העין השלישית: סיכום המחזור ה-16 בליגה הלאומית

(ספורט 5) (ספורט 5)
נוף הגליל בליגה משל עצמה, הפועל ירושלים בדרך הנכונה ורעננה הצילה לעצמה את העונה. סיכום המחזור בשלוש אנקדוטות

הסיבוב השני בליגה הלאומית יצא לדרך ודומה כי קיבלנו תמונה ברורה מאוד בכל מה שקשור למאבקי הצמרת כשבתחתית אפשר כבר לרשום את כפר שלם האומללה כיורדת ראשונה.

אז מה היה לנו?, אלי כהן הגיע לפגוש את האקסית המיתולוגית, הפועל רמת גן ויצא עם נקודה לאחר תיקו מאופס.
עכו עונה על כל הציפיות ואף מעבר לכך ואילו רמת גן? שבלונית, אפורה ונטולת חלוץ אמיתי שיכול להיות שם במאני טיים כדי להשאיר אותה בצמרת הגבוהה עד סוף העונה.

איסמעיל עמאר הבין שמצבו בטבלה מצויין והתחיל גם לשחק מעט יותר התקפי עם שליחת לא מעט שחקנים לאיזורים המסוכנים ברחבת היריב והפרס? שתי שלישיות בשני המחזורים האחרונים כשאתמול היא ביצעה מהפך מול כפר שלם החלשה. הכתומים בדרך להבטיח הישארות הרבה יותר מוקדם מהצפוי ואף להיאבק על הפלייאוף העליון, שאפו!

נגמרו המחמאות לאורי גוטמן שעושה עבודה פנטסטית בנס ציונה ועם סגל ששווה במקסימום מקום שמיני, מצעיד אותה בבטחה למאבקי הצמרת. גוטמן ניצח בדיוק כמו שהוא אוהב, 1:0 קטן ועיקש מול הבלוף שנקרא אחי נצרת ולא ברור מדוע המועדון הצפוני מתעקש להיגרר לקרבות תחתית ולא לעשות זעזוע מיידי עם סגל שחקנים בין היקרים בליגה.

מה נותר לומר על כפר קאסם? מעונה גדולה עם תומר קשטן אשתקד, לעונה בה המועדון עבר בקיץ זעזוע עם עזיבתו של טארק סרסור ומאז הכל נראה אחרת לגמרי כשליגה א' דרום נראית כבר באופק.
אז נכון, על סרסור מופעלים לחצים רציניים על מנת שיחזור באופן מיידי לנהל את העניינים וכבר נשמעים קולות על החלפתו של סלאח חסארמה שפשוט לא מכיר את הליגה הלאומית במסאי דגו אך הבעיה העיקרית כרגע של הקבוצה היא סגל השחקנים.
חסארמה כבר איבד אמון באבידור וירדן כהן כשאלקרנאווי הפך למסופסל קבוע וסמאח מרעב בעונה רעה מאוד ולא במקרה היא עם ההתקפה הגרועה בליגה( 9 שערים בלבד)
אתמול היא שוב לא כבשה וזה הספיק לליאור זדה לקחת 0:1 קטן עם רמת השרון שעושה פשוט עונה חלומית.מה יעלה בגורלה של כפר קאסם לפחות בכל מה שקשור מאחורי הקלעים ועל הקווים? נדע השבוע.

אחרונה חביבה היא הפועל עפולה שמבצעת רצף מדהים של צבירת נקודות והיא לא תאמינו, כבר 7 נקודות מירידה כשאתמול היא גברה במשחק קריטי על הפועל פתח תקווה האומללה, 0:1.

למרות שכבר בקיץ בתחזית פתיחת העונה מיקמנו את המלאבסים בחלק התחתון של הטבלה, אף אחד לא האמין כי כך יקרוס מועדון הפאר שלא נותר ממנו דבר חוץ משכירי חרב שלא נותנים כלום על המגרש.

