פיני עייש בראיון בלעדי: "לא מרגיש כעס, עוד אחזור"

פיני עייש (קובי רוקח) פיני עייש (קובי רוקח)
מאמנה לשעבר של אדומים אשדוד מדבר לראשונה לאחר הפיטורים: "נוצר כאן חיבור מיוחד, מהר מאוד הפכתי לאוהד של הקבוצה". היו"ר נועם פרקש: "זו לא דרכו האחרונה של פיני במועדון"

פיני עייש עזב לפני מספר שעות את אדומים אשדוד. המאמן עלה במשך שנתיים שתי ליגות עם הקבוצה ובכך הוא הפך לסמל במועדון. האוהדים וההנהלה קיבלו בתדהמה את הבשורות שבאו מצד המשקיע של הקבוצה בהחלטה משותפת עם עייש על סיום תפקידו, אחרי שבמחזור הפתיחה בשבוע שעבר הפועל אדומים סיימה בשוויון באזור.

עייש וחברי ההנהלה האשדודים נפגשו לראיון בלעדי עם "דאבל פס" לאחר הפיטורים של המאמן שהפך לסמל.

פיני, רגע עצוב?
"מרגש, רגע עצוב, אבל כל סוף הוא התחלה של משהו חדש".

יש תכנונים למשהו חדש?
"כרגע אני לא חושב על זה, אני אופטימי מטבעי, אבל כרגע זה מוקדם".

המועדון ואתה אמרתם שמדובר בהחלטה משותפת, ממה התחיל כל הסיפור?
״כן, גם אני אומר. אני חושב שהחוזק של המועדון כמועדון זה מקרים מהסוג הזה. בסיטואציות כאלה שמאמן מפוטר, אולי ב-95 אחוז מהמקרים יש הכפשות ולכלוכים אחד על השני, זה לא מה שקורה פה ומה שקורה פה זה מעיד על החוסן של המועדון. הייתה הבנה והוחלט מה שהוחלט, יש הבנה של שני הצדדים ויש כבוד אחד לשני וזה לא רק בה מהצד שלי. היו סיטואציות לא לפני הרבה זמן כשלא הרגשתי בנוח עם הפסקת עבודה ראה ערך עירוני אשדוד. הפועל אדומים זה ארגון שעושה וכשעושים ושיש דינמיקה, יש דעות ולפעמים חושבים ביחד ולפעמים יש ניגוד. אני יכול להגיד לך שבסיטואציה הזו שהייתה מול המשקיע, אני לא מרגיש כעס. יש דיבור על המשך שיתוף פעולה ואני לא יודע מה העתיד".

בשלב זה, הראיון שנערך בחדר קטן במועדון נקטע, מספר אוהדי הקבוצה התפרצו לחדר רק בכדי לחבק את עייש, להודות לו על הדרך ולספר על אהבתם.

עייש המשיך: "גם שהמשקיע בא וישבנו והוא אמר לי, למה אנחנו לא ממשיכים גם זה היה בצורה מכובדת. אנחנו בני אדם ואנחנו לא חושבים עין בעין באותו נושא. זה ברור שאנחנו שידרנו על אותו גל, אנחנו כן חושבים את אותו הדבר בהרבה נושאים והיו נושאים עם מחלוקת. סיימנו את הפגישה עם חיבוק ומי יודע מה ילד העתיד".

חברי ההנהלה (יו"ר הקבוצה נועם פרקש וסגנו נדב חסן) שישבו באותו החדר, התקשו להסתיר את העצב מהפנים. פרקש אמר: "החלטה משותפת של פיני ושלנו, כמו בכל ארגון יש רגעים שמחליטים על ארגון הדדי עם פיני, שני הצדדים הסכימו על הרעיון. יוצאים לדרך חדשה, זו לא דרכו האחרונה של פיני במועדון, בהמשך יבינו על מה מדובר. היה לנו את העונג לעבוד עם פיני עייש בשנתיים האחרונות, הוא היה מורינו ורבינו מקצועית וניהולית, איחד את חדר ההלבשה בכל עונה והאמין שאחרים לא האמינו, קצר איתנו הצלחות והוא ייכתב בספרי ההיסטוריה של המועדון. נאחל לו בהצלחה בכל דרך שיילך וגאים שהוא היה איצנו במשך שנתיים קסומות".

