נבחרי העונה: ליגה ג' יזרעאל

שחקני פרדס חנה (שרון קודיש) שחקני פרדס חנה (שרון קודיש)
אז מי הם ה-11 שנבחרו למצטייני העונה? המאמן שבלט מעל כולם?, השחקן שהצליח להדהים, תגלית, הכישלון ואכזבת העונה של אתר "דאבל פס"

קצת מספרים
השנה, מחוז יזרעאל הוא המחוז שסיפק שתי עולות לליגה ב', מ.ס. פרדס חנה ומכבי אום אל פאחם, ומנגד גם שתי קבוצות התפרקו - בני מוקבילה והפועל זרזיר.

העונה כל משחק נכבשו בממוצע 4.3 שערים ונשלפו 0.4 אדומים ו3.3 צהובים. כל מחזור נכבשו 22.7 שערים ונשלפו 2.2 אדומים ו17.4 צהובים.

מכבי גבעת אולגה שחזרה לפעילות השנה הצליחה לנצח רק משחק אחד וסיימה עם יחס שערים של 74-. לעומתה, האלופה של הליגה, פרדס חנה כרכור, לא הפסידה כלל וסיימה עם יחס שערים של 76+.

הקבוצה המצטיינת: מ.ס פרדס חנה 

בתחילת העונה, בשל תקציב לא גבוה ומתחרות חזקות, בחרו במושבה מפרדס חנה לעבור למחוז יזרעאל שנחשב לחלש יותר משומרון ויחד עם תשתית ושלד מקומי מצוין, ההנהלה ידעה בדיוק מה היא עושה עם הרבה שקט תעשייתי התחברה קבוצה טובה מאד שסיימה עונה חלומית עם עליית ליגה וזכייה בגביע המחוז. ללא הפסדים, 2 תוצאות תיקו בלבד,התקפה והגנה הטובה בליגה ועם לא מעט צעירים תוצרת מחלקת הנוער שהשתלבו מצוין. בפרדס חנה יכולים להיות מאד מרוצים מההישג המכובד והמרשים.

מכבי אום אל פאחם עלתה לליגה ב' מהפלייאוף למרות שהעמידו תקציב גדול מאד בתחילת העונה, התבססו על רכש נוצץ אך נכשלו במאבק העלייה מהמקום הראשון ולא הצליחו לנצח את פרדס חנה בליגה ואף איבדו נקודות יקרות בדרבי מול בית"ר. למרות זאת, באום אך פאחם התעשתו במשחקי הפלייאוף וניצחו במשחק הראשון 0:2 את עין סהלה, בגמר המחוזות הביסו 0:4 את בית"ר חיפה ולבסוף ניצחו במשחק המכריע את הפועל דלית אל כרמל 0:2 ועלו על חשבונה לליגה ב', וכל זאץ מבלי לספוג אפילו שער אחד במשחקי הפלייאוף.

שחקני אום אל פאחם (דאפר מחאמיד)

הקבוצה המאכזבת: בני מושריפה ומ.ס כפר קמא
בני מושריפה כמו בשנים האחרונות שוב הצהירו בתחילת העונה שהם רוצים לעלות ליגה, ולמרות כל הרכש והתקציב המכובד, הקבוצה לא סיפקה את הסחורה ולמרות חומר השחקנים המצוין, הקבוצה לא התחברה ושחקנים יחד עם המאמן וההנהלה איכזבו מאד כאשר השיא היה שלא הצליחו לנצח את הקבוצות שסוגרות את הטבלה.

בכפר הצ'רקסי המיוחד, כפר קמא, ציפו לעלות השנה ליגה בעקבות מסע הרכש והתקציב שהעמידו לזכות המאמן הצעיר, שאולי חוסר הניסיון היה בעוכריו אך הוא בנה קבוצה של שחקנים מנוסים לצד צעירים. לצד ניצחונות הירואים הקבוצה גילתה חוסר יציבות ואיבדה לא מעט נקודות ולא הצליחה ליצור רצף שיתן לה להישאר במאבק העלייה ולבסוף אף נותרה מחוץ לפלייאוף. אפילו הקהל המרשים שמגיע לכל משחק ועודד בשירים ואביזרי עידוד לא עזר להם לעמוד במשימה השנה.

