ליגה ג' - סיכום סופ"ש

ממשיך לקרוע רשתות. אופיר חלוואני (אלי שמואלי) ממשיך לקרוע רשתות. אופיר חלוואני (אלי שמואלי)
הליגה החמישית נפתחה עם המחזור הראשון ומכבי עוספיא במחוז שומרון כבר נראית כעולה בטוחה כשפתחה בסערה עם ניצחון מוחץ. מספר משחקים לא נערכו וחלקם נדחו. יצאנו לדרך

אי שם ב-13.3.20 היה אמור להיערך לו עוד מחזור בליגות הנמוכות, אבל אז העולם כבר החל להתמודד עם וירוס חדש, הליגות נעצרו והעתיד היה נראה כלוט בערפל. בסופו של דבר העולות נקבעו על "השולחן הירוק" ובשעה טובה הליגות הנמוכות נפתחו, באיחור אמנם, אבל יש לנו כדורגל.

ליגה ג', כמו יתר הליגות הנמוכות, נאלצה השנה להתפצל מעט, על מנת לא ליצור עומס של משחקים ולא לגרום לעונה להידחות יתר על המידה וארבעה מחוזות הדרום, עקב ריבוי קבוצות, חולקו לשני בתים ואילו בצפון הצליחו איכשהו לשמור על טבלה אחת.

גליל עליון

הפועל נהריה, שבמשך שנים חולמת על עלייה לליגה ב' אבל בכל שנה מאכזת מחדש ובעונה שעברה השיגה שני ניצחונות בלבד, פתחה את העונה עם ניצחון נאה של 1:3 על הקבוצה החדשה של אבירי הצפון מכפר סמיע. הקבוצה השנייה של כפר סמיע, הפועל איחוד בני סמיע, כבר הייתה בפיגור במשחק החוץ שלה בנחף, אבל ידעה להפוך את התוצאה ועם שער ניצחון של חטיב נשאת, חזרה הביתה עם 1:2 נאה. הפועל שלומי, שהוקמה מחדש לפני שנה והשיגה רק ניצחון אחד בעונה שעברה, נראית גם השנה כמי שתשמש בשר תותחים לקבוצות הליגה. שער של נדב גאון עוד העלה את שלומי ליתרון במשחק הבית מול בני בענה, אבל צמדים של פאדי בדארני ומוחמד תיתי העניקו לאורחים ניצחון 1:4 גדול. שער עצמי של רשאד דכור מהפועל תרשיחא העניק לבני ג'דיידה ניצחון 0:1 קטן. במשחק נוסף גברה בני אבו סנאן 0:3 על בני דיר חנא. אחמד עוביידה כבש צמד למנצחת.

גליל תחתון

התוצאה של המחזור נרשמה במגרש בנחף, שם אירחה דיר אל אסד את בסמת טבעון שחזרה הביתה עם 0:4 גדול. מנגד, 0:0 מאכזב נרשם בין בשעב, שם חילקו ביניהן את הנקודות הקבוצה המקומית ומ.ס. כפר יאסיף. בית"ר כפר כנא חזרה משפרעם עם ניצחון 1:3 על מ.כ. המקומית, הודות לשלושער של מוחמד טאהא. המשחק בין דיר חנא לטמרה לא נערך ואילו המשחק בין בועיינה למשגב צפוי להיערך בשבוע הבא.

יזרעאל

מכבי ברטעה, שחזרה לשחק אחרי שנת הפסקה, נהנתה משער ניצחון של מוחמד כבהא שהעניק לה 1:2 ביתי על בני א.א.פאחם. הפועל יפיע גברה בחוץ 2:4 על מכבי אחווה פרדיס, כאשר כל השערים במשחק נכבשו במחצית השנייה. ינאל עלי סלאח כבש צמד למנצחת. במשחק נוסף הביסה צעירי אום אל פאחם 0:5 את צעירי איכסל. המשחק בין בית"ר א.א.פאחם להפועל אלבטוף לא נערך ואילו המשחק בין דלית אל כרמל להפועל נצרת צפוי להיערך ביום שלישי.

שומרון

וואו. איזו פתיחה למכבי עוספיא. הקבוצה שנבנתה על מנת לעלות ליגה לא ריחמה על הקבוצה החדשה של מ.כ. כרמל חיפה ודרסה אותה 0:14. עמרי מלאק הרשית שלושער, והב והב, מוחמד דהאווי ועומרי טוויל כבשו צמדים וגם דניאל אבו רוקן, סלימאן חרמאן, סרי חתר, דין סיף ולוטפי אבו רוקן השתתפו בחגיגה עם שער כ"א.
נציגה נוספת של עיר הכרמל, צעירי חיפה, דווקא פתחה את העונה עם ניצחון נאה כשהביסה 0:5 בחוץ את מכבי ברקאי, הרבה הודות לשלושער של אייל אביסריס. גם ג'סר אל זרקא פתחה בסערה עם 0:10 גדול על הקבוצה החלשה של בית"ר קרית אתא. סמי עמאש ורביע עמאש כבשו שלושער כ"א. שער של דניאל קיריושין בדקה ה-86 חרץ את גורל ההתמודדות בין הפועל יוקנעם למכבי קרית ים והעניק למארחת 0:1 קטן ושלוש נקודות ראשונות העונה. הנציגה השנייה של קרית ים, הפועל, דווקא פתחה עם ניצחון 1:3 ביתי על בית"ר פרדס חנה, בעיקר בזכות צמד של אביהו אטקה. במשחק נוסף גברה אור עקיבא 1:2 בחוץ על קרית חיים.