עוד הוסיף יו"ר הקבוצה: "רגע מרגש ואנחנו נפרדים בגאווה מאדם יקר שבנה וייסד כל אבן אחרי שנה איומה שעשינו, הוא לימד אותנו צניעות מהי. זה רגע כואב והחוסן של המועדון זה הייחוד, הביקורת הייתה מאוד קשה מצד האוהדים, היו חילוקי דעות, הנהלה והשחקנים לכולם היו חילוקי דעות אבל אנחנו חוזרים למצב שבו ההנהלה תנהל, השחקנים ישחקו והקהל יעודד. אני אדע גם לעבור את הסיטואציה הזו ואני בטוח שזה לא הדף האחרון בהיסטוריה של המועדון שפיני יכתוב. לא זכור לי שמאמן נפרד ככה, בערב יום הכיפורים הקהל היה פה כדי לשמוע מה הסטטוס של פיני על סמך שמועה. אני בטוח שהוא ידע להוביל בהמשך הדרך ואנחנו נפרדים בצורה מסודרת ואנחנו בטוחים שהוא יעביר את הקסם האישי שלו ושהקסים אותנו בשנתיים האחרונות".

כפי שהסיטואציה תוארה מאוד קשה להבין למה בעצם שני הצדדים נפרדים לאחר כל האהבה וההצלחה הכבירה שפיני הנחיל במועדון. אז מה בעצם הסיפור אחרי הפרידה הזו?
יו"ר הקבוצה נועם פרקש הסביר: "גם מועדונים גדולים עושים שינויים גדולים ועדיף שזה יהיה מוקדם מאשר מאוחר יותר. ואם הערכנו איזה בעיה מסויימת וחילוקי דעות בין גורמים אצלנו לפיני אז העדפנו ללכת בצד אחד, ולא לגרןע את מה שהמועדון בעצם עושה. כמו שאמרתי, פיני לא אמר את המילה האחרונה שלו. זה קרה ויקרה במועדונים גדולים משלנו זה הכי חשוב. מה שמשגע את כל התקשורת איך נפרדים בחיוך מהמאמן, פה אנחנו נפרדים בחיבוק ומה שהוא בנה פה תמיד יהיה שלנו והוא תמיד יהיה פה".

את המשחק שיתקיים במוצאי שבת בין הפועל אדומים לנורדיה עייש יראה מהיציע ביחד עם חברי ההנהלה, עייש סיכם: "כשבאתי לפני שנתיים באתי לעבוד, באתי להתפרנס ומהר מאוד הפכתי להיות אוהד. עברתי יום יומיים כמאמן ופה נוצר חיבור שאני לא יכול להסביר, מהר מאוד זה הפך לשולי בעניין. מצאתי את עצמי כל כך. מחוייב ומחובר זה מה שהפך להיות חזק. עברנו תקופות שלא היה תזרים שוטף של מזומנים, עברנו את זה ביחד, הכסף הפך לשולי. זה בא ממקום אמיתי וטוב, זה לא היה רק מילים, גם ההנהלה וגם אני היינו שם אחד ליד השני וגם מבחינה מקצועית נתנו שנתיים גדולות כי היה לי את השקט לעשות ולנהל. בכדורגל הישראלי יש טענות נגד מאמנים ושהכדורגל לא משתפר, לרוב המאמנים יש גליוטינה על הצוואר ואני לא הרגשתי את הגליוטינה, היה לי את השקט לעבוד. היה לי את היוזמה לשחק התקפי ולא לשחק עם המון בלמים כדי לשרוד עוד שבוע והיו הרבה משחקים. אנחנו האדומים אשדוד הייתה הקבוצה שהבקיעההכי הרבה גולים בכל המחוזות בשנתיים האחרונות. אני יכול רק להודות על השנתיים האלה ואולי אני אחזור".

