צמד חמד: האנשים שעומדים מאחורי הספורטיאדה

השניים שאחראיים על אירוע הספורט הגדול במדינה. אבוחצירה ונחמן השניים שאחראיים על אירוע הספורט הגדול במדינה. אבוחצירה ונחמן
בכל שנה יעקב אבוחצירה ועודד נחמן אחראיים להרים את אירוע הספורט הגדול במדינה. גם הפעם הצליחו לדאוג ש-9,000 ספורטאים יהנו משלושה ימים של תחרויות מהנות

הספורטיאדה ה-38 נמצאת בשלבי הכרעה. רגע לפני ששומעים את השריקה לסיום המשחקים, שניים מהאנשים שאחראיים לאירוע ספורט הגדול במדינה, יעקב אבוחצירה ועודד נחמן, מסבירים לנו איך הכל עובד מאחוריי הקלעים. ההכנות, החידושים, הריצות וענף הספורט שמשגע את כולם.

"זו הספורטיאדה מספר 15 שלי", כך פתח את דבריו אבוחצירה והוסיף: "בכל שנה אנחנו מחדשים דבר מסוים, השנה התחלנו פיילוט של מערכת ממוחשבת שאנחנו הולכים להכניס. המערכת תכלול את כל הפרטים של הספורטאי/ת שמשחק/ת באונליין, במקביל הפעלנו את המערכת המקצועית שתכלול בתוכה את כל הנתונים של ענף ספורט מסוים כולל חלוקה לבתים, תוצאות, שעות המשחקים והמגרשים. 10 דקות אחרי המשחק כל הנתונים יוזנו למערכת כך שכולם ידעו מה קורה בשאר המגרשים".

לגבי גדילת הספורטאים אמר: "כל שנה כמות הספורטאים גודלת. אנחנו שמחים שהעסק הזה הולך וגדול, אבל אנחנו צריכים לשבת ולהחליט על פתרון. אני לא יכול להתקדם עם לא יהיו לי מתקנים נוספים. אני מקווה שבשנה הבאה אולם נוסף של כדורסל יפתח. אנחנו עונים לביקוש, כל אחד שרוצה להרשם יהיה כאן".

אבוחצירה
על התכנון הוסיף: "מה שתכננו יצא לפועל. אני זוכר שביום הנסיעה שלי לפה קבוצות ביקשו להצטרף לספורטיאדה. יש לציין את המנכ”ל שלא אמר לאף קבוצה "לא". זה כמובן דורש תכנון, לשנות את הבתים, לוח המשחקים וכו'".

ענף הספורט הבולט הוא ללא ספק הכדורשת: "כדורשת הוא ענף הספורט הבולט ביותר. שנה שעברה היו 96 קבוצות, השנה 120. גדילה אדירה. הגענו למצב שבנות משחקות ב-23:00 בלילה כדי לתת מענה לביקוש". לגבי ההכנות לשנה הבאה אמר: "כבר ביום ראשון אני עובד על אליפות הבאולינג והביליארד בצפון. מיד לאחר מכן כבר יוצר קשר לספורטיאדה הבאה. אני יכול לומר שהכותרת של שנה הבאה תהיה התוכנה של הנתונים והתוצאות".

גם השנה נרשמה עלייה בספורט של בעלי המוגבלויות: "החידוש השנה זו קבוצת שח-מט עיוורים ששיחקה איתנו. מדגיש לא עשינו להם דרג נפרד, אלא ביחד. זה היה נפלא לראות את זה. לעומת שנים קודמות, לא הייתה אלימות, זה הלך וירד. אנשים הבינו שזה רק ספורט".

"אני כלבוינק. ספורטיאדה זה מפעל חיים עבורי. ההכנות לא נגמרות, גם בתוך ההתנהלות של המשחקים יש כל מיני תקלות שצריך לפתור בזמן אמת", אמר נחמן.

נחמן
"אנחנו מתחילים את ההכנות לשנה הבאה ביום שנגמר הספורטיאדה הנוכחית. יש פה המון הכנות, זה כולל התקשרות עם ספקים, חוזים מול בתי מלון, שיבוצים של קבוצות בדרגים מסויימים. עבודה מול המון גורמים. יחד עם זאת, אנחנו בודקים מה היה בספורטיאדה הקודמת כדי ללמוד ולשנות דברים לזו של אחריה. אסור לשכוח שאנחנו גם צריכים להיות בקשר עם עיריית אילת. השנה לדוגמא היו אמורים להפתח שני מגרשים חדשים, בסופו של דבר זה לא קרה למרות שנאמר לנו שהמגרשים יהיו מוכנים".

"זו הספורטיאדה העשירית שלי. אני אחראי על טקס הפתיחה בעיקר. כולל ההכנות, האישורים מול כל הגורמים. גם האמנים נבחרים בוועדה. גם בריצה וגם באופניים המוביל הוא זה שרואה. לכל עיוור יש מדריך שרץ לפניו או רוכב. בשח-מט הם עצמאיים לחלוטין. זה מאוד מרגש לראות את השילוב. אתה רואה את השמחה שלהם וזה חשוב".

יחד מרימים את אירוע הספורט הגדול במדינה


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
שאפו לשני אנשים מדהימים
(גדי: 23:20 12-10-2018)
2
כל הכבוד למארגנים
(אמיר סולרסקי: 05:20 13-10-2018)
אירוע יפיפה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?