פתחו בסערה. הכובשים של עוספיא (דוברות מכבי עוספיא)
שרון (בית א')

בני הרצליה אירחה את הקבוצה החדשה של בית"ר מ.א. מטה בנימין וגברה עליה 2:4. משה אסולין הבלתי נגמר כבש צמד למנצחת. הכח גלי גיל ר"ג, עוד קבוצה חדשה, יצאנה לרעננה וחזרה מושפלת עם 6:1 מוחץ. אופיר חלוואני, עחוד אחד שרק משתבח עם השנים, כבש צמד לרעננה. כפר קאסם והפועל אורנית אכזבו כשנפרדו ביניהן ב-0:0.

שרון (בית ב')

בית"ר טוברוק, קבוצה שלא רגילה בדרך כלל לנצח, פתחה את העונה יפה עם 1:5 גדול על בני טירה. במפגש השני בין הערים טירה ונתניה הייתה ידה של טירה, כאשר צעירי טירה גברה 2:4 על מ.ס. נתניה, הודות לצמד שערים של מוחמד עיסוואי לקראת הסיום. מ.כ. אריאל כבר הובילה במחצית בשני שערים במשחקה הביתי מול בני קלנסואה, אבל במחצית השנייה צמד של אוסיד תאיה ושער ניצחון בדקה ה-94 של ג'לאל תאיה, סידרו לאורחת 2:3 דרמטי.


תל אביב (בית א')

משחק טוב היה ביהוד, שם אליצור המקומית נפרדה ב-2:2 מבית"ר יפו. אריאל מעבי כבש צמד למארחת, שון דמו (שני פנדלים) הגיב עם צמד לאורחת. ירין קפלן מיהוד הורחק. הקבוצה החדשה של המכתש גבעתיים פתחה את העונה עם 0:2 קליל על אינטר ת"א. יניב דוד וקרלוס צ'קאנה הותיקים כבשו את השערים למכתש. השקמה חן, שנשארה בליגה לאחר שהפסידה באמצע השבוע לספורטינג ת"א במשחק על העלייה לליגה ב', תשלים את משחקה מול נוה גולן באמצע השבוע הבא.

תל אביב (בית ב')

הפועל רמת ישראל, שעד שהליגה נעצרה בעונה שעברה עוד נלחמה על מקום בפליאוף, אירחה את בני יהוד ולא התקשתה להביס אותה 1:4. עודד פוזיס כבש צמד לזכות רמת ישראל. אליצור יפו פגשה את שיכון ותיקים ר"ג, אך האורחים היו אלה שחזרו הביתה עם שלוש נקודות לאחר 1:3 קליל. במשחק נוסף גברה ספרטק ר"ג 1:2 על בית":ר עזרא. המשחק בין א.ס. חולון לאור יהודה ייערך ביום שלישי.

מרכז (בית א')

לאחר היעדרות של עונה אחת, חזרה הפועל מצליח לליגה והצליחה להוציא 1:1 בחוץ מול הקבוצה החדשה של מכבי רמלה. אסף דדון עוד העלה את מצליח ליתרון, אבל פנדל של עמנואל טרזי, חמש דקות לסיום, חילק את הנקודות בין הקבוצות.
מבשרת ציון וצעירי לוד נפרדו ב-0:0 מאכזב ואילו המשחק המסקרן בין מ.ס. רמלה לאשדוד סיטי ייערך ביום שלישי.

מרכז (בית ב')

נחלת יהודה והפועל בני אשדוד, שתי קבוצות שצפויות לדבר חזק העונה בצמרת, נפרדו ב-2:2 מרתק. דוד קאסיה העלה את נחלת פעמיים ליתרון, אבל אלעד אברמסון ועדי אלקיים (עם שער בדקה ה-90) קבעו חלוקת נקודות. גבריאל מזרחי מאשדוד אף הורחק בתוספת הזמן. עוד קבוצה שצפויה לדבר חזק העונה היא בני יצ'לאל, שקפצה למגרש האימונים בנס ציונה ולא התקשתה להביס 0:4 את הפועל טירת שלום. יוסי קסתה כבש צמד למנצחת.
המשחקים בין הפועל ברנר להפועל רמלה ובין בית"ר גן יבנה למ.ס. ראשל"צ ייערכו ביום שלישי.


דרום (בית א')

הפועל שגב שלום פתחה את העונה בבליץ עם 0:5 גדול בדימונה. זיאד אלעתמין ואחמד אבו בלאל כבשו צמד כ"א.
עוצמה ב"ש נהנתה משער עצמי של נהוראי ברנר מבני ירוחם כדי לנצח אותה 1:2. ברנר עצמו גם כבש שער רגיל לזכות קבוצתו, אך זה לא הספיק לה.
המחזור יושלם במהלך השבוע במשחקים בין חורה לאלהושלה ובין מכבי ב"ש למכבי ירוחם.

דרום (בית ב')

עירוני בית שמש כבשה שני שערים כבר לאחר 15 דקות (אופיר עזו ונמרוד שמש) וחזרה משדרות עם 0:2 קליל על הפועל המקומית. מכבי קרית גת המתחדשת נקלעה לפיגור ביתי מוקדם מול בני כסייפה, אך ידעה להגיב עם שלישייה ולנצח 1:3.
המשחק בין מטה יהודה להפועל רהט לא נערך ואילו המשחק בין מכבי אשקלון  למ.כ. ב"ש ייערך בשבוע הבא.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
כיף לראות סיקור ליגה ג
(חובב ליגות נמוכות: 21:19 15-12-2020)
תמשיכו כל שבוע
2
חלש
(אוהד מאוכזב: 11:10 11-03-2021)
מכבי השרון ..חלשים להחריד נמאס אני קורע את המנוי שלי

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?