דורון בן דור: "אין מנוס מלהקפיא את העליות והירידות"

דורש לעצור את הליגה? בן דור (צילום: אדיר יזירף דוברות נווה שאנן) דורש לעצור את הליגה? בן דור (צילום: אדיר יזירף דוברות נווה שאנן)
המועדון הותיק שעשה עלייה אדירה בשנה שעברה והצליח לשרוד בצורה הירואית העונה אף חלם על הפלייאוף העליון אך החלום נעצר בשל נגיף הקורונה

נגיף הקורונה ממשיך להשבית את הכדורגל הישראלי בכלל ואת הליגות הנמוכות בפרט' כאשר נותרו חמישה מחזורים בלבד לסיום הרשמי של הליגה נשלחו הקבוצות לפגרה מאולצת. אף אחד לא ממש יודע מה יעלה בגורלן של הקבוצות שהשקיעו הרבה כסף השנה כדי לעלות לליגה גבוהה יותר.

בליגה ב' מחוז צפון ב' יש לא פחות משבע קבוצות שמתמודדות על כרטיס העלייה מהמקום הראשון ועל הכרטיסים לפלייאוף. יש גם קבוצות שעבורן היציאה המוקדמת לפגרה לא ממש השפיעה, ואחת מהן היא מכבי נווה שאנן אלדד שנחשבת לאחת ההפתעות הנעימות השנה בליגה ב'.

הקבוצה שבעונה הקודמת העפילה אחרי 40 שנה מליגה ג' לליגה ב' הצליחה ערב הפסקת הפעילות לסיים במקום התשעי עם 8 נקודות יותר מהמקום ה-13 שמוביל לפליאוף התחתון.

מנהלה המקצועי של נו"ש, דורון בן דור, הגיע לנווה שאנן לשנתיים מתוך מטרה להעפיל עם הקבוצה לליגה ב' ולתקוע שם יתד. בעונה הראשונה הדברים עבדו חלק .הקבוצה עמדה במטרה והעפילה לליגה ב'. השנה, עם אחד התקציבים הנמוכים בליגה נו"ש הצליחה להדהים את הליגה ,להשיג בסיבוב הראשון 25 נקודות ולהיות במרחק נגיעה מהמקום שמוביל לפליאוף העליון, תוך כדי תנועה נו"ש שיחררה מספר שחקנים ונכנסה למשבר. רק כעבור מספר מחזורים הקבוצה התאוששה וחזרה לנצח כדי לברוח מהתחתית הבוערת.

דורון בן דור, מה עשיתם עם השחקנים שלכם מהרגע שנודע שאין פעילות?

"במועדון הוחלט לשלוח את כולם לחל"ת כנהוג במקרים כאלה. זה לא היה פשוט עבורנו לסיים ככה את העונה ורצינו מאד להשלים את העונה עם עוד 9 נקודות לפחות .אבל ברור שהבנו שאין הרבה ברירות ונאלץ לסיים את הפעילות העונה".

אתם שומרים על קשר עם השחקנים?

"בודאי. בקבוצת הווטסאפ שלנו רק אחרונה איתגרנו את כל השחקנים שכל אחד מהם יעלה את הזיכרון הטוב ביותר שלו העונה ורגעים כאלה היו הרבה. יש כוונה להמשיך ולאתגר את השחקנים בעוד דברים מעניינים. חשוב בימים כאלה לשמור קשר עם השחקנים שלא שוכחים לרגע להזכיר כל יום הולדת של אחד מהחברים לקבוצה".

מה לדעת ההתאחדות לכדורגל צריכה להחליט במצב שנוצר?

"עם כל הצער שבדבר ועל מנת לא לסבך את כל העסק יש להקפיא את העליות והירידות ולפתוח מחדש את העונה הבאה כאילו שהעונה האחרונה לא הייתה קיימת. אני יודע שיש קבוצות שהשקיעו לא מעט משאבים כספיים אבל בתקופה כזאת כולם הפסידו והרבה כסף ולא רק בכדורגל. זו מכה שאף אחת לא תיכנן ויש לספוג אותה בהבנה. שמעתי על הרעיונות שהעלו לאחרונה כמו המשך המשחקים במאי .ברור שזה לא מעשי להחזיר את השחקנים לפעילות ולא יהיה ערך ספורטיבי למשחקים. זה אבוד כי מדובר בליגות חובבניות שעם כל בכבוד רק להחזיר את השחקנים לכושר סביר צריך חודש ימים של הכנה. גם הרעיון להעלות רק את המקומות הראשונים הוא לא רעיון הוגן כלפי קבוצות שנמצאות במקומות השלישי והרביעי עם משחקים חסרים כפי שקורה בליגה ג' גליל עליון".

אחרי שנתיים כמנהל מקצועי מה למדת מהליגות האלו?

