עוד קצת והיא כאן: ליגה א' חוזרת חזקה, מותחת ומעניינת מתמיד

אייל לחמן (ערוץ הספורט) אייל לחמן (ערוץ הספורט)
הגעגועים לליגה א' מתגברים ככל שהאופק נראה קרוב יותר. עם רייטינג ענק והתעניינות חסרת תקדים, העונה הקודמת הוכיחה כי ליגה א' לא רק שפרטה על מיתרי הרגש, אלא חדרה אל הלבבות

עבורנו, קהילת המכורים לכדורגל הישראלי, אלה שכל עולמם מתנקז אל המרחבים שבין דימונה לטבריה עם קריצה קלה לאזורייה ולדבוריה. הכדורגל האמיתי נמצא במרמורק ושעריים, בפורידיס ובריינה, באיצטדיונים הישנים עם החומות המתפוררות, חומות של תקוה ולכן הגעגועים הם כה חזקים.

נראה שזה חוזר בקרוב וזו השעה לפרגן לבעלי הקבוצות בצפון ובדרום, שלמרות קשיי הוירוס לא ויתרו פעמיים: לא ויתרו על בניית קבוצות פנטסטיות ולא ויתרו על דרישה לפתיחת העונה.

איהאב סרסור, עדנאן אלעמור, עבד טיטי, אריאל שיימן, קורן מופז, אלי ג'מיל, רונן כנפו וכל יושבי הראש, לכם המחמאה הכי גדולה וכשהליגה האהובה עלינו תשוב, השחקנים שלכם ידעו לגמול לכם בליגה ששוב תתחרה באחותה הגדולה מהלאומית. השחקנים שלכם יוכיחו, כך אני בטוח, כי ליגה א' לא נופלת מהלאומית, בטח שלא במתח הגדול ויש בה שחקנים שעוד ישחקו בליגת העל.

קחו את המחוז הדרומי ותקבלו את שמשון כפר קאסם, ירמיהו חולון, אדומים אשדוד ומרמורק, כולן פוטנציאליות לעלייה. אולי אף גם אשקלון ומכבי הרצליה.

העונה שבפתח תציג רעננות גם בעמדה החשובה במועדון, המאמן.

מאיר כהן ינסה לשרוד עם דבוריה, חליל שמע יוביל את טמרה, מעניין יהיה לראות את אמיר כהן בכסייפה, את אבי אבינו בעירוני אשדוד ואת עידן ליטבק בהכח. מאידך יפה לראות שיש מאמנים שממשיכים את הדרך כמו יעקב טל, איציק ברוך ופאיד חסון, הפאולו מאלדיני של בני פורידיס.

נראה שבמרמורק מצאו את השילוב המנצח, נשיא-בעלים-מנכ"ל-מאמן, הקומבינציה בין אייל גולן, מוטי אברג'יל, ניסן יחזקאל וארז בנודיס יוצרת שקט וביטחון במיוחד כאשר הרביעייה צירפה את ערן לוי כצלע החמישית למחומש מנצח. שוחחתי עם ערן לא מעט בקיץ האחרו, .היה יפה לשמוע כמה כבוד הוא נותן לארז בנודיס המאמן שלו. ארז, אחרי עונה מתסכלת בנורדיה, קיבל את מרמורק כמתנה, קיבל את ערן כמענק ועכשיו עליו לתת ולהחזיר את האמון בו.

בנודיס חייב יהיה להבין שהפנטזיה של הצבת ערן לוי בקישור, יפשוט מהר מאד את הרגל. הילד שגדל באור עקיבא ובילה שעות באוטובוסים בדרך למגרשים, הוא הפרנצ'סקו טוטי של הכדורגל הישראלי. גם חלוץ וגם קשר ומכאן הביטוי חלוץ מדומה. ביטוי או כינוי שנרשם על שמו של טוטי שסיים את הקריירה כ"מאחורי האין חלוץ", רק שם צריך להיות ממוקם הכוכב הגדול הזה עם רגל שמאל בסגנון של גוראן פנדב וחאמס רודריגז.

כמו יין טוב שמשתבח עם הזמן, בגיל 30 הגיע ערן לשיא הכיבושים שלו, 15 שערים במכבי נתניה כאשר שם שיחק כחלוץ מדומה. כמי שאימן את ערן לוי בקרית שמונה, אוכל להעיד כמה לא פשוט לאמן אותו וכמה כיף לאמן אותו.

מהעבר השני של המדינה,נקבל את הסמל הגדול של המגזר הערבי, חאלד חלאיילה. אם את ערן לוי היה כיף לאמן, בחאלד חלאיילה אהבתי את האישיות ובעיקר את הכישרון שלו. כן כן, התדמית הקשוחה של חאליילה מסתירה אופי נדיר ובחור מלא קסם מחוץ למגרש ושחקן מלא טכניקה בתוך המגרש.

433 משחקי ליגה, כולם במועדון אחד והם מעידים על אמינות כלפי המועדון שלך ומכבי טמרה תהיה המועדון השני של חאלד בחייו. אם לזכות ערן לוי נזקפי 166 שערי ליגה בקריירה, לחאלד חלאיילה נזקפים 190 צהובים רק בליגה. טכניקה, אמינות ואגרסיביות הם משולש התכונות שעל פיהן ינהיג חאלד את הקבוצה החדשה והמפתיעה של האני פייסל, המורה למתמטיקה מטמרה.

ערן לוי ייקח את מרמורק על כתפיו. הוא ינהיג, הוא יבשל והוא יבקיע. לחלאיילה חסרים המספרים, הוא פגש את הרשת בחייו רק 9 פעמים אך ראיית המשחק שלו מרשימה ולכן הצלחתו של חאלד חלאיילה תהיה תלוייה בחלוץ שאיתו, ולמזלו בחוד ההתקפה של מכבי טמרה הוא ימצא את מוחמד עוואד הותיק, בן משפחתו של מוחמד עוואד הצעיר. עוואד של טמרה זכור לי ממחנה האימון של מ ס אשדוד וממשחקי ההכנה המרשימים שלו מול בית"ר ירושלים ומכבי פתח תקוה. עוואד עזב אז את אשדוד מיוזמתו ובחר לחזור לייצג את העיר שלו.

בעונה הקרובה,הקבוצות החלומיות של כאוכב וטירה לא יוותרו על העלייה. בעזרתם של חמד גנאים ואחמד קאסום, ירצו הצמד המנצח חלאיילה ועוואד להחזיר את העיר הגדולה לליגה השנייה.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
ההפתעה של העונה תיהיה אור יהודה ולאחר שראיתי את כל משחקיי האימון שערכו הם יהיו ההפתעה מלבד זה הם הביאו שוער צעיר מפלצת (ממכבי חיפה)
2
הכח רמת גן
(שמוליק: 11:43 25-10-2020)
בהצלחה השנה נמס ליגה א
3
טמרה
(משה: 21:15 25-10-2020)
לא טמרה ,לא טירה, לא כוכב . סתם קבוצות . בחיים הם לא יעלו . תהייה הפתעה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?