בסיום נועם פרקש הוסיף: "פיני עייש הגשים את כל החלומות והחוב היחידי שלו למועדון הוא דרבי".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
כי עוד שבועיים שלוש הוא ימונה להיות מנהל מקצועי תזכרו את זה
2
רביבו
(איציק: 08:40 21-09-2018)
למה לא לקחת את דוד רביבו עוזר למה לא? זאת מחמאה הבנאדם עבר אשדודי היה שחקן מדהים אחלה גבר למה לא? עכשו רביבו יהיה מאמן ראשי
4
אני רק שאלה
(אשדודי: 23:18 20-09-2018)
היה פה הכל, חוץ מהעובדה שאף אחד מהצדדים לא אמר שום דבר. מתחבאים מאחורי גינוני נימוס וקורקטיות אובר-מוגזמת. מרוב טקסטים מוכנים מהבית של הנוגעים בדבר, בשורה התחתונה, לא קיבלתי (ואני מניח שעוד כמה קוראים) תשובה לשאלה הפשוטה. למה פיני הלך הביתה?
6
מועדון של שלוכים גם שאתם ליגה מעלינו אתם עפר לרגלינו ואנחנו עוד ניפגש ונאנוס אותכם
7
בכדורגל הישראלי המשקיע רוצה גם לקבוע
(האוהד הכי שרוף: 23:52 20-09-2018)
והנה עוד פעם נהרס כול המרקם בגלל שהמשקיע חבר של דוד רביבו בסיטואציה הזאת והוא הציב אוליטמטום לפיני קח את דוד עוזר שני ברגע שאמר לא ....אמר לו ביי ברוח טובה
8
המועדון לא נבנה על יסודות בריאים בלי תכנון לטווח ארוך איך בונים בראש ובראשונה מועדון חזק ,התשתיות עדיין חלשות ,התוצאה בעל המאה יכתיב הכל כולל הכל ,ולנו האוהדים נשאר לקוות שמקרה הפועל נמל לא יחזור .
9
מי המשקיע בדיוק ? זה שהוא שם כסף
(יניב נמל : 23:55 20-09-2018)
הוא לא חייב להתערב מקצועית
12
מראיין שלא שאל את שאלת השאלות בעניין מעורבותו של חיים רביבו והספונסר"המשקיע הצרפתי" בעניין דוד רביבו שרצו לכפות את מינויו לעוזר מאמן ופיני סירב ובגלל זה הראו לו את הדלת החוצה ופרקש הוכחת שאתה וכול חברי ההנהלה סה"כ חותמת גומי
13
הנהלה יקרה
(טוק טוק: 01:03 21-09-2018)
יש דברים שלא קונים בכסף !!! כמו שבניתם לאט לאט מגדל קלפים עכשיו לרסק הכל הכי קל . מוטב היה כי מקורבי רביבו לא היו תורמים לקבוצה והיינו נשארים צנועים יותר . כסף מעוור עיני חכמים
14
כתבה מתיפיפת
(מאמן דרומי: 12:08 21-09-2018)
פיני היקר אל תיתיפיפו פיטרו אותך כי לא רציתה לצרף את דוד רביבו. ובצדק כך מה שמגיע לך ותיתקדם זה יתפוצץ להם בפנים
15
חבל מאוד בקצב הזה נחזור לליגה ג
(מאור טובול: 13:36 21-09-2018)
אין על פיני צריך להטיס את המשקיע הזה שיפסיק לעשות קומבינות עילינו מה שנבנה בשנתיים האחרונות ירד לטימיון
16
בוא אומר לכם את האמת שאינכם מבינים . ליגה ג וליגה ב זו לא ליגה א ולכן גם ובמידה אותו עייש היה נשאר , הוא היה עוד מאמן לא מורגש בליגה א . אל תתנו לתמימות שלו לגרום לכם לחשוב שהוא מינימום מאמן בליגה הספרדית .