"שחייבת להיות בקרה אמיתית של כל נושא התשלומים. אין סיבה בעולם שהשוק בליגה הזאת יהיה ללא בקרה אמיתית והמבין יבין. מלבד זאת אני חושב שרמת הליגה השנה בליגה ב' צפון ב' וכפי שמעידים השחקנים ובעלי הקבוצות היא הרמה הגבוהה ביותר שהייתה בעשור האחרון, קבוצות השקיעו יותר ממיליון שקלים תקציב. די אם אזכיר ששחקן כמו אמיר אבו ניל משחק בליגה הזאת זה אומר הכל".

איזה עתיד יש לקבוצות שאין להם אותן משאבים כספים?

"העתיד של אותן קבוצות כמו שלנו הוא רק בקיום מחלקת הנוער, השנה מנהל המועדון אלי פסו יחד עם המנהל הטכני שגיא גונן ואבי פוקס שמו להם מטרה לבנות את העתיד כאשר לא פחות משמונה קבוצות יש במחלת הנוער ועוד בה"ס לכדורגל . שנה שעברה למשל היו רק שתי קבוצות. בר השנה הצלחנו לשלב בבוגרים לא פחות משלושה עד ארבעה שחקנים מהנוער".


מה תזכור העונה יותר מכל דבר אחר?

"הניצחונות מול ריינה ובית שאן בסיבוב הראשון . לקחנו מאמן צעיר כמו אייל הלטמן איתו עשינו 25 נקודות בסיבוב הראשון . זה היה סיבוב מטורף לקבוצה עם תקציב נמוך מאד . העובדה שבכל אימון עד ליציאה לפגרה היו לנו 21 שחקנים שחלקם הגדול לא זוכה לשכר זה אחד הדברים הכי חשובים ששמתי לעצמי לשמר . חשוב מאד לשמור על סגל רחב ותחרותיות".

מה אתה מתכוון לעשות עונה הבאה?

"ברגע שאשמע מה ההחלטה הסופית של ההתאחדות באשר לעתיד הלי ה אודיע על החלטתי . הגעתי מראש לשנתיים לנווה שאנן ואני חושב שהצלחתי יחד עם הרבה אנשים טובים במערכת להשים את נו"ש על המפה . אני מאד אוהב את המקום ואת האנשים אבל באמת שאם אמשיך בנו"ש או בכל קבוצה אחרת המטרה שלי תהיה רק לעלות לליגה גבוהה יותר. בלי החשמל הזה של עליית ליגה אני מרגיש מרוקן .אני חייב אתגר אחרת עדיף לשבת בבית".

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
לך תישן נו
(אוהד: 11:15 28-03-2020)
עלק להקפיא עולות ויורדות נשארו כולה 5 משחקים לא מבטלים עונה שלמה על זה אין הגיון להשאיר קבוצות מקום אחרון שבקושי השיגו נקודות ולדפוק את העולות
2
למה להקפיא עליות?
(יןסי: 14:57 28-03-2020)
כי אתה כבר עלית אשתקד. איזה אגואיסט מגעיל
3
מועדון לתפארת
(דוד: 18:24 28-03-2020)
כל הכבוד על מה שעשית .
4
מה אתה מבלבל את המוח
(ציקי: 18:48 28-03-2020)
קבוצות יקרסו שמו ים של כסף צריך להמשיך את הליגה באותו מצב או הראשונה תעלה ליגה ואין ירידות
5
צודק בהחלט
(מאמןדרומי: 19:27 28-03-2020)
צודק במחשבה שלו פשוט כל העולם בטירוף אין טעם לחזור במאי או כמו שהציעו להעלות קבוצות זה לא רציני הצעה יפה מאוד
6
צודק
(שלום: 19:55 28-03-2020)
אין שום ערך וגם לא פייר לעלות מקום ראשון כאשר שני או שלישי במרחק נקודה
7
צודק
(שלום: 19:55 28-03-2020)
אין שום ערך וגם לא פייר לעלות מקום ראשון כאשר שני או שלישי במרחק נקודה
8
לא מקפאים עליה אלא מעלים 2 קבוצות.
9
כנסו.
(יואל: 23:06 28-03-2020)
מסכים איתך בכל מילה , חייב להקפיא את העולות והיורדות. זה לא ספורטיבי לעלות קבוצות ככה
10
בצדק
(אין מה לעשות : 13:44 29-03-2020)
אי אפשר לעלות קבוצות ככה סתם פשוט להמשיך את הליגות מאיפה הפסיקו השנה עד סוף שנה הבאה ! לעלות קבוצות ויש קבוצות שחסר להם משחקים שלא באשמתן ! בקיצור לא עולות לא יורדות זה כח עליון מה לא ברור זה מה יש חברה ! אנשים מתים ואתם מתעסקים בשטויות
11
דורון בן דב
(עמית: 17:24 30-03-2020)
דעותיך האויליות לא מעניינות את אף אחד. עדיף שתשתוק
12
מעניין
(סמי: 21:07 30-03-2020)
מעניין אם עונה שעברה זה היה קורה מה הוא היה אומר שהקבוצה שלו הייתה בדרך לעליה כל מה שהוא רשם זה חארטה בפיתה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?