למרות יכולת מדהימה, כך איחוד בני כפר קרע החמיצה את העלייה לפלייאוף בגלל שער שספגה בתוספת הזמן

עונה מדהימה! שחקני כפר קרע (צילום: דף הפייסבוק של המועדון) עונה מדהימה! שחקני כפר קרע (צילום: דף הפייסבוק של המועדון)
הצלחה גדולה לקבוצה שהפתיעה את כולם וכמעט עלתה לפלייאוף העליון, סמארה שעשה עבודה מדהימה: "הצלחה בטעם חמוץ, חבל מאוד שלא הגעתי מוקדם יותר"

אף אחד לא האמין ביכולת שיש לאיחוד בני כפר קרע, עד שהגיע המאמן מוחמד סמארה והכל נראה אחרת. לאחר שהשיגה 11 נקודות בלבד עד למחזור השמיני, כפר קרע הסתערה על קבוצות הבית השני בליגה ב' צפון ב', התחילה לצבור נקודות בקצב מטורף ולכבוש בצרורות כאשר את ההתקפה שלה מוביל החלוץ הנפלא מוחמד כבהא (צ'אבי) שכבש 18 שערים עד כה והיה אחראי על 40 אחוז מסך השערים שכבשה קבוצתו.


הקבוצה סיימה את העונה הסדירה במקום השלישי עם 35 נקודות ובהפרש שערים עדיף על טירת הכרמל אבל, בליגה ב' אין חשיבות כלל ליחס השערים ומספר הניצחונות הוא זה שקובע במקרה של שוויון נקודות וגם בקטגוריה שתי הקבוצות שוות (11 ניצחונות לכל קבוצה), ומה שהכריע בסוף את זהות העולה לפלייאוף היא תוצאת המפגשים הישירים בין שתי הקבוצות וזה מה שגרם לתחושת ההחמצה בקרב אנשי כפר קרע להתגבר.


נכון שכפר קרע ניצחה בבית את טירת הכרמל 0:1, אבל במשחק הראשון היא הפסידה 0:2 ולולא השער השני של טירת כרמל שכבש ינון ברקוביץ באותו משחק בדקה ה-92, שתי הקבוצות היו נפגשות במשחק מכריע.
המאמן, מוחמד סמארה, שעלה בעבר עם מ.ס טירה לליגה א' והתחיל את העונה הנוכחית בערערה שהציל אותה מירידת ליגה, סיפק לנו את הראיון הבא:

הצלחה גדולה בטעם חמוץ. סמארה (צילום: נזיה סולטאן)

מה אתה אומר על המצב בארץ ואיך בקבוצה קיבלתם את עצירת המשחקים?

"הליגה נעצרה עקב המצב וזה עצוב, מקווה שכולם יתעשתו והאלימות תיעלם כי אין קדוש מערך החיים, הספורט מאחד את כולם ומקווה שזה יחזור הכי מהר על מנת שהחיוך יחזור לכולנו".


הגעת לקבוצה ועשית שינוי מדהים, איך עשית זאת ומה סוד הכדורגל היפה? ומה מיוחד בקבוצה ובשחקנים שלך?

"אני אוהב אתגרים וקיבלתי את האתגר לנסות להעלות את הקבוצה לפלייאוף למרות שהסגל קצר ובלי האופציה לחזק את הסגל עקב סגירת חלון ההעברות. התחברתי מהר לשחקנים ולמקום ועבדתי בשביל להוציא את המקסימום מכל שחקן בפרט ועל העמידה הטקטית במגרש, בנוסף לעבודה על החלק המנטלי. מצאתי נכונות מהשחקנים לעבוד וללמוד תוך זמן קצר, שמתי דגש על משחק ההתקפה כי היה אסור לנו להפסיד משחקים, שמח שהשחקנים שלי התחברו מהר לשיטת משחק ולדרך שלי וכך הצלחנו ביחד להשיג את התוצאות היפות".


ספר לנו קצת על הצוות המקצועי שמלווה אותך ועל הנהלת המועדון?

