והרי התחזית: ליגה א' דרום

סוכן השחקנים, אורן יחזקאל, עם ניתוח מעמיק ומדוייק על קבוצות ליגה א'

משחקי גביע המדינה פתחו רשמית את העונה בליגה א', אך הדבר האמיתי יתחילו בסוף השבוע הבא כאשר הליגה תיפתח עם המחזור הראשון ונראה כי צפויה לנו עונה קסומה עם התקווה שהעונה הזאת תגיעה לסיומה ויהיו עולות ויורדות, אבל רגע לפני פתיחת העונה התפנה סוכן השחקנים, אורן יחזקאל, לתחזית מיוחדת על העונה הקרובה ועל הדגשים שלדעתו צריכות קבוצות מסוימות לשים כבר ממחזור הפתיחה.

יחזקאל: "אני מרגיש כאילו האהבה הכי גדולה שלי בחיים חזרה אליי. הנה חזרו המשחקים עם המאמנים והשחקנים וליגה א' תהיה העונה מעניינת הרבה יותר מהליגה הלאומית. הפועל כפר שלם ועירוני קריית גת עזבו אותנו ומאידך הצטרפו הפועל אשקלון, בני לוד, עירוני כסייפה ומועדון ספורט דימונה".

יחזקאל מסמן מטרות ואומר: "הפועל מרמורק ואדומים אשדוד הן פייבוריטיות, נכון לזמן כתיבת שורות אלה. סביר להניח שעד פתיחת הליגה יהיו עוד החתמות ושחרורים ואני צופה בכלל שינויים גדולים במשך העונה בסגלי הקבוצות".

עירוני כסייפה

אחרי עלייה היסטורית מליגה ב' לליגה א' ניצבת עירוני כסייפה בפני עונה מאתגרת. המטרה כמובן להישאר בכבוד בליגה וכסייפה מלאה בכישרון אבל זה לא מספיק. המאמן, אמיר כהן, עשה עד עתה עבודה מצוינת ואחראי על אחת העליות המפתיעות של העשור האחרון. עמית שמש וליאור אסמארה הצטרפו לקבוצה אך זה לא מספיק וגם המאמן יודע זאת. אני חושב שאם ההתנהלות של הנהלת הקבוצה ובעלי הבית תהיה יציבה ושקולה הקבוצה תשרוד בליגה. שורה תחתונה חייבים חיזוק".

מה יעשה העונה? אמיר כהן (אזברגה עבדלה)

מכבי שעריים

בעיניי הסיפור הגדול של שעריים הוא דווקא על הקווים בדמותו של המאמן, שמוליק חנין. חנין חוזר לקווים כמאמן בוגרים לאחר שנים כמנהל מקצועי במחלקות נוער והוא מתבסס על הגנה חזקה בדמותם של אסף חקאק, רביד אשד ועידו טואף. בקישור הקבוצה החתימה את אבי יוסף ועידו שרון ובהתקפה אני צופה את אחד מהקאמבקים של השנה עם החלוץ המוכשר, דניאל בלומנפלד. הקבוצה יכולה לכוון גבוה למרות שאינה נראת טוב במשחקי האימון אבל ככל שהליגה תתקרב אז הקבוצה תרוץ בצמרת. מני סוויסה מספק לחנין את כל הכלים להצליח.

עירוני אשדוד

מי שלא מכיר את המאמן של עירוני אשדוד אז אנא הכירו את אבי אבינו או יותר נכון, אברהם אבינו. אבינו שיחק שנים רבות בשתי הליגות הראשונות ובשלוש השנים האחרונות היה בבית ספר הכי טוב למאמנים: בית"ר תל אביב/בת ים. אבינו ינסה להשריש את אותם ערכים שלמד בבית"ר ת"א במועדון הצנוע מאשדוד, שמטרתו היא ברורה: להישאר בליגה. לאשדוד יש את התקציב הנמוך בליגה אבל תהיה קבוצה לוחמת ומאומנת כאשר בראש הרשימה של סגל השחקנים יהיו שקד חתוכה ואופיר טקיאר שיכולים לעשות הבדל גדול בליגה. אני אישית חושב שאבינו יכול להתפתח כמאמן מצוין במחוזותינו. 