אין ספק כי הקבוצה חייבת רענון מאסיבי בינואר על מנת להישאר בתמונת ההישרדות ולא להיות כפר שלם 2 אך המחזור אופיין בשלוש אנקדוטות אחרות לחלוטין.

אולי הפעם?

לירון הוכנבוים צרובה היטב בזכרון הטראומה מן הפעם הקודמת בה רץ ללא מעצורים לעלייה ואיך הסיפור הטראגי הסתיים במחזור האחרון אך דומה כי הפעם העניין שונה. נוף הגליל היא בין הבודדות שפגעו בחלוץ זר העונה כשמתיאס לימה עושה עבודה נפלאה ומחזיק את החלק ההתקפי כמעט לבדו כשבינואר אמור להצטרף אליו מוטי מלכה או חלוץ אחר שיישא עימו בנטל.

מלבד זאת נוף הגליל פגעה בינגו בשניים מהמגנים הטובים בליגה, מתן פלג ואלי בלילתי שמספקים גם מספרים בחלק ההתקפי ודומה כי הפעם אם לא יקרה משהו חריג, המועדון יחזור לאחר שנים רבות לליגת העל.

אתמול היא ניצחה כמעט בלי מאמץ את הקבוצה הלוהטת של הליגה, בית"ר תל אביב בת ים ושוב שמרה על שער נקי. עם פער של 6 נקודות מהמקום השלישי( עד משחק ההשלמה של נס ציונה) ובעונה כל כך שוויונית, דומה שיהיה לא פשוט לעצור את נוף הגליל הפעם.

שמש הביאו שמש אם שמי מעוננים

עוד קבוצה שיהיה קשה מאוד לעצור אותה במומנטום הנוכחי היא הפועל ירושלים שבדיוק כמו נוף הגליל, לא רק שנמצאת בפורמה אדירה, היא גם שומרת על שער נקי. היא פגשה יריבה בהזמנה בדמותה של איכסל שמשחקת פתוח והתקפי מה שהתאים בדיוק לזיו אריה ותבנית המשחק שלו.

זה נגמר בשלישייה קלה כשהחלוץ הטוב בליגה (ובפער) עידן שמש חוזר מפציעה ומשתתף גם בחגיגת השערים.
ינואר בפתח והחדשות הטובות מבחינתה של ירושלים הן שיש בקופה לא מעט כסף ולפחות שני שיקנים בכירים יצטרפו כדי לתת לה את העומק בסגל, בדרך הבטוחה לדרבי מול בית"ר בעונה הבאה.

ברוכה הבאה רעננה

אין צל של ספק כי מינויו של אלדד שביט במקום גל כהן היה נכון ואף מאוחר מדי. לרעננה יהיה קשה מאוד להתרומם במצבה הנוכחי לעבר הצמרת הגבוהה אך הנצחון הדרמטי אתמול מול אום אל פאחם הציל אותה מקרבות התחתית וקירב אותה למקום שביום בהיר רואים ממנו את הפלייאוף העליון.

השאלה הגדולה היא האם רעננה עדיין מאמינה בסיכויי העלייה שלה, אם כך המצב היא תצטרך כצעד ראשון להחליף את שני הזרים שלה אוסוג'י וקוקו שלא תרמו דבר לחלק ההתקפי ובנוסף להביא שלושה שחקנים בכירים כדי לנסות ולהשיג את המטרה. האם אשר אלון יפתח את הכיס? בעוד שבועיים נדע.



 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
מאמן על
(הרצל : 14:13 27-12-2020)
זיו אריה מאמן על מקומו בליגת העל עם קטמון /ירושלים
2
מאוחר מדי לרעננה
(חיליק: 01:03 30-12-2020)
ירושלים ונוף הגליל ישמרו על הצמרת. בשביל רעננה, מאוחר מדי לטיפוסים אל ראש ההר.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?