17
פיני הוא פוליטיקאי על ומאמן חלש
(בחור שמבין ענין: 16:08 21-09-2018)
פיני עייש הוא מאמן שמתמחה במחנאות, אלה שהוא אוהב ירגישו את זה טוב מאוד ויהיה להם תעדוף באימונים, אלה שהוא לא ממש מחזיק מהם ירגישו טוב את הסיטואציה, הרבה פעמים הוא משחק אותה סנילי ולא זוכר שהוא עשה כבר 3 חילופים, וכל זה כדי לתת לשחקן תחושה שהוא בענין.
18
המועדון בדרך לאבדון
(עמי: 17:59 21-09-2018)
שוב עסקנים ומקורביים בדרך לקבור את הפועל באשדוד בפעם השלישית הפעם כנראה זה סופי
19
פיני עדיף היה שתשתוק
(יוסי: 21:54 21-09-2018)
אחרי מה שעשו לך אתה מה אתה מבלבל את המח עדיף היה לך לא להגיב בכלל
20
הפועל מושחטי אשדוד
(שוקרון : 13:49 22-09-2018)
קבוצה של קומבינות של עבריינים . עירייה . נמל אשדוד מסריחים
21
בדם
(אשדודי: 18:50 22-09-2018)
משפחת רביבו רוצה את כל העוגה לעצמה משפחה של אינטרס נטו ככה עשו גם אם גקי בן זקן שלוכים מכף רגל עד הראש.
22
נורדיה
(שי: 09:57 23-09-2018)
אחים יקרים קבוצה שלא מוקירה את העבר שלה אין לה עתיד גם אצלנו יש משקיע אהוב מאוד והוא לא יכול לקבל החלטה אלא רק ועד חברי עמותה החלפנו ככה מספר מאמנים טוב או לא זו החלטה של חברי עמותה בלבד אם אתם רוצים להיות קבוצת אוהדים רק ככה מתקבלות החלטות ככה זה
23
האמת לאמיתה וכל הרעל במועדון הזה
(מוסי שחקן בקבוצה: 13:03 23-09-2018)
עמוס וזאנה, יאיר אזולאי הרעל הראשי, עידן שריקי, יוני רביבו , דוד רביבו אלה הרעלים שחפרו לפיני בור רצו למשקיע ומילאו לו את הראש שפיני רך ופיני לא מתאים ואין משמעת ווארקט מאחר לאימונים כל יום היו מחייכים לפיני ומאחורי הגב דוקרים
24
אויי עמוס השטן ויאיר הרעל
(לוגסי: 13:06 23-09-2018)
כולם יודעים מה עשיתם והחשבון איתכם ייסגר אויי למאמן שייקח אנשים כמוכם לחדר הלבשה אתה הסירחון של הפועל אשדוד עמוס וזאנה השטן הגדול יאיר הבוחש והרעל ויד עוד כמובן
25
הבלוף של פיני המשך
(שוטה : 02:34 25-09-2018)
פיני עייש לקח אותכם וערבב אוהדים על ימין ועל שמאל אבל זהו פגש השנה שחקנים לא פרייארים שראו שאין כושר גופני אין שיטה שמתאימה לרמה ועדיין ידוע שיאיר אזולאי זה רעל מאוד גדול ועמוס זה בעיה אז טוב שהלך ושילכו איתו עוד רעלים
26
פנחס הגדול
(קוראים לי איציק: 19:56 26-09-2018)
פיני מאמן טוב לליגות ב-ג וגם זה בתנאי שיש לו תקציב כפול מכל קבוצה אחרת בליגה. החיים זה לא פיקניק למרות שבשנתיים האחרונות דווקא היה לו סוג של פיקניק. ולגבי המילים החמות והפרידה המוזרה, מילים יפות ממר עייש עולות כסף - פיצוי גדול או תפקיד חדש.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?