אוהדי אשדוד. ימצאו את עצמם בליגה ב' בסוף העונה? (אביחי דלאל)

נורדיה ירושלים

במשך השנים האחרונות נחשב ויקטור גניש ל'איש המשימות המיוחדות' ואיכשהו תמיד מגיע לקבוצות שמצבם הכלכלי לא טוב והוא מנסה להוציא מים מהסלע. לאחר שלוש שנים מוצלחות בבית"ר נורדיה, הפועל כפר שלם וירמיהו חולון ניצב המאמן בפני אתגר חדש. המטרה של נורדיה ברורה והיא להישאר בליגה ובעיניי מדובר במועמדת מספר אחת לירידת ליגה. גניש ישלוף שפן מהכובע?


מה יעשה גניש? (שלומי גבאי)



בקעת הירדן

המאמן חנן אזולאי קיבל מנדט להמשיך גם העונה בבקעה וינסה להתבסס על חוליית הגנה חזקה שכוללת את דור אלבירמן, נתי בנימין ורוני ספקטור. בהתקפה הוחתם אייל שטרכמן מנס ציונה ויחד עם שחר בלילטי אמורים וצריכים להישאר בליגה ולהבטיח עונה נוספת בליגה א', אבל זה לא יהיה קל. הקבוצה תילחם על הישרדות עד הרגע האחרון אך בסוף תשאר בליגה.

מועדון ספורט דימונה

יש עניין רב בעולה החדשה סביב הצוות המקצועי שכולל את אבי בוחבוט ומשה סטקלר המוכשר. הזיכרון האחרון שיש לנו מדימונה הוא הכישלון האדיר שהקבוצה חוותה לפני כמה שנים עם אחת מירידות הליגה המפתיעות ביותר בתולדות ליגה א'. חלק גדול מהשחקנים שחוו את עונת הירידה נמצאים גם העונה ונקווה עבור דימונה שהם למדו את הלקח. בוחבוט יצטרך להבין שכדי להצליח דווקא השחקנים הצעירים כמו נועם דיעי, אבי מסיקה ועמית גבאי צריכים להוביל את הקבוצה ולא השחקנים הותיקים. בשבוע שעבר ספגה הקבוצה שישייה מהפועל באר שבע שהיווה תמרור אזהרה לקראת הליגה.

הכח רמת גן

הקבוצה שהגיעה להישגים יפים בשנים האחרונות הפתיעה עם מינויו של עידן ליטבק למאמן. ליטבק שימש בשנים האחרונות כעוזרו של עומר פרץ ויש 3 פרמטרים שמאפיינים את המאמן הצעיר והם: פריק של כדורגל, מחובר לתוכנת אינסטט ואין שחקן שהוא לא מכיר לבטח בליגה א'.

מילה טובה מגיעה לראשי הקבוצה שנתנו לעידן את המושכות. זהו צעד מבורך לתת למאמן צעיר ואמביציוני את ההזדמנות הראשונה להצליח. מעבר לכך החזירה הכח את סתיו זלייט שיהפוך העונה למנהיג ולשחקן המוביל של הקבוצה.

חוזר להנהיג. סתיו זלייט (payperlens)

הפועל אדומים אשדוד

על הקווים יעמוד יובל נעים ובמגרש ישחקו שמות כמו אוהד קדוסי, יוסי אסייג, שי חדד, בן תורג'מן, אבי מלכה ועופר ורטה ולכן המטרה ברורה: עליית ליגה. למרות החיזוק במועדון הצליחו להשאיר את גיא סאלם, פיליפ חאיכ ולישי ביטון וזאת תוספת משמעותית גם מהעונה שעברה.