הגעתי לבד בלי צוות בשלב מאוחר ונקלענו ללו"ז עמוס מאוד של משחקים, אם הייתי מגיע מתחילת העונה הייתי מגיע עם הצוות שלי ועוד כמה שחקנים שישדרגו את הסגל. לגבי ההנהלה, הם אנשים חמים ומדהימים ומכבדים את העבודה המקצועית שעשיתי בזמן קצר, מודה להם על האמון והתמיכה. הייתה תקופה מאוד יפה, קצת חמוץ לי שלא הגעתי טיפה מוקדם אולי הייתי יכול להשיג את הפליאוף עם השחקנים המצוינים שיש לי,  אבל בסך הכול הייתה תקופה מוצלחת ומתוקה".


איך קיבלתם את העובדה שלא עליתם לפלייאוף במחזור האחרון של העונה הסדירה?

"טעם חמוץ מתוק, כי בגלל הפרש של שער אחד לא לעלות זה כואב במיוחד אחריה סדרה יפה של 8 ניצחונות, אבל אין מה לעשות זה חלק מהכדורגל".


למה לדעתך פספסתם את העלייה?

"הסגל היה מאוד קצר והגעתי לקבוצה אחרי סגירת חלון ההעברות. הקבוצה הייתה במצב מנטלי שבור לאחר שני הפסדים בנוסף שהסגל לא היה בנוי בצורה מאוזנת דבר שפגע בקבוצה בסיבוב הראשון לפני הגעתי".

 

מה המטרות שלכם עד לסיום העונה?

"אני מקווה שהעונה תסתיים בזמן, בינתיים יש לי לו"ז עמוס בלימודים ובעבודה, מקווה שאצליח להמשיך את המשחקים שנשארו למרות שאין עניין וכפר קרע רחוקה מאוד ממאבקי תחתית. המטרה שלי כמובן לנצח את כל המשחקים במקרה שיסתדר לי עם לו"ז העבודה והלימודים".


מה התכניות של כפר קרע לעונה הבאה? אתה תישאר ותנסו לעלות פעם נוספת לליגה א׳?

"כפר קרע מקום טוב מקצועית וחברתית, אני וההנהלה בקשרים יפים ויש בינינו הערכה וכבוד הדדי. עדיין מוקדם לדעת מה התוכניות כי במגזר זה תלוי בעיריות ובתקציבים והמון דברים מסביב. אם כפר קרע ירצו לעלות תהיה מבחינתי אופציה מועדפת אבל אשכול את כל ההצעות שיגיעו ואקח בחשבון את המיקום הגיאוגרפי וגם לתוכניות המקצועיות תהיה השפעה רבה על ההחלטה שלי".


מילה שלך לסיום?

"מאחל לכולם שלווה ושקט נפשי, שהמלחמה תסתיים ולתמיד ושיהיה שלום נצחי".

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
סמארה
(מאמן: 14:31 18-05-2021)
סמארה גמר את הקבוצה עשה תיקו בביתר חיפה וחטף חמישייה וערערה נשארה אחרי שעזבת אותם
2
ינון
(צפוני: 15:02 18-05-2021)
אולי עכשיו יעריכו את ברקוביץ שהעלה אתם לפלייאוף! גם שער מול כפר קרע , גם שער שוויון דקה 95 בנוגדאת ! ללא ספק רק הוא
3
שקרן
(קרעי: 21:10 18-05-2021)
הגעת במחזור 6 והיו לקבוצה 10 נקודות היו עוד העברות שהגעת רק אתה עשית תיקו עם ביתר חיפה וקיבלת 5 מנווה שאנן בבית אז הפסדת את הפליאוף חוץ מזה כמעט קול המשחקים שניצחת היו סגורים מראש אז על מה אתה עושה בוזות
4
ינון ברקוביץ
(אוהד הפועל טירת כרמל: 20:52 19-05-2021)
השחקן שהעלה במו רגליו את הפועל טירה זה ינון ברקוביץ חבל שבטירה לא יודעים להעריך אותו הוא ואיתן יואש ההתקפה הכי טובה בליגה
5
ואדי עארה
(אחמד: 16:55 26-06-2021)
צריך להרחיק את עובידה מכול קשר לקבוצת כפר קרע…. הוא בא לאמן ילדים רק למטרות אחרות ועובדה היא שסילקו אותו מאם אל פחם …. בושה לקבוצה שנותנים פמה לנוכל זה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?