העין השלישית: סיכום המחזור השלישי בליגה הלאומית

פתיחת עונה מצויינת. שחקני רמת השרון (אודי ציטיאט) פתיחת עונה מצויינת. שחקני רמת השרון (אודי ציטיאט)
התינוקות של זדה ממשיכים להרשים, התינוקות של ראשון לציון בדיוק בכיוון ההפוך ונוף הגליל עם מאזן מושלם. סיכום המחזור בשלוש אנקדוטות

עונת הקורונה בליגה הלאומית ממשיכה ולראשונה השנה שוחק המחזור בשלמותו ללא דחייה של אף מפגש.

אז מה היה לנו? עכו ונס ציונה שמסומנות להיאבק בתחתית הפתיעו וסיפקו משחק התקפי ונטול הגנות שהסתיים ב 3:3 דרמטי.

הפועל איכסל שבשקט בשקט אוגרת נקודות לימים קשים יותר, כאשר רשמה נצחון ראשון על הפועל רמת גן הבינונית שאם לא תרענן בדחיפות את החלק הקידמי האנמי שלה, תמשיך לבלות עוד עונה בלאומית.

הפועל ירושלים עם החלוץ הטוב בליגה, עידן שמש, רושמת נצחון בכורה כשהיא מנצלת את העובדה ששחקני כפר שלם רק חזרו מבידוד ולא התאמנו בצורה סדירה לאחר שמספר שחקנים חלו בקורונה.

הפועל רעננה אולי חולמת על חזרה לליגת העל אבל גם הבאת בדארנה, קוקו וחזרתו מפציעה ארוכה של יואב תומר המוכשר לא עזרו לה והיא סיימה בתיקו מול עפולה שליקטה נקודה יקרה.

אום אל פאחם? היא נוצחה לראשונה העונה על ידי הקבוצה הכי התקפית בליגה, בית"ר תל אביב/בת ים כשנוסבאום נותן חופש מלא לשחקניו בחלק ההתקפי וזונח לפרקים לא מעטים את הטקטיקה המתישה שקשה לצפייה כיאה לקבוצה שכל מטרותיה בפועל, הן לספק שחקנים לליגת העל ועל הדרך לרוץ בצמרת ככל שניתן.

ואחי נצרת? הבדיחה בהתנהלות מסביב וחוסר הכבוד העצמי של ברקוביץ' ממשיכים כרגיל כשבאופן צפוי לחלוטין, אחמד עאבד שחקן המריבה מוצא את עצמו בהרכב. ככה נראה הכדורגל הישראלי ושאף מאמן לא יבוא בטענות עתידיות להתערבות מקצועית מצד הנהלות כשהם משתפים עם כל זה פעולה. אגב היה גם משחק בו נפרדה הקבוצה בתיקו מול כפר קאסם אך זה הדבר השולי בסיפור. אך המחזור השלישי אופיין בשלוש אנקדוטות אחרות לחלוטין.

וישחקו הילדים לפנינו
כשליאור זדה הגיע בקיץ לרמת השרון הוא היה צריך קודם כל לבנות סגל חדש כמעט מאפס. הופמייסטר, רוי רונן ומשעלי עברו לליגת העל, אבוחצירא פרש והיו לא מעט שחקנים אשתקד, שפשוט לא היו ברמת הליגה הלאומית.

אז זדה התחיל בהרכבת הפאזל ובנה סגל צעיר עם שחקן בודד בהרכב שנושק לגיל 30 (עוזרי) וצעירים בני 21-22 כגון קוסטה, בן חמו, ים כהן המוכשר, רטה, גאירה ועוד. אליהם הוא צירף שני שחקנים שהכיר מתקופתו המאוד קצרה באחי נצרת, מוחמד חטיב וספואן חילו כשכבר בפתיחה הוא מאבד את הבורג הכי חשוב שלו בקבוצה, בן בנימין הותיק ששבר את השוקית.

כל זה לא מפריע בינתיים לרמת השרון להשיג 6 נקודות עם משחק חסר, לנצח בקלילות מפתיעה את כפר קאסם ופתח תקווה ועל הדרך גם לשמור על רשת נקייה מספיגה.

רמת השרון נראית מאוזנת וכזו שעובדת ללא סוף על המגרש לאורך 90 דקות, היא בטח לא בנוייה לעלייה ותאבד עוד המון נקודות בדרך אבל גור תמר וליאור סילוק מנהלי הקבוצה ישמחו לראות כדורגל אטרקטיבי שיסתיים בפלייאוף העליון וזו נראית משימה אפשרית בהחלט.

שיכורה ולא מיין
הקבוצה מעיר היין, הפועל ראשון לציון, עברה טראומה לא פשוטה אשתקד שהסתיימה עם אכזבה עצומה ואי העפלה לליגת העל. עמוס לוזון הבעלים לקח את העניין קשה מאוד, החזיר את בנו עומרי למכבי פתח תקווה ולמעשה הפסיק להשקיע בקבוצה.

הוא אמנם הביא לקווים את איסמעיל עאמר שהיה אצלו כשחקן במלאבס אבל שכח לדאוג לסגל שחקנים שיהווה איזשהו כח בליגה. ראשון לציון במצב אנוש, עם הסגל הצעיר בליגה וכזה שאם לא יקבל חיזוק מיידי של 5-6 שחקנים בזמן הקרוב, הוא ייאבק על חייו במקרה טוב ועלול במקרה הרע עוד לרדת כמו נשר בזמנו, באמצע העונה.

גליל עליון
נוף הגליל ממשיכה להרשים והיא עדיין עם מאזן מושלם של 9 מ-9. החלפת כל חוליית ההגנה בקיץ הוכיחה את עצמה כשהוכנבוים עוד המשיך לתקן תוך כדי תנועה ועשה סוויץ' בעמדת המגן השמאלי כשבלילתי הגיע והוריד את תורג'מן לספסל.

נוף הגליל נראת מאוזנת ואפילו הבלם, דיוויד אקווה, שהיה החלש במגרש מול עפולה, חזר לעניינים וכבש אתמול את שער הנצחון מול ראשון לציון. האם נוף הגליל חוזרת לימים היפים שבהם בילתה בליגת העל? זה עוד רחוק והוכנבוים עדיין יצטרך משהו אקסטרה בחלק הקידמי שלו אבל הכיוון בהחלט נכון והמפגש המסקרן בחמישי מול רמת השרון בהחלט ייתן מדד אמיתי עד כמה נוף הגליל חזקה.

 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?