על שולחן הניתוחים: משחק העונה בליגה א' צפון

באקה מארחת את פאחם. קדוסי ובן לולו באקה מארחת את פאחם. קדוסי ובן לולו
תתכוננו, זה מגיע. באקה אל גרביה מארחת את אום אל פאחם, שתי הקבוצות החזקות בליגה תפגשנה מחר(שידור חי בעמוד הפייסבוק של "דאבל פס") בקרב ישיר על ראשות טבלת ליגה א' מחוז צפון. קיפרמן מנתח

על הקווים
שתי הקבוצות חסרות הסבלנות החליפו מאמן לאחר ההפסד הראשון שלהן בליגה. שמעון הדרי המנוסה, שהחליף את מוריס אוזן לאחר המחזור הרביעי, הצליח להכניס שקט לחדר ההלבשה, למרות רכבת השחקנים מתחילת העונה, שבה שחררה פאחם תשעה שחקנים והחתימה שבעה במקומם. עד כה השועל הוותיק עם 77% הצלחה כשהקבוצה עוד טרם הפסידה תחת הדרכתו. מנגד, חסן פדעוס עם 67% אחוזי הצלחה אומנם צלח את משבר עזיבתו של אוהד בוזגלו, מי שבנה והוביל את הקבוצה בשבעת המחזורים הראשונים, אבל הקבוצה עדיין חסרה ניסיון במאבקי הצמרת. יתרון לפאחם. 1:0.


שמעון הדרי (עודד חסין)
הגנה
עד לפני שבועיים הייתה באקה קבוצת ההגנה הטובה בליגה עם 6 שערי חובה בלבד, אך 4 שערים שהיא סופגת, שהם 67% מסה"כ כל השערים שספגה עד כה העונה, מכתירים את ההגנה של פאחם כטובה במחוז הצפוני עם 8 שערי חובה בלבד! חיים זיסקינד מבסס עצמו כשוער הטוב בליגה עד כה, אבל יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מיוסוף עוודי ואורי כהן מבאקה, שבמערך ה--4 3-3 הם כנראה צמד המגנים הכי התקפי בליגה. האחרון מתהדר כבר ב-5 שערים, כולל צמד במחזור האחרון נגד מגדל העמק, יותר מכל שחקן הגנה אחר בליגה. אגב, הבדיחה בשבוע שעבר הגיעה דווקא מכיוון היציע של באקה, כאשר אברהים פדעוס צועק לקדוסי תוך כדי המשחק נגד מגדל העמק, שבעקבות יכולות הכיבוש המפתיעות של אורי כהן הוא שוקל להחליף עמדות בין השניים, ובכך לאפשר למגן הפורה להפוך למלך השערים החדש של הקבוצה. קדוסי, ששמע את דבריו של חבר ההנהלה, לא נשאר חייב ולקול צחוקם המתגלגל של מאות אוהדי באקה השיב שאם תרחיש כזה אכן יקרה הוא יעיף את חברו הטוב הביתה. ולמרות הפיקנטריה, 2:0 לפאחם.
  • המשחק יועבר בשידור חי בעמוד הפייסבוק של "דאבל פס" בשיתוף ההתאחדות לכדורגל.
קישור
הייחודיות של כל אחד משלישיית הקישור בבאקה נותנת מענה לכל תרחיש ומשלימה אחת את השנייה. אודי כהן, אומנם איטי במקצת, אבל מחפה עם לחימה הגנתית ובעיקר מסירות אומן (סטייל יוסי אבוקסיס) מעמדת הקישור הדפנסיבי. בנוסף, הוא מהווה איום לגיטימי על השער עם בעיטות טובות מחוץ לרחבה. על מחמוד עבאס קצרה היריעה מלהכיל. כל בר-דעת מבין שמדובר בקשר שובר שיווין עם יכולות מעל הליגה, אבל לדעתי השחקן הכי חשוב במערך של באקה (מלבד קדוסי אליו נגיע בהמשך) הוא ראול גרשומוב, ולא סתם.

