תנו לליגה א' חזון ותקווה

אייל לחמן (ערוץ הספורט) אייל לחמן (ערוץ הספורט)
אייל לחמן בטור אישי מדוייק על העתיד של הליגה א' לקראת הדיונים הקרבים בהתאחדות לכדורגל

כמה אני אוהב לשמוע את ההברקות של נסאר הרוקח מסופר הפארם שמול ביתי. "העונה אנחנו הולכים לעלייה" הוא משגר לאויר בכל פעם שאני עובר באיזור."אנחנו" של נסאר זו מ.ס. טירה, הקבוצה של הכפר שלו, של עבד טיטי וסירוטקין שאכן מכוונת גבוה למרות הבעיות הגדולות שעושים לאחרונה לטיטי קברניטי העיריה.

רק שהבעיה האמיתית של טיטי ושל נסאר היא חוסר הוודאות ואי הידיעה מתי מתחילה הליגה אם בכלל. יש מי שמתייחס בזלזול לתכנית אימון ויש מי ששואף להיות מקצוען. במצב עניינים שכזה הבעלים והמאמנים שהחליטו לקחת את העניינים ברצינות יכולים למצוא עצמם בעמדה נחותה אל מול אלה שקיבלו החלטה לחכות, לא להחתים שחקנים, לא לפתוח את האימונים. כזה הוא אריאל שיימן המנוסה שקלט את התסריט ודחה את פתיחת האימונים בחודש בשאיפה להתחיל באמצע אוגוסט שלא לדבר על חודש חיסכון במשכורות.

אז מה עדיף להיות? מקצוענים כמו רונן קנפו והאני פייסל שפתחו את האימונים בחולון ובטמרה או מנוסים כמו ניר שטרית ואריאל שיימן שדחו את אימוני ההרצלייניות.

קשה לשכוח את אותו יום חג בישוב הקטן, הרבה שנים לא לבשה אור יהודה חג כמו באותו יום שישי של פתיחת העונה הקודמת, יום המשחק מול הטוענת לכתר, הפועל מרמורק. צוות ערוץ הספורט עשה דרכם לאיצטדיון המקומי המחודש, העיירה לבשה חג, ראשת העיר, ליאת שוחט, כיבדה בנוכחותה והשחקנים של יעקב טל פתחו כמו מטאורים משחק בלתי נשכח.

היו"ר, גיא פרץ, הוא מהמנהלים שפתחו את האימונים לקראת העונה החדשה בו בזמן שבמרמורק עדיין לא סגרו את האימונים לעונה הקודמת. מצב בלתי נתפס! כמו כן קבוצות ליגה א' מגיעות למסקנה שאין מה למהר. את הזמן הזה מנצלים לבדיקת ואיתור שחקנים חדשים ואלמונים, דבר חיובי לכשעצמו, אבל לתאריך פתיחת הליגה יש משמעות גדולה.
בתקופה שכזו. ליגה א', היא ישראל היפה והאמיתית. העונה האחרונה הוכיחה את הקסם הבלתי נגמר בליגה הזו. הרייטנג גאה לשמיים, הצופים חשו חזרה את המקורות וליגה א' פרחה.

את הנסיעה אל הבלתי ידוע בדוחא לא אשכח. שישי בצהריים, יום סתיו אמיתי שכולו התרגשות. ערערה מגיעה להיכל הכדורגל של המגזר. טמרה המארחת היתה קצת יותר מנוסה. ערערה מהירה. עם ראדי חמאיסי בשפיץ, ווואליד צרדאווי מאחוריו ערערה הציגה קבוצה מהמהירות בליגה. המאמן שלה נוגידאת, הסתכסך בהמשך, עבר לבני ריינה והגיע עם ריינה הקטנה להופעה לפנתיאון מול בית"ר בטדי.

גם קבוצות חדשות יהיו לנו: האיחוד מבשר הטובות של קרית אתא וצור שלום בצפון, דימונה המתחדשת בדרום. שידורי ליגה א' הראו לכולם את העניין הגדול, השאיר לא מעט אנשים בבית מרותקים מול המסך ותקופה כזו בה אוהדי הענף בבתים, יש לשמור להם על הדרמות במשב הרוח המרענן של הכדורגל הישראלי.

רוצים מהדורה נוספת למהפך הבלתי נשכח של בר אלסברי בנורדיה נגד יבנה. אלסברי בינתיים הלך לירמיהו והוא לא הלך כדי להשאר (כדברי השיר), הוא הלך כדי לעלות.

תנו לאנשים האלה תאריך פתיחה.

תנו להם חזון ותקוה.

מה הם מבקשים: תאריך ומטרה.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
ענק לחמן !
(חי: 09:56 19-07-2020)
טור רציני וחד שמסביר הכל .
2
אלסברי
(לחמנוביץ: 10:39 19-07-2020)
יעלה במדרגות בשביל לעלות הוא יצטרך לעבור בגהנום האדום
3
טירה זו עיר.. לא כפר..
(גד: 12:59 19-07-2020)
4
מילים כדורבנות
5
לחמן גדול
(מחמוד : 00:26 20-07-2020)
אתה תאמן את טירה בלאומית

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?