"קלנסוואו"(ה)

ליאור בן שושן (חמודי זמירו) ליאור בן שושן (חמודי זמירו)
ההיסטוריה חוזרת בקלנסוואה. הפועל קלנסווה הוקמה מחדש העונה ועושה חיל בליגה ג' מחוז שרון ומוליכה בחלוף 17 מחזורים, מאמן הפועל קלנסווה, ליאור בן שושן, מסכם סיבוב ראשון

17 מחזורים מפתיחת העונה בליגה ג' מחוז שרון ומוליכת הטבלה, הפועל קלנסווה, ממשיכה בכושר הנהדר מפתיחת העונה ונראה כי הקבוצה בדרכה לעלייה לליגה ב'. הקבוצה שהוקמה השנה משחקת בליגה ג' מחוז שרון ומשחזרת את ימיה הגדולים של הקבוצה בה שיחקה בליגה א' לצד קהל אוהדים גדול. בשנים האחרונות העיר קלנסווה ידעה מספר רב של קבוצות כדורגל בעיר שהוקמו, חלק מהקבוצות משחקות עד היום בליגות ג' וחלק התפרקו.

הפועל קלנסווה בניגוד ליתר קבוצות הכדורגל בעיר מציגה סגל שחקנים מהטובים בליגות ג' ויש גם אומרים שהקבוצה מתאימה גם לליגה ב׳ ואף לליגה א׳, ללא מגרש ביתי לאורך עונת המשחקים, הקבוצה עורכת את משחקיה הביתיים במגרש בכפר ברא. קהל אוהדי הקבוצה מלווה משחק אחר משחק את שחקני הקבוצה ומעניק אווירה ותצוגת עידוד שאינה מביישת קבוצות מליגה א' וב'.

ליאור בן שושן מאמן הקבוצה הינו דמות מוכרת בליגות הנמוכות, בן שושן בעל ידע בכל הקשור לליגות בישראל בכלל והליגות הנמוכות בפרט, בהן שימש במגוון תפקידים וגם אימן במספר לא מבוטל של קבוצות. ליאור בן שושן הגיע הקיץ לאימון הפועל קלנסווה ובנה סגל איכותי לתוך מטרה ברורה, כרטיס עלייה לליגה ב'.  המועדון מציג שחקנים מנוסים לצד צעירים ביניהם: יוסף אבו ראס, מוחמד נאטור (טולדו), מיכאל בן חמו, בר בלומברג, אופיר דר לולו, עמרי הרמתי, ננו ועקנין, ארז פוניה, אביחי שימחי, שירן היימן, אסלאם חטיב, רומן מלכוב, אלעד דן ועוד שחקנים מוכשרים נוספים.

איך אתה מסכם את הסיבוב הראשון?

"סיבוב לא קל, ידעתי שאנחנו קבוצה חדשה ללא מגרש ביתי ויקח זמן לתיאום בין השחקנים ועד שנתחבר, בהתחלה הכדורגל לא היה מבריק אבל היה יעיל ונכון ומשחק ההגנה היה טוב מאוד, הקבוצה עמדה נכון ומאוד מאורגן במגרש ולאט לאט הכל התחבר וברוך ה׳ בחודש האחרון הקבוצה נראית מצוין ומשחקת את הכדורגל שכיוונתי אליו עם המון עוצמה וגם החבר׳ה נהנים על המגרש ורק שנמשיך ככה בעזרת ה׳".

אם בתחילת העונה היו אומרים לך מקום ראשון בסיום הסיבוב הראשון, היית מאמין?
"אם לא הייתי מאמין לא הייתי מגיע לפה, האמנתי ביכולות שלי ושל השחקנים שבחרתי מהרגע הראשון כיוונתי לשם, אנחנו רק באמצע הדרך ובעזרת ה׳ מקווים להיות שם גם בסיום העונה".