לדעתי זהו לא הסגל הסופי שיעבור עוד שינויים ואני חושב שהקבוצה צריכה עוד חיזוק התקפי ושחקן כנף שיאזן את הקבוצה. שאלת השאלות תהיה סביב צמד החלוצים והשילוב ביניהם וגם לבין המאמן יובל נעים. האחרון עלה לפני מספר שנים את הפועל אשקלון מליגה א' לליגת העל וכעת ינסה לעשות דרך דומה באשדוד. מי שמכיר את יובל יודע שאין חוכמות והוא ייעשה הכל כדי לתת לבעלים רוני חג'ג' לחגוג בסיום העונה. אשדוד תתקשה כי מדובר בליגה לא פשוטה אבל צריכה לעשות את זה..

מכבי קביליו יפו

צוות המאמנים של מכבי קבליו יפו, איציק ברוך ויניב אמזל, קיבלו את המנדט להמשיך גם העונה אך הפעם ישנן ציפיות גבוהות כאשר במועדון מדברים על הצהרת כוונות למקום השני. ההצהרה מסתמכת על סגל איכותי שצורף אליו לאחרונה נור ביסאן ונתנאל פרץ שיצטרכו לעשות את השדרוג גם עבורם וגם עבור אנשי יפו.

הפועל מרמורק

לאחר האכזבה באי העפלה לליגה הלאומית בעונה שעברה, מקווים בהפועל מרמורק כי הסיקו את המסקנות שנתנו את המושכות לארז בנודיס על הקווים. האחרון זוכה לקונצנזוס בקרב ראשי המועדון וההחתמה הראשונה היא ערן לוי ולשם מופנים כל הזרקורים אבל אני דווקא שם את כל ההצלחה של הקבוצה הזו על שחקני הכנף.

למרמורק יש שלושה שחקני כנף שיכולים להוביל את הקבוצה כמו עידן דוד, סתיו בן אהרון ורז יצחק. אם לא די בכך אז בחוד ישחק עידו אקסברד וגם סתיו נסיקובסקי ודיינו נייקולובסקי יהוו שלד חשוב. הבעיה עשויה להיות בחלק ההגנתי כאשר שם יש עוד לקבוצה משימות לחיזוק.

אני צופה קרב ארוך עד הסוף בין הפועל מרמורק לאדומים אשדוד דווקא בבית שמרמורק נמצאת אני רואה אותם מגיעים לפלייאוף בבטחה ויוכלו לעשות תיקונים תוך כדי תנועה.

נשאר בחוד. אקסברד (שלומי והבה)

ירמיהו חולון

לאחר מספר שניים החליט מוסא בן חיים לרדת לקווים ויאמן את חולון תחת הבעלים רונן קנאפו. האחרון הוא בעלים אמוציונלי ופועל עם המון רגש ויעשה הכל על מנת שקבוצתו תצליח העונה. במועדון הצהירו כי המטרה לעלות ליגה אבל זה לא נראה ככה על פי משחקי האימון. הקבוצה התחמשה במהראן לאלא האיכותי, אור אילוז, אלון סולטן בר אלסברי , ליאור חדיריאן ואייל מלול .

הציפיות כרגע רחוקות מאוד מהיכולת של הקבוצה אבל אני דווקא חושב שהכל ישתנה כשהליגה תתחיל וירמיהו יתחילו להיראות טוב יותר כל מחזור שיחלוף. מוסא בן חיים מאוד מנוסה וידוע בעיקר בגלל הווינריות שכל כך מאפיינת אותו. המטרה של חולון מקומות 1-2 יהיה קשה מאוד, אבל אפשרי .

