בן דור : "כל קבוצה שאקח כמנהל מקצועי תעלה ליגה"

עוד עונה ועוד עלייה. בן דור עוד עונה ועוד עלייה. בן דור
המנהל המקצועי של מכבי עוספיה מסכם את עונת העלייה בה קבוצתו סיימה עם מאזן אדיר של 100 שערי זכות, וכבר בוחן את היעד הבא

 שלוש עלייות בשלוש קבוצות שונות- מכבי נהריה, מכבי נווה שאנן ומכבי עוספיא זה המאזן המדהים שמחזיק בו המנהל המקצועי דורון בן דור. אם לפני 30 שנה כאשר העלה את מכבי נהריה אמרו שזה מקרה יוצא דופן אז בשנתיים האחרונות הוא הוכיח אחרת והעלה את מכבי נווה שאנן ובעונה האחרונה שהייתה עונת הקורונה עשה זאת עם עוספיה. למעשה בן דור כבר הוסיף לשמו את תואר 'קבלן העליות'. בראיון מיוחד מספר המנהל המקצועי על הקשר עם עוספיה, ההצלחות בתפקיד שלו והאתגר הבא.

דורון נתחיל מהסוף. שוב עלייה עם קבוצה שונה אז מה מיוחד בך שמביא הישגים מיידים?
"ראשית אני חושב שהיתרון הגדול ביותר שלי הוא שאני מלא תשוקה להצליח וגם 'קצת' מבין בכדורגל . מגיל 18 אני במגרשים, התחלתי בכלל כחבר הנהלה בהפועל נהריה. באותה תקופה הייתי שותף להמון פגישות, ניהול יום יומי והחלטות משמעותיות של ההנהלה. לאחר מכן עברתי למכבי נהריה והצלחתי אבל אז לקחתי הפסקה ארוכה בתחום בשל עבודתי העיתונאית והמעבר לחיפה. הסיקור של מאות אלפי משחקים במשך תקופה כל כך ארוכה הופך אותך לחד ומבין יותר. לפני שלוש שנים חזרתי לתפקיד המנהל המקצועי בנווה שאנן מלא תשוקה בדיוק כמו לפני 30 שנה. מתברר שהניצוץ לא כבה ובלי התשוקה שהייתה לי אז ויש לי היום אז עדיף לא לעסוק במקצוע. בנוסף צריך להבין כאשר אני בא לקבוצה ואומר באסיפה הראשונה שאנחנו כבר עלינו והשאלה היא רק הדרך אני מתכוון לכך. יש לי קווי יסוד בכל קבוצה שגורמים לשחקנים להיות כל הזמן טובים יותר ולמערכת להיות משומנת וכזו שמודעת שהיא סה"כ צריכה לתת שקט, לשלם בזמן לשחקנים ולהתחיל לחשוב על תכנון לליגה גבוהה יותר".

אז למה אתה לא לוקח קבוצות בליגות בכירות יותר?
"הסיבה היא אחת ויחידה. מתוקף תפקידי כעיתונאי יש ניגוד עניינים בפעילות שלי כעיתונאי ובזו של מנהל מקצועי בליגות המקצועיות. זו הסיבה שבגללה אני לצערי נאלץ להסתפק כרגע בליגות הנמוכות למרות שמבחינתי עלייה מליגה ג' לליגה ב' זו אותה הרגשה כמו לעלות מליגה ב' לא' וכדומה. אליפות זה אליפות ולא משנה אם זה בליגה לוותיקים, נוער , ליגה ג' או לאומית. התפרצות השמחה בכל ליג היא אותו דבר כי בכל ליגה משקיעים שנה שלמה כדי לעלות ליגה".

איזו עלייה הכי ריגשה אותך ?
"כל עלייה היא מיוחדת. כאשר עליתי עם נהריה עשינו זאת דרך המבחנים והדבר קרה בזמן שהיריבה העירונית בית"ר ירדה לליגה ב' מה שהבטיח דרבי ראשון בעיר. בנווה שאנן גייסנו תורמים, הבאנו כוכבים ועלינו. בעוספיה אין כוכבים כמו שהיו בנווה שאנן אבל הכוח שלנו היה ששיחקנו כקבוצה שרובה ככולה עם שחקנים מוכשרים ומאמן תושבי עוספיה. לעלות את נווה שאנן אחרי 40 שנה בליגה ג' ואת עוספיא אחרי 20 שנה בליגה ג' זה משהו שקשה לתאר . הסיפוק הכי גדול בעוספיה היה ששם עיר שלמה הייתה מאחורינו. לתת לכל כך הרבה אנשים שימחה בלב זה דבר גדול".

תן דוגמה מה למשל עשית כמנהל מקצועי שעזר השנה לעוספיה?
"הדבר הראשון הוא לתת שקט למאמן, לגרום שסביבת העבודה שלו תהיה נטו מקצועית. לא נתתי לאף אחד להגיע לאזור חדר ההלבשה לפני המשחקים או במחצית כדי לדבר. דאגתי שהקבוצות האורחות וחדר השופטים יהיו מבודדים הרחק מאזור חדר ההלבשה שלנו. אסרתי על טיילת באזור שלנו ודאגתי שהקבוצות האורחות יכנסו דרך השער הצדדי ולא דרך המסדרון של חדרי ההלבשה שלנו. מעבר לכך דאגתי שאת החימום לפני המשחק נעשה הרחק בחצי המגרש שרחוק מהקהל. מבחינה מקצועית נתתי למאמן המצוין שלנו שיבל לאלא לפעול כפי שהוא חושב ורוצה וגרמתי לו לדעת להיעזר בי בעיצות הכי טובות ויאמין =D7י . המאמן הוא זה שקבע את ההרכב אבל תמיד היה לו אותי כדי לחוות דעה כאשר את ההחלטה הסופית רק המאמן קיבל . בדרך הזאת אתה קונה לעצמך ולמערכת שקט . כבשנו 107 שערים וספגנו רק 7 מהסיבה הפשוטה שהמוטו שלי מתחