יורם ארנשטיין דורש ממשרד התרבות והספורט לממן את דמי הרישום והשיפוט לקבוצות בעונה הקרובה

מנכ מנכ"ל מרכז הפועל, יורם אורנשטיין.
על פי חזונו של מנכ"ל מרכז הפועל, התוכנית תחסוך לקבוצות לא פחות מ-15 מיליון שקלים ותהווה חבל הצלה למועדונים לאחר משבר הקורונה

לאחר ההחלטות האחרונות של ההתאחדות לכדורגל ובצל משבר הקורונה המתמשך, מנכ"ל מרכז הפועל, יורם אורנשטיין, מסביר על התוכנית שהציגו במרכז הפועל למשרד הספורט, מדבר על ההחלטה של ההתאחדות וגם מתכונן ליום שאחרי הקורונה.

מה דעתך על ההחלטה להקפיא ירידות בליגות הנמוכות וכבר להכריע על זהות העולה?
"ההחלטה של ההתאחדות לכדורגל עתה הייתה בלתי נמנעת נוכח החלטות משרד הבריאות והממשלה על דחיית החזרה לשגרה, ולאחר שהסתבר כי החזרה לפעילות ספורטיבית רגילה לא תתבצע לפני חודשי הקיץ לא הייתה ברירה אלא להכריז על סיומן של כל הליגות החובבניות והחטיבות הצעירות.

ברור שהכרעות ניהוליות אינן דומות להכרעות במגרשי הספורט ותמיד ישנן קבוצות שנפגעות מההחלטות האלו. ההחלטה אינה מאפשרת לאלה שהיה להם סיכוי ריאלי לעלות, לעלות. אך אלה, שהיה להם סיכוי ודאי לרדת, נהנו מהחלטה זו. כמו שאמרתי, זהו טיבן של החלטות ניהוליות.

לגבי ההקפאה בליגות המקצועניות, אשר הופסקו משחקיהם. תיצור נזק אדיר, הן לקבוצות עצמן ולשחקני הכדורגל, הן להתאחדות לכדורגל והן למינהלת הליגה. ההחלטה על הקפאה בשלב הזה, צופה פני עתיד וממתינה לבחון אפשרויות אמיתיות לצמצם נזקים כספיים כבדים".

כיצד לדעתך ההחלטה בליגות הנמוכות והמשבר ישפיעו על הקבוצות בעונה הבאה?
"ההחלטה עצמה אינה יוצרת נזקים נוספים, מעבר לנזקים שיוצר משבר הקורונה. ברור שיש קבוצות שהשקיעו סכומי עתק במאבקי עליה ולא תוכלנה לעלות. ברם, גם הכרעה ספורטיבית במגרשים הייתה יוצרת נזקים למי שהשקיע רבות כדי לעלות ולא עלה. הנזק האמיתי הוא הנזק ממשבר הקורונה ולא הנזק מההחלטות של הנהלת ההתאחדות לכדורגל. קבוצות צריכות לסיים או להחזיר תשלומים עבור התחייבויות לספקים, להורים של שחקנים ונערים אשר שילמו עבור פעילות הילדים בחטיבות הצעירות. בנוסף, גם התחייבויות כלפי רשויות מקומיות עבור שכירת מגרשים ועוד. הקבוצות תצטרכנה להתמודד גם עם קשיים הקשורים בהמשך העסקת עובדים, מאמנים ונותני שירותים אחרים, שהעסקתם הופסקה ומתמודדים עם משבר פיננסי אישי ותעסוקתי".

כיצד במרכז הפועל מתפקדים ופועלים לנוכח משבר הקורונה?
"מרכז הפועל העביר הצעה למשרד התרבות והספורט לפני מספר ימים, לפיה משרד הספורט יממן את דמי הרישום והשיפוט של הקבוצות באיגודים השונים לעונה הבאה (20/21). תשלום עלות זו, במקום הקבוצות, יחסוך לקבוצות בענפים השונים כולל בהתאחדות לכדורגל את העלויות הראשוניות שאיתן מתמודדות הקבוצות בכל שנה.

עלות דמי הרישום בכל הענפים האולימפיים והלא אולימפיים מגיעה לסכום של כ- 55 מלש״ח. בכדורגל בלבד, זה יחסוך לקבוצות סכום של כ- 15 מלש״ח. סכום מאד מכובד. את ההצעה הזו העביר מרכז הפועל למשרד התרבות והספורט, כדי שכסף זה ישמש כמנוע צמיחה של הספורט ביום שאחרי. נקווה שהצעתנו תתקבל".

אורנשטיין, נחוש לעזור לספורט בישראל  (עדי מלול)

למרכז הפועל יש חלק חשוב מאוד בספורט הישראלי, כיצד המשבר עלול לפגוע בהמשך מתן הסיוע של מרכז הפועל לעמותות הספורט?
"כרגע אי אפשר לאמוד את הנזקים שיספגו המרכזים ממשבר הקורונה והפסקת פעילות הספורט בכל התחומים (הישגי ועממי). אבל אין לי ספק שנמצא את הדרכים לסייע.

לפני כמה שנים העברנו לכל הקבוצות החובבניות (ליגות א-ג) כספים עבור דמי רישום לליגות עבור קבוצות הבוגרים. יתכן שנעשה זאת גם השנה. כשהנתונים הכספיים יתבררו נחליט מהי הדרך לסייע לקבוצות. בכל מקרה, מרכז הפועל יסייע ללא תשלום בהעמדת יועצים משפטיים, כלכלנים ורואי חשבון לעת הצורך.

תוך כדי משבר הקורונה סייענו לחלק מקבוצות הכדורגל ולקבוצות נוספות בענפים נוספים. יש לנו כוונה לסייע הן במעבר המשבר והן בבעיות שתקרנה ביום שאחרי. מרכזי הספורט הפועל ,מכבי ,עצמה, אליצור ובית"ר התבקשו להגיש הצעות למשרד התרבות והספורט כדי לבחון כיצד לצאת בצורה טובה ממשבר הספורטיבי שנוצר בעקבות התפרצות הקורונה.

אני מאחל לכולנו חזרה מהירה למגרשי ואולמות הספורט ומקווה שנצא מהמשבר הנוכחי במינימום נזקים".

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
תשאלו אם הם גם יעזרו

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?