הגעת הקיץ להפועל קלנסווה, קבוצה חדשה ללא מגרש ביתי ועם קהל אוהדים ועשית סיבוב ראשון מדהים. סיימת סיבוב עם הפסד בודד בלבד וגם זה רק בקושי איך זה קרה ומה סוד ההצלחה?
"קודם כל, יש פה ראש עיר מצוין, השייח עבד אל באסט סלאמה, שתומך ועוזר רבות לקבוצה והנהלה מצוינת שפועלת כל הזמן לדאוג לקבוצה ולתת שקט תעשייתי מאחורי הקלעים וזאת ההזדמנות להודות להם: טולדו (מוחמד נאטור), אסלאם חטיב, פיראס מתאני, סאלח לדאווי, סיני מרעי, איטו (אחמד מרעי), עיסאם תאיה, זקי זבארגה, שאדי נאטור, עבד ראבוס, וויסאם ראבוס וכמובן אחמד אבו שאח היו״ר ואיש המשק פיגו (רמי לדאווי) שהוא הלב והנשמה של הקבוצה. מצאתי פה עיר רעבה לכדורגל ולהצלחת הקבוצה וקהל תומך ומצוין שדוחף אותנו בכל משחק שאני מודה לו מאוד ומקווה שימשיך ללוות אותנו ויצטרפו עוד אוהדים רבים. בנינו פה קבוצה חזקה מאד עם חומר אנושי מדהים שכל אחד מהם נבחר בפינצטה ואנחנו עובדים מאד קשה ובצניעות כדי להצליח ולהמשיך להשתפר ולא נחים לרגע על מנת להשיג את המטרה".

עברת סיטואציה מאד מיוחדת ומרגשת באחד המשחקים השנה,מה תוכל לספר לנו על זה?
"היה לי משחק מאוד מרגש השנה נגד צעירי טירה שנאלצתי להיעדר מסיבה מרגשת ושמחה שאשתי הייתה בחדר לידה בזמן המשחק ונולדה לי תינוקת בשם תהל שהצטרפה לבן הבכור שלי בן אל וניהלתי את המשחק מחדר הלידה, כולל תדריך על רמקול לשחקנים, צפייה במשחק דרך הפייסבוק וניהול המשחק והחילופים ותדריך במחצית ואפילו תוכנית המשחק עבדה מצוין וניצחנו ופשוט היה מרגש וגם קצת מוזר והיה לי ממש קשה לא להיות עם הקבוצה במשחק, אך יחד עם זאת הייתי עם אשתי היקרה בזמן הלידה וברוך ה׳ תודה לבורא עולם שזכיתי לתינוקת מדהימה ולשבת שמחה ומבורכת מאד. תודה גם לעוזר שלי, חמאדה רעד, שהיה העיניים והאוזניים שלי במגרש ובכלל על העזרה במהלך השנה".

מה הציפיות מהסיבוב השני?

"הציפיות בעזרת ה׳, להמשיך ולהשתפר ולשחק כדורגל התקפי ואיכותי ולעשות סיבוב לפחות כמו הסיבוב הראשון וכמובן לעלות ליגה".

אימנת במספר קבוצות בליגות ב'-ג',יש לך אולי את אחוז ההצלחה הכי גבוה בליגות האלה בקבוצות בהם אימנת ביחס לכמות המשחקים. מה חסר לליאור בן שושן על מנת לפרוץ בקריירת האימון לליגות גבוהות יותר?

"האמת אני קצת שונה בנוף הכדורגל, אני בן אדם שלא מוכן לוותר על העקרונות שלו או לעגל פינות או להתעסק כל היום ביחצנות ופוליטיקה כדי להתקדם ומאמין שיגיע הזמן שלי והקדוש ברוך הוא יעשה מה שהכי טוב בשבילי בזמן ובמקום הכי נכונים בשבילי. בנוסף, איפה שאני מאמן בשבילי זה המקום הכי טוב שיש ואני בא לעבוד ומשקיע את כל כולי 24 שעות בקבוצה על מנת להצליח ומתייחס כמו בליגה הבכירה ביותר ומתנהל הכי מקצוען ורציני שאפשר וכך מצפה גם מהשחקנים שלי ומהסובבים אותי ולא לכל אחד זה מתאים כנראה. בגלל זה ויתרתי על לא מעט עליות ליגה והצלחות שכבר היו בידיים שלי מכיוון שפשוט לא נתנו לי לעבוד בשקט ולעשות מה שאני באמת יודע ולא הייתי מוכן שיפריעו לי בדרך שלי או יפגעו בקבוצה בדרכים אחרות והעדפתי לקום וללכת".

מה דעתך על הליגות הנמוכות, כמי שאימן במספר קבוצות ובליגה ב ' ו-ג'?
"אלה ליגות שבאמת אפשר לראות שם את הכדורגל של פעם. משחק עם אהבה והמון תשוקה, משחק עם סיפורים אישיים וקבוצתיים מרתקים וכל התוספת של הפלייאוף רק העלתה את העניין והרמה. גם התקציבים המושקעים בקבוצות גדלו. רק חבל שההתנהלות של כל הגורמים מסביב עדיין לא השתנתה והפוליטיקה והעסקנות חוגגות, כל ההתנהלות מסביב מבישה ורק הולכת אחורה, עצוב לי מאד על כך וגם החשיפה קצת נפגעה בזמן האחרון ומקווה ומאמין שבעזרת אנשים כמוך ניסים קמחי היקר,המצב ישתפר".