הפתעת העונה: הפועל עין סהלה

בתחילת העונה לא ציפו שהקבוצה תהיה חזק בצמרת וגם לא השקיעו כספים או צירפו שחקני רכש חריגים במטרה להתמודד על העלייה, אך הגנה מנוסה והמון מחויבות, 300 אוהדים שדוחפו את הקבוצה כמעט בכל משחק ומועדון משפחתי ומיוחד גרמו לקבוצה לעשות עונה מרשימה מעל לכל הציפיות. למרות שלא הצליחו לקחת נקודות מצמד המוליכות, עשו זאת בצורה מכובדת מול יתר הקבוצות ואף הצליחו לעבור את כפר קמא ממש בקו הסיום ולהשתחל לפלייאוף מהמקום השלישי, שם נעצרו בהפסד למכבי אום אל פאחם.

מאמן העונה: אורי צ'אושו (פרדס חנה) 
בעונתו השמינית כמאמן הקבוצה, הצליח סוף סוף המאמן הוותיק והמנוסה לקצור הישגים כאשר הצליח מאד בבחירת השחקנים ובשילוב השחקנים הצעירים, ובנה תלכיד מנצח שהוביל את הקבוצה לעונה חלומית עם זכייה בגביע המחוז ועליית ליגה ללא הפסד ועם שתי תוצאות תיקו בלבד, כאשר הקבוצה כובשת הכי הרבה שערים בליגה וסופגת הכי מעט.

אורי צ'אושו

השחקן המצטיין: מאור מלכה (פרדס חנה) 
הקשר המחונן והמנהיג של הקבוצה המשיך בכושר הנפלא שלו מהעונה הקודמת כאשר כבש 14 שערים בליגה ועוד 2 בגביע. חלק גדול משעריוהיו שערי הכרעה מול קבוצות הצמרת והוסיף גם מספר רב של בישולים. היה שחקן המפתח והדינמו במרכז המגרש שהוביל את הקבוצה לאורך כל הדרך ולזכייה בגביע המחוז כאשר סיים עונה חלומית מבחינתו שבמהלכה גם התחתן על עליית ליגה.


מאור מלכה



תגלית העונה: גריגורי 'גרישה' גרינמן (פרדס חנה) 
הבלם הצעיר והמוכשר הוא עוד תוצר מקומי של מחלקת הנוער של פרדס חנה, ונראה שעבדו איתו נכון ולמרות שלא שיחק באופן סדיר בשנתיים האחרונות. השנה האמינו בו ונתנו לו את המפתחות במרכז ההגנה והוא מבחינתו החזיר להם והתנהל כמקצוען ונתן את כולו לטובת הקבוצה. גרישה נתן לכולם תחושת ביטחון ורוגע של שחקן מנוסה ושל אחד שמשחק כבר הרבה שנים בתפקיד, כאשר היה לו חלק חשוב ומרכזי בהגנת הברזל של פרדס חנה.

מלך השערים: אסף אטיאס (פרדס חנה) ושלומי אלבז (כפר קמא)  
אסף אטיאס הוא שחקן בית צעיר ומוכשר של פרדס חנה וגולר מצוין שהמשיך השנה בגרף ההתקדמות שלו עם עונת פריצה אדירה. 35 שערי ליגה ועוד 3 בגביע, נתונים פיזיים מצוינים והמון רעב והשקעה. כבש בצרורות וכמעט בכל משחק, שהשיא היה שישייה במשחק אחד. הטריד את ההגנות ללא הרף וסיים כמלך שערי הליגה בצוותא עם שלומי אלבז מכפר קמא ונראה שהעתיד עוד לפניו.

אסף אטיאס

שלומי אלבז שיחק בשנים האחרונות בליגות ב' ו-א' אך לא הצליח להרשים יתר על המידה. הוא פתח את העונה האחרונה בבית שאן בליגה ב' ומיד לאחר משחק אחד החליט שזה מספיק לו ועבר לכפר קמא - במהלך שסיקרן לא מעט אנשים בליגה ומתברר שזאת הייתה החלטה מצוינת לשני הצדדים ורכש בינגו לכפר קמא. שלומי אלבז פשוט התפוצץ העונה וכבש 35 שערים וכמעט לא היה משחק שלא כבש. משהו בכפר והמועדון המיוחד הזה גרם לו לפרוח ולחזור להנות מכדורגל, אך הדו קרב על מלכות השערים בינו לבין אסף אטיאס מפרדס חנה היה צמוד לאורך כל הדרך.

נבחרת העונה:




ספסל המחליפים של העונה:
שוער: עאמר עבדאלעזיז (כפר קמא)
הגנה: כאמל ג'בארין (אום אל פאחם)
הגנה: רודין לבאי (כפר קמא)
קישור: עודאי קבהה (עין סהלה)
קישור: גל מזרחי (פרדס חנה)
התקפה: מוחמד ג'בארין (אום אל פאחם)
התקפה: מאהר ג'בארין (אום אל פאחם)


 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?