עמדו במבחן

הלאה לגמר. שחקני יפו (רון עמיקם) הלאה לגמר. שחקני יפו (רון עמיקם)
לאחר ההפסד הדרמטי בשבוע שעבר באשדוד, הרבה חשבו כי ירידת המתח והנפילה המנטלית יאפשרו להפועל בקעת הירדן לבצע מהפך בטבלה ולהתייצב לגמר המחוזות בשבוע הבא מול מ.ס טירה. אלא שהמציאות הייתה אחרת

המעטפת החמימה סביב שחקני מכבי יפו עבדה השבוע שעות נוספות ולמרות מצב הרוח הירוד עלתה מכבי יפו עם אנרגיות מחודשות והצליחה (למרות דקות מצוינות של הבקעה במחצית השנייה) להעפיל למשחק המבחן ואף לנצח את המשחק.

יפו עלתה למשחק ללא עושה המשחק שלה, מתן בית יעקב, הסובל מפציעה, ואילו בקעת הירדן עלתה ללא שוערה המרשים, אלמוג מלול, שהפציעה הכריעה אותו. מול מחליפו, רוי מאן, היה ליפו יותר פשוט מן הסתם.

יפו פתחה בסערה, שיחקה במהירות ותוך חילופי מסירות ועמדות, לחצה על הבקעה כדי להשיג שער מהיר. בדקה השביעית היו לאנשי יפו טענות כלפי השופט הבכיר, נאלל עודה (שיפוט חלש, שפגע בשתי הקבוצות), שלא שרק לפנדל כנגד רוני ספקטור שהכשיל לטענתם את גיא אמסלם. יפו שיחקה בקצב גבוה ואיבדה את הבלם עומרי כהן (התכווצות שרירים) בדקה ה-20 ועשר דקות מאוחר יותר גם את המגן אורי אשורוף (חתך במצח כתוצאה מהתנגשות ראשים).

המאמן, איציק ברוך, נאלץ לנצל שתי פעימות חילופים עוד במחצית הראשונה, מה שהשאיר לו פעימה אחת בלבד.
הפציעות הביאו להפסקות משחק מרובות, וכך זכתה יפו לשער יתרון שתי דקות בתוך זמן הפציעות של המחצית הראשונה. כדור נהדר נשלח לגיא אמסלם לעומק. הוא הגיע אליו ובחוכמה הגיש לרונן פרץ, שסובב את הכדור לפינה הרחוקה של מאמן, 0-1 ליפו. דקה מאוחר יותר חילץ דור אלברמן מהקו השחלה של אמסלם שכמעט עלתה לבקעה בשער שני.

המחצית השנייה היתה אופרה אחרת לגמרי. הבקעה עלתה נחושה, הניעה כדור דרך האגפים (אלון לוי ואלמוג ברכה) כששחר בלילטי המצויין מנווט אותה. זה היה הזמן של יפו (הפצועה והחבולה) להתגונן ולתת ביטוי לשוער, בן וולובלסקי, שהתאושש מהשער האומלל שספג באשדוד, וחזר ליכולתו המצוינת. כך היה למשל בדקה ה-48 כשעצר בעיטה של אבי קטן. 10 דקות מאוחר יותר הדף כדור מספרת חד של בלילטי. בדקה ה-60, גם וולובלסקי לא הואיל. קרן של אלון לוי חלפה על פני כל הגנת יפו, והבלם דור אלברמן בעט מקרוב, כשוולובלסקי עוצר את הכדור, אך מאחרי הקו.

זוכרים את הפעימה האחרונה של איציק ברוך? הוא ניצל אותה בדקה ה-77 כשהוציא את יונתן פרבר ונור ביסאן והכניס את מתן בית יעקב ונתי ארג'ואן. זה השתלם בדקה ה-80 כשארג'ואן שלח את בית יעקב החופשי ברחבה, וזה בצ'יפ חכם הקפיץ מעל רוי מאן לרשת, 1-2 ליפו.

הבקעה המשיכה ללחוץ והכדורים שרקו ליד שערו של וולובלסקי, אבל בסופו של משחק נקבע: יפו בגמר המחוזות, 3 שנים לאחר שהגיעה אליו ונוצחה בדו קרב פנדלים מול עירוני טבריה. בגמר היא תפגוש במכר ותיק, חיים סירוטקין, שניצח אותה בכל שלושת המפגשים מולה במשחקי ההכרעה (פעמיים עם בית"ר כפ"ס ב-2013 ו-2014 ופעם עם מ.ס כפר קאסם ב-2016).

מאמן יפו, איציק ברוך, אמר בסיום: "זה היה משחק לא פשוט והיה קשה להרים את השחקנים לאחר ההפסד מול אשדוד. זה היה המשחק הכי קשה של הקבוצה העונה ונאלצנו להסתדר ללא שני שחקני הגנה. עשינו את העבודה והפנים לטירה".




 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
יהלום
(בולגרי: 11:44 07-05-2021)
משיח אמרנו לך תסגרו דחוף עם אמסלם ראינו אתמול מה הילד יודע , שמועות רצות שהוא סגר באדומים
2
מכבי ק. יפו
(קובי: 12:03 07-05-2021)
אים כל הבעיות והמיכשולים הרבים, יפו היתאוששה כראוי ושיחקה למופת... יש לציין את השחקנים, המאמן איציק ברוך שעושה עבודת קודש, וכמובן הקהל המדהים והמיוחד, הצלחה במסע ונקווה להגשמת החלום.. היידה יפו בליבנו לעד...
3
אתם בדרך הנכונה , תמשיכו ככה ,תמיד תחשבו על המשחק הקרוב כגמר גביע אתם חייבים לתת את הנשמה ולעבור את טירה , בהצלחה היידה יפו !!!
4
fadee161177@gnail.com
(פאדי: 13:56 08-05-2021)
כל הכבוד חברה
5
רוצים שנחזור
(אלפדרי: 16:56 08-05-2021)
שחקני יפו אתם רוצים שאנחנו האוהדים הזקנים נחזור לראות אותכם לפני שהנשמה שלנו חוזרת לבורא תעלו ליגה ותנצחו.היידה יפו
6
רוצים שנחזור
(אלפדרי: 16:57 08-05-2021)
שחקני יפו אתם רוצים שאנחנו האוהדים הזקנים נחזור לראות אותכם לפני שהנשמה שלנו חוזרת לבורא תעלו ליגה ותנצחו.היידה יפו
7
וולובלסקי לא הואיל או הועיל?
(רון שלום הכח גלי גיל ר"ג: 21:43 08-05-2021)
בדקה ה-60, גם וולובלסקי לא הואיל? או לא הועיל? הוא לא הואיל? (רצה) או לא הועיל (מהמילה תועלת)

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?