מכבי הרצליה

הפעם מגיעה מילה טובה לבעלי הרצליה, אריאל שיימן, שבמשך שנים הצטייר כבעלים שלא פותח את הכיס ואילו בשנתיים האחרונות אריאל משקיע מעל ומעבר על מנת שהקבוצה תעלה ליגה. על הקווים עידן בראון ממשיך עונה שנייה במועדון וצירף לסגל מספר שחקנים איכותיים כגון לני אהרון  (רכש מדהים), גייק רוזנסקי, אביהו עזר, עידן בנימין ובהתקפה אדיר חליפה שעד עתה מותיר רושם מצוין מטרת הקבוצה כמובן להתברג באחד משני המקומות הראשונים כאשר בטוח שזה לא יהיה קל אבל אפשר.

בראון. ינסה להתברג בצמרת (PayPerLens)

עירוני אור יהודה

יעקב טל ממשיך עונה שנייה בליגה א' דרום ומוכיח שהוא יותר מראוי לאמן בליגה הזו. דווקא השנה תקציב הקבוצה ירד משמעותית ובקבוצה בונים קבוצה דינמית ואטרקטיבית ולאחרונה אליה הצטרפו רן בן שמעון, רז אמיר, אור הרשקוביץ, הרמן גיא והבלם המצוין עדן שידוע בעיקר בגלל משחק הראש האדיר שלו וריצת הברווז המוזרה.

המטרה של עקב טל ברורה והיא הישארות בליגה בבטחה. טל מבחינתי לפחות הוא אחד המאמנים שחיים את הליגה ביום יום, תמיד יודע הכל על היריבות שלו ומהצד השני מאוד ממוקד בקבוצה שלו כאשר מתחיל את עונתו החמישית באור יהודה. מילה טובה מגיעה לגיא פרץ שנותן את הקרדיט כבר זמן רב לאותו מאמן. שאפו לאור יהודה.

הפועל אזור

ליאור ראובן פותח עונה שנייה בקבוצה והשאיר את רוב השלד מהעונה שעברה. בנוסף צירף ראובן מספר שחקנים מעניינים ועושה רושם שהקבוצה תמצא את עצמה במרכז הטבלה והאחריות על כתפיו של המאמן. אזור לא עניינה רבים בשנים האחרונות אבל מהווה פאקטור רציני בליגה א' ועבור כל קבוצה זה ברור כי ניצחון באזור זו משימה קשה.

הפועל אשקלון

היורדת הטרייה התחילה את ההכנה באיחור רב אבל בגלל זה מינו את אחד המאמנים המנוסים בדמותו של שי מאור. למאור צורף שמעון וקנין ואת המועדון מנהלים שני אנשי עסקים שנחשבים לחברים טובים ואנשים מדהימים שעושים הכל בכדי שהמועדון יצליח. לצערם המועדון עבר אליהם באיחור וינסו לבנות אותו במקביל לפתיחת העונה.

בקטע המקצועי יש שני שחקנים שיהוו שובר שוויון, ציון צמח הבלתי נגמר שנראה מאוד רעב במשחקי ההכנה ולצידו רפאל דה סוזה שחקן כנף איכותי שמזכיר במבנה שלו את מרקוס רשפורד ממנצסטר יונייטד, ההשוואה קצת הזויה אבל מדובר בשחקן כנף מהטובים בליגה. כרגע הסגל של הפועל אשקלון חסר מאוד והוא שווה רק הישארות בליגה  (נכון לכתיבת שורות אלה) אבל אם הקבוצה תחבר לסגל הזה עוד 3-4 שחקנים אז היא גם תוכל להתמודד בצמרת הגבוהה.

מכבי יבנה

הבלבול בהנהלת מכבי יבנה נמשך אך המזל הוא שיוסי זוזוט ממשיך עונה נוספת ואליו יצטרפו גם רוב הסגל, כאשר גם העונה נראה שיבנה תילחם על ההישרדות ובעיניי הגיע הזמן שמישהו בעיריית יבנה ייעשה צעד וירים את הכפפה בכדי להחזיר את הכדורגל למרכז הבמה בעיר. חזרה לליגה הלאומית השנה? אין סיכוי שזה יקרה, קודם שיישארו בליגה. 

