועומר דמארי, אחד מהכשרונות הכי גדולים שצמחו במחלקת הנוער של מכבי פ"ת, דני פרדה, יכול להגדיר את הקריירה שלו עד כה כפספוס גדול. אחרי 3 שנים בהן רשם 12 הופעות בלבד, את העונה הוא פתח במכבי הרצליה ולא הצליח להרשים, הוא נחת בכפר קאסם מליגה א' דרום. גם בקבוצה מהמשולש הוא לא ממש בא לידי ביטוי וכבש שער אחד בלבד, בתקווה שאולי בשנה הבאה דברים ייראו אחרת מבחינתו.

דלה ימפולסקי
קבוצה אשתקד: הפועל באקה אל גארבייה מליגה א' צפון, כעת שחקן חופשי.
גיל: 30.
קבוצות בולטות בעבר: מכבי נתניה, הפועל חיפה ומכבי חיפה.
איפה הוא היום? האיש שכיכב במוקדמות ליגת האלופות עם מכבי חיפה ואף כבש בגמר גביע המדינה, הלך לאיבוד. הכוח המתפרץ עדיין שם וגם הטכניקה, אבל כנראה שהתדמית גורמת לקבוצות מהליגות הבכירות לחשוש מלצרף אותו. השבוע, אחרי שפתח את העונה ללא קבוצה, ימפולסקי חתם בבאקה אל גארבייה בינואר כשמאז הוא כבש ארבעה שערים, שעשויים לבשר על חזרתו למסלול.

התקפה
מתן לוטטי

קבוצה אשתקד: מ.ס כפר קאסם, ליגה א' דרום.
קבוצות בולטות בעבר: מכבי ת"א והפועל רמת גן.
גיל: 28.
מה הוא עושה היום? אחד מהשחקנים הכי מהירים בכדורגל הישראלי, אך לצערו גם אחד מהמחמיצנים. הכישרון תוצר מחלקת הנוער של מכבי ת"א, הפך לשחקן שהקבוצות הגדולות בליגה א' אוהבות להחתים. אחרי 12 שערים אשתקד בנס ציונה, הוא חתם בכפר קאסם, בה כבש לאחרונה רק שלושה שערים, במה שהיה העונה הכי פחות טובה שידע.

יוסף אבו לבן
קבוצה אשתקד: שמשון כפר קאסם, עלתה לליגה א' דרום (ממשיך בקבוצה).
קבוצות בולטות בעבר: הפועל באר שבע, עירוני רמת השרון והפועל רעננה.
גיל: 26.
מה הוא עושה היום? מלך שערי ליגה ב' דרום א' עם שמשון כפר קאסם אחרי 26 פעמים בהן מצא את הרשת. ההבטחה של מחלקת הנוער של ב"ש, חזר אחרי עונה בליגה הפלסטינאית ומעלה שוב את התהיות, איך בגיל 26 הוא הגיע לליגה ב' בעונה שעברה למרות שלא סבל מפציעה קשה? בגלל הגיל ובזכות החוש לשערים, אבו לאבן יכול להוסיף ללא מעט קבוצות מהליגה הלאומית ואפילו לכאלה מליגת העל.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
חבל
(שמש : 04:02 11-09-2018)
ראיתי את פרץ ואבו לבן.. הרבה פעמים שחקנים מפוספסים... שנה טובה לכולם שמש אוהד טבריה של הפסיד מישחק 15 שנה
2
כסף חברים כסף
(האמת בפנים: 08:44 12-09-2018)
הכל עניין של כסף, בליגה א' וב' מרוויחים היום כפול ואפילו פי שלוש מליגת העל (ושלא נדבר על לאומית על משכורות הבושה שהולכות שם).

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?