במחזור הבא הקבוצה מתארחת מול הפועל פרדסייה, איך התחושה לקראת המשחק?
"משחק לא קל בכלל, במגרש קשה נגד קבוצה טובה עם מאמן מצוין שהוא גם חבר טוב. נתכונן בשיא הרצינות למשחק הזה,נבוא במטרה להמשיך ביכולת הטובה שלנו ובעזרת ה׳ גם לנצח את המשחק".

איך זה להיות מאמן יהודי/דתי ביחד עם עוד שחקנים יהודים בקבוצה מהמגזר הערבי?
"קודם כל יש פה אנשים מדהימים וקבוצה מאוד מגובשת, כולם מכבדים אחד את השני וגם מבלים אחד עם השני גם מעבר לכדורגל ויש לנו פה מגוון אנושי מכל המגזרים: יהודים, ערבים, נוצרים, בדואים ועוד. כולם באמת מכבדים אחד את השני. הכי מרגש שלפני כל פתיחת משחק אנחנו מתאספים בתוך המגרש, יש תפילה בערבית שהקפטן אומר ויש תפילה בעברית שאני אומר וזה מבחינתי סמל לדו קיום אמיתי וזה מה שמייחד אותנו השנה והחוזק שלנו הוא התלכיד והביחד הזה".

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
גאון כדורגל
(אריאלי: 09:28 24-01-2019)
מאמן ענק עם אישיות מדהימה ובכלל לא מתאים לליגות האלה,חייב לאמן בליגות הגבוהות.
2
הפועל קלנסווה
(אמיר גיוסי: 10:53 24-01-2019)
הפועל קלנסווה עוד תחזור לליגה א'.(בעתיד הקרוב)
3
מפרגן מאד
(קולגה: 13:20 24-01-2019)
מאמן מקצוען משכמו ומעלה ותמיד עוזר ומפרגן לאחרים ושחקנים משחקים בשבילו ומוכנים לרדת כמה ליגות כדי להנות אצלו.
4
עומרי הרמתי המלך!!
(אחמד : 14:34 24-01-2019)
הוא השחקן שלנו
5
הכוחב האמיתי!
(אחמד: 16:26 24-01-2019)
שחקנים מצוינים אבל הכוחב האמיתי זה באמת המאמן.
6
בן שושן מאמן ואדם מיוחד ומחונן
(רון שלום הכח של האוהדים: 16:46 24-01-2019)
תמיד צנוע מקצועי מאוד. רציני. רמה ליגת על
7
מוזר
(מוזר: 23:35 24-01-2019)
קבוצה בליגה ג' עם 10 שחקני רכש!!!!
8
מאמן סבבה-בן אדם עלוב
(מושיקו: 09:22 25-01-2019)
קודם כל בהצלחה לקלאנסווה הלוואי ותצליחו ותעלו כמה ליגות.. בקשר למאמן שלכם: צעקות, עלבונות, קללות, לכלוכים אחרי הגב, תביעות מול קבוצות מפה עד לאילת... תיזהרו קלאנסווה הבן אדם פשוט מסוכן הפה והלב לא שווים
9
ספורטינג ת"א מעל הליגה
(דודו: 14:36 25-01-2019)
קל נסווה קנתה את כל היריבות הערביות
10
ל-8
(שחקן: 13:15 26-01-2019)
אתה שחקן או בעל תפקיד מתוסכל,מדובר במאמן ברמה הכי גבוהה שיש ובאדם נדיר,צעקות הם חלק מהמשחק ואם שחקן בוחר להיעלב אז שלא ישחק כדורגל ולגבי תביעות,אם אנשים כמוך ישלמו מה שמגיע ובזמן אז לא יהיו סיבות לתביעות,עכשיו לך תדפוק את הראש בקיר מהקנאה יא עלוב נפש
11
אורלנסקי 20 פתח תקוה
(אבי: 18:40 01-02-2019)
הכוכב והמח של הקבוצה הוא ארז פוניה-שחקן חכם שנרכז את המשחק ועושה סדר-ז קבוצה נהדרצ

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?