הפועל בני לוד

במועדון העני בליגה אין כסף. אביבי זוהר הסופר ראוי הוחתם כמאמן אבל יש על כתפיו משימה כמעט בלתי אפשרית והיא להשאיר את הקבוצה בליגה .

כרגע אין סגל ואין כמעט שחקנים אבל תסמכו על אביבי זוהר שיוציא מים מן הסלע. אני אישית חושב שהמינוי של אביבי הוא צעד ענק מבחינת לוד ואולי הסיכוי היחידי שלהם להישאר בליגה אבל זה יהיה קשה, כרגע אין בקבוצה סגל ראוי להישאר בליגה, אבל אולי זה ישתנה בקרוב. כולי תקווה גם עבור אביבי וגם עבור המועדון שבילה המון שנים בליגה הלאומית והיה 90 דקות בלבד מליגת העל .

שמשון כפר קאסם

קבוצה נוספת שתדבר חזק העונה היא שמשון כפר קאסם. איסמעיל סרסור ממשיך עונה נוספת ובנה קבוצה מאוזנת. סרסור כבר שחרר במהלך ההכנה מספר שחקנים בכירים וצירף אחרים, כאשר הוא מקבל גיבוי מלא מאחיו, אייהב סרסור.

כפר קאסם תתבסס העונה על דודי אלון וחוליית ההגנה בראשות דניאל בוסי ונדב מוניס, רז שביט ועומר משאללה הגיעו מבני לוד, בקישור אריאל הדר יהווה תוספת כוח משמעותית ובהתקפה אבו סאבר הנפלא וסיראז נסאר האיכותי. נסאר כרגיל יהיה איש המפתח והמוציא לפועל העיקרי של הקבוצה. עדיין המטרה היתה ונשארה מקום שני פלייאוף עליון. 

האס של שמשון. נסאר (מוחמד סרסור)


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
תחזית לא מבוססת
(הוגה דעות: 12:33 21-11-2020)
לגבי שעריים.4 שחקנים לא מהווים קבוצה.גם לא 6.....
2
אורן
(אוהד כדורגל: 13:02 21-11-2020)
תגיד האים איין איחוד של הפועל לוד אים בניי לוד לקבוצה אחת
3
קימצת ביפו
(11 הנסיכים: 14:13 21-11-2020)
גם אתה יודע את האמת
4
הוגה דיעות זה לא ההוא מהמשפחה ההיא מרחובות שנקראת משפחת הזיקיות העירקית
5
עוד קשקשן
(המוכתר משעריים: 19:22 21-11-2020)
הוגה דיעות,השנאה שלך לשעריים מעבירה אותך על דעתך,לא שאתה כזה גאון בכדורגל בלשון המעטה,הדעות שלך ממש לא רלוונטיות. תמשיך ללעוס גת בשקט ברובע המוסלמי,ותיתכונן להסתכל עלינו בטבלה מלמטה.
6
חחחחח אתה ממש ליצן
(אבנר: 07:00 22-11-2020)
מה אתה מבלבל במוח אשקלון מועמדים בוודאות לרדת ליגה יחד עם כסייפה ודימונה סוזה לא יכול לשחק בליגה ג׳ ורק בגללו אבא שלו קנה את הקבוצה אבל נגד ראש עיר לא נלחמים הימים שלהם שם ספורים מאודדדד
7
יחזקאל הסוכן
(אא: 08:53 22-11-2020)
אתה כותב מה שנוח לך ושישרת אותך בעתיד לך תישן על האף
8
הכח רמת גן
(משה : 11:37 22-11-2020)
השנה חיבים לעלות
9
חומר למחשבה
(הוגה דעות: 13:17 22-11-2020)
מוכתר משעריים - יש לך גם מה לומר או שרק לקלל אתה יודע ?
10
כל שנה פותחים חזק ונחלשים
(אוהד הכח: 18:28 25-11-2020)
מקווה שבנו קבוצה טובה, מחכה לפתיחת העונה,יאללה הכח מלחמה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?