הקשר המחונן הוא "הרוצח השקט" של באקה, האיש שבזכות נתוניו האתלטיים מבצע את העבודה השחורה באלגנטיות של מחסל עם טוקסידו ופפיון. תקולים, חילוצים, מאבקי קרקע ואוויר הם הלחם והחמאה שלו, ואת כל זאת הוא עושה כשהוא מכסה קילומטראז' לא קטן. העובדה שאינו מספק שערים ובישולים נותנת תחושה לפרקים שהוא אינו מורגש במשחק, אבל רק כשליגה א' תהנה מהאמצעים הטכנולוגיים שיש כיום בליגת העל לאיסוף נתונים סטטיסטיים, נוכל לכמת את המספרים ולהבין את הגדולה של ראול. לכן, למרות כושרם של ג'ינג'י וריף מסיקה הנהדרים מאום אל פאחם, לבאקה יש יתרון במרכז השדה. 2:1.


ראול גרשומוב (וואסים מוואסי)
התקפה
ממוצע של 2.5 שערים למשחק, 31 שערי זכות, היא כמות השערים הגבוהה ביותר שנכבשה ב-12 מחזורים בשלוש הליגות הבכירות בישראל. רק מכבי תל אביב משתווה בכמות השערים לבאקה וגם היא עושה זו עם מחזור אחד עודף. על 48% מסה"כ השערים הללו חתום אוהד קדוסי! בעונתו הראשונה בליגה א', החלוץ בן ה-33 מוביל את טבלת מלכות השערים עם 15 כיבושים בארבע הליגות הראשונות בישראל (סה"כ מקום שלישי בכל הליגות). מנגד, פאחם כובשת בממוצע 1.9 שערים למשחק, עם 23 שערי זכות, היבול ההתקפי השלישי בטיבו בליגה,שמהווה רק 75% מכמות השערים המרשימה של השכנה מהמגזר. לכן, למרות הפריחה המחודשת של מועמר קראקרה וחזרתו הטובה של רן רול להרכב בפאחם, יתרון המארחת ברור באספקט ההתקפי. 2:2.


מכונת שערים. אוהד קדוסי נזיה סולטאן)
לסיכום, על פניו נדמה כי מאזן הכוחות שווה ושהמשחק יכול ללכת לכל כיוון. ההתקפה הטובה בליגה פוגשת את ההגנה הטובה בליגה. באקה כביכול נהנית מיתרון ביתיות והתקפה פורייה, ופאחם מצידה, מהניסיון על הקווים ומהגנת ברזל. יחד עם זאת שני ההפסדים של המארחת העונה (צור שלום וכפר כנא) קרו בבית, ומצד שני המנהיגות של קדוסי מצמצמת את פערי הניסיון על כר הדשא.

לכן, מה שעלול להכריע את ההתמודדות הוא הפן המנטלי. הנחישות והרצון. עד כמה כל צד רוצה לנצח, דבר שצריך לבוא לידי ביטוי במלחמה על כל פעולה קטנה על המגרש.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
עדיף תיקו
(עלא: 10:02 17-12-2018)
עדיף שיגמר המשחק בתיקו שלא יהיו הרוגים במגרש למה שתי הקבוצות לא יודעות להפסיד ועדיף שישארו שתיהן בליגה א (אחד שמבין טוב בכדורגל)
2
אום אל פחם
(אשרף: 01:23 17-12-2018)
אום אל פחם ובקה עיר אחד סחתין למנצח
3
הרצליה
(אלי: 20:48 16-12-2018)
רק תזכרו שאמרתי שהפועל הרצליה לא אמרה את המילה האחרונה תזכרו
4
רק פאחם
(פחמאווי: 07:33 17-12-2018)
הזכרתם שחקני באקה יותר בהשוואה . ולא התייחסתם כמו שצריך לשקני פאחם . איזה קהל יש לבאקה ??? 1500 צופים . רק למשחקי חוץ של פאחם נוסעים 1500 . מי שצוחק צוחק אחרון . היום יש עליה לפאחם לליגה לאומית

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?