ללא כיסוי

סוף סוף נכנסו למשחק. אוהדי יפו (דוברות מכבי יפו) סוף סוף נכנסו למשחק. אוהדי יפו (דוברות מכבי יפו)
4 דקות בתוך תוספת הזמן ברמלה, 1:2 למכבי יפו על יריבה שנאבקת איתה על טריטוריה קרוב ל-70 שנה. כבר 4 שנים וחצי היא לא ניצחה אותה. מרמורק בסופ"ש, הבקעה איבדה שתי נקודות, גם אשקלון. ניצחון על הכח ומכבי יפו יכולה להתחיל לשרוף צהובים עד לפלייאוף. אבל אלה הדקות האחרונות, היא כבר שמטה יתרון בכסייפה ומול עירוני אשדוד, יפו לא יודעת לשמור יתרון, משהו תמיד משתבש אצלה

נשארה אולי התקפה אחרונה, אבל באוויר עומד שער של הכח. היא משחקת כדי להבקיע ויפו מבזבזת את המתפרצות שלה. הכח ממשיכה להכניס כדורים לרחבה, לחפש שטחים, לשחק במינימום נגיעות, לנצל יתרונות. ההגנה של יפו זה טיילת הרברט סמואל, לא מזהים שם נחישות. רגע לפני שנתנאל מוריס החופשי משלים צמד וסוגר עניין, שם שחק לוי גוף והכדור יוצא לקרן.

עכשיו כל מה שיפו צריכה זה לבזבז את הקרן הזו. הכדור עולה, מסתובב ותיכף יוצא החוצה. גם שלומי דג'אני המסוכן לא היה מצליח לעשות מהכדור המסוחרר הזה כלום, אבל בן וולובלסקי בבהלה מתעופף כדי לאגרף לקרן נוספת.

השופט היהיר, שי מגירה, מציץ בשעון ומאשר את הקרן השנייה. חוץ מגיא אמסלם, כל שחקני יפו ברחבה. המגן השמאלי טל לוי מנסה לסובב את הקרן לשער אבל הקרן שלו לא טובה. בסיבוב הראשון מצא כדור רוחב של טל לוי את סתיו זלאיט שהשווה את התוצאה. זלאיט כבר איננו, עזב. הקרן של טל לוי הולכת ישר לפקעת שחקנים של יפו, שכל מה שהם צריכים זה רק לשים רגל ולהעיף, ומגירה שורק. אבל הכדור נופל על העקב של אושר טפירו מיפו. בדקה ה-72 סידר טפירו מהפך לזכות יפו, הפעם הוא מסדר אסיסט נפלא לבלם גילי כהן שעומד 3 מטר מהשער וממשיך משם פנימה, 2:2.

מגירה אפילו לא מחדש את המשחק. שחקני יפו על הדשא, שחקני הכח חוגגים כאילו נשארו בליגה. איזו דרמה!
ייאמר מיד, הכח היא נס כלכלי. מסיבות שונות ומשונות הקבוצה לא יכולה לבצע העברות, ושחקנים עוזבים אותם בקצב מסחרר. המאמן, עידן ליטבק, משתמש במה שיש לו וזה לא הרבה, אבל הקבוצה נראית מאומנת, גם אם נחותה.

במחצית הראשונה היא טובה יותר מיפו, מגיעה למצבים, מנצלת הזדמנויות ויודעת בדיוק מה נקודות התורפה של יפו - ויש המון. בדקה השישית מטפסת בעיטה של שלומי דג'אני מעל וולובלסקי וכמעט נכנסת. בדקה ה-15 מוריס בועט ממצב חופשי לידיים של וולובלסקי. בדקה ה-25 מייסדת הכח אב טיפוס למצב שממנו היא תייצר בהתקפה האחרונה את השוויון. קרן, עדן עזורי מתערב, נתנאל מוריס מקבל במצב חופשי, אומר תודה ופורים שמח, ושולח לפינה, 0:1.

יפו מתעוררת ומתחילה להשיג ראשונה את הכדורים ולייצר מצבים. בדקה ה-38 מוכשל עידן וקנין בגסות, במרחק של 25 מטר אלכסונית לשער של דן חממה. מתן בית יעקב מסובב כדור לרחבה, הכדור לא נוגע באיש ופוגע בקורה הרחוקה, מושיקו בילאס על הריבאונד בועט פנימה, 1:1.

הכח נעלמת. גם משחק טוב של נתנאל מוריס וירדן סידי מפסיק לבוא לידי ביטוי. בדקה ה-67 מכניס מאמן יפו, איציק ברוך, את אושר טפירו במקום יוני פרבר. חולפות חמש דקות, טפירו פורץ עם המון נחישות, מנער את המגן, ומוציא כדור רוחב נפלא. רונן פרץ עוצר, מסתובב, בודק איפה נמצא השוער ושולח בינו לבין הקורה, 1:2 ליפו. 50 אוהדי יפו עם תו ירוק שקיבלו אישור כניסה, לא יודעים את נפשם מרוב אושר.

הכח מנסה להשוות, יפו מנסה לסגור עניין. שער של נור ביסאן נפסל בגלל נבדל בדקה ה-86 ושתי דקות בתוך זמן הפציעות שולח המחליף, בן רוזוליו, למחליף השני, גיא אמסלם, וזה בוחר לפרגן לנור ביסאן שנמצא במצב נבדל מאשר לבעוט בעצמו לרשת. הקלישאה "מי שלא מבקיע - סופג", מתחילה להסתיר את השמש מעל האצטדיון העירוני ברמלה, ריח חריף של גול שוויון באוויר. ואז מגיעה הדקה האחרונה, הפעם באמת.

מאמן הכח, עידן ליטבק: "תיקו עם לב ונשמה, עם הרבה רצון. זה לא היה משחק גדול שלנו אבל לפחות הרצון עלה על היכולת. אני שמח על הנקודה ואנחנו ממשיכים קדימה".

מאמן יפו, איציק ברוך: "אנחנו צריכים להיות יותר מרוכזים בדקות האחרונות. אני מאוכזב מאוד אבל נרים את השחקנים ונתכונן למשחק הבא. אנחנו עדיין במקום הראשון".


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
יפו שלי
(ליטבאק: 11:49 27-02-2021)
אך איציק ברוך!!!!!! עד מתי רשעים יעלוזו?? אתה רואה מה שאחרים לא רואים?? לא אמצע,לא התקפה, עזוב אותך משמות יש לך יופי של ילדים בקבוצה, מתי תשתמש בהם?? שתבין שהם לא ישארו ביפו ואז תגיד כמה חבל, תתעורר כבר נתי ונור עשו את שלהם!! תשתמש בכח חדש די נמאס לנ
2
הכבשה של יפו הכח
(ישראל פופלבסקי: 15:24 27-02-2021)
הה נשאר מהכח הגדולה שלקחה 2 אלפיות ושני גבעים נקווה שהכח גלי גיל תמשיך את המסורת
3
דרוש מגן דחוף
(שבתאי: 15:38 27-02-2021)
ליפו דרוש דחוף מגן מנוסה אחד שיסדר את ההגנה אחרת יפו למשחקי מבחן לא תגיע אספו תורמות אין תירוץ אז קדימה לא לחכות בהצלחה מכל הלב
4
שוב מאמר של אוהד
(שוב מאמר של אוהד: 19:40 27-02-2021)
שוב מאמר של אוהד מתוסכל במקום סיקור מקצועי של המשחק

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?