³העין השלישית: סיכום המחזור ה-15 בליגה הלאומית

ממשיכים לנצח. שחקני איכסל (דאפר מחאמיד) ממשיכים לנצח. שחקני איכסל (דאפר מחאמיד)
כפר קאסם קורסת, עכו דוהרת ואיכסל לא מוותרת, סיכום המחזור בשלוש אנקדוטות

הסיבוב הראשון בליגה הלאומית הגיע לסיומו למעט שני משחקים שנדחו בעקבות הקורונה ובהחלט אפשר לראות בדיוק לאן נושבת הרוח בצמרת ובעיקר בתחתית.

אז מה היה לנו? אום אל פאחם ונוף הגליל נפרדו כצפוי בתיקו מאופס ודל באירועים שסיפק את שתי הקבוצות במומנטום הנוכחי שלהן. חיים שאבו ערך את הופעת הבכורה שלו על הקווים של הפועל פתח תקווה והצליח לגרד נקודה חשובה מול בית"ר תל אביב/ בת ים.  המלאבסים ממשיכים לנסות ולקושש כמה שקלים מהקופה הדלה שלהם ועושים את כל המאמצים להתחזק בינואר בקשר וחלוץ אשר ינסו להוציא אותם מן הבוץ.

הפועל עפולה נושמת מעט אוויר מקרבות התחתית כשקיבלה בהזמנה את כפר שלם האומללה והשיגה את הנצחון הצפוי. עומר פרץ חזר לקווים בכפר אך ללא שישה שחקני חיזוק רציניים בינואר, גם הוא לא יצליח להציל את הספינה הטובעת כל הדרך בחזרה לליגה א'.

המשחק המסקרן בין הפועל ירושלים לנס ציונה נדחה, מה שהשאיר לנו את הפועל רמת גן שיצאה לגרין וסיימה בתיקו מול הקבוצה הכי מאכזבת בליגה, אחי נצרת. מה אדהם האדיה לא עשה? חוטבא בשמאל, דאבור בימין, יובל שבתאי שנמחק לחלוטין ושינויי מערכים ללא סוף רק כדי לגרד נקודה מפנדל שלא היה ולא נברא.

רמת גן הייתה עדיפה במחצית השנייה ואפילו עומר בוארון חזר לכבוש לאחר כ- 3 חודשים!, אך לעופר טסלפפה חסר חלוץ ברמה גבוהה (מישהו אמר מוטי מלכה?, אלון בוזורגי?, שחקן זר?) שיהיה שם במאני טיים כדי להביא נקודות והאורדונים רושמים משחק שלישי ברציפות ללא נצחון כשבשישי היא תארח למשחק מאוד מסקרן את עכו הלוהטת אך המחזור אופיין בשלוש אנקדוטות אחרות לחלוטין.

בור ללא תחתית

בשישי האחרון תוייגה כפר קאסם באופן סופי כקבוצת תחתית לאחר שהובסה 3:0 על ידי ראשון לציון. אם ראשי כפר קאסם חשבו שחילופי המאמנים יוציאו את הקבוצה לדרך חדשה הם התבדו במהרה עם התבוסה הכואבת בשישי האחרון וזאת עוד במשחק יחסית סביר על כר הדשא.

ינואר מגיע ואיתו חלון ההעברות ובעונה שירדן כהן, סמאח מרעב ויובל אבידור נראים כמו הצל של עצמם, לא יהיה מנוס אלא לבצע זעזוע רציני, רגע לפני שהקבוצה תתמודד על ירידה לליגה א'.

מעל לכל ציפייה אפשרית

מה שאלי כהן עושה העונה בהפועל עכו הוא ללא ספק לא פחות ממדהים. בקיץ האחרון פירקו לו את כל המערך האחורי (רצון, ג'אפר, מזרחי, בראל) כשגם חביבאללה, קולני וירין שרעבי עזבו. בתקציב אפסי הצליח כהן להעמיד למעשה קבוצה מחדש ומאחת שסומנה כיורדת בטוחה הוא כבר עם 20 נקודות לאחר 1:0 דחוק אך קריטי מול רעננה החלשה, מרחק של נקודה בודדת מהפלייאוף העליון וחשוב מכך, עם פער של 10 נקודות מירידה.

בנוסף, אם נוציא לרגע את המעידה החד פעמית כשעכו ספגה חמישייה משפילה מול הפועל ירושלים, אלי כהן מעמיד את אחד מקווי ההגנה הטובים בליגה כשבשישי הקרוב הוא יפגוש את האקסית המיתולוגית, הפועל רמת גן למפגש מרתק שיכול איכשהו עוד להביא את עכו לטופ 8 של הליגה, לראות ולא להאמין.

דיו חודדה, דיו!!

מי שחשב שאיכסל תלך ותדעך עם הזמן כיאה לסגל השחקנים המאוד מוגבל שיש לה, מבין כעת כי חניכיו של חודדה כאן כדי להישאר. אמש הם כבשו שלישייה מול הקבוצה עם ההגנה הטובה בליגה, רמת השרון, והוכיחו פעם נוספת כי המטרות השתנו ושפלייאוף עליון הוא כבר לא מילה גסה.

מרגש ומפתיע לראות איך אלירן חודדה הצליח לגבש ליחידה אחת, שחקנים שכבר הקריירה שלהם קרסה לתהומות כגון אביטן, חיים יוסף, ששונקר, אברג'יל וכמובן אמיר לביא ואיתם לצאת למסע מרתק שכרגע לא ברור כיצד הוא יסתיים, שאפו!!




 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
עכו
(גלזר .א: 17:00 22-12-2020)
מה המשותף ל: גפרי ניסנבויים , עלי כייאל , ג'ורג' דיבה , אוהד אלביליה , רועי רבינוביץ , יובל רז ,ואורן יובל ? כולם שיחקו במכבי צור שלום . כנראה שמי שרוצה להתקדם לליגה לאומית צריך קודם להשתפשף בצור שלום . כל הכבוד למאמן עכו .
2
יורדים
(יוסף: 08:21 23-12-2020)
בשנה שעברה הייתה מ.ס.כפר קאסם בצמרת השנה בתחתית כי קוראים לה מ.ס. הלאל ורמזי שני האנשים האלה נכשלו בניהול הקבוצה וצריך להעיף אותם הביתה כבוד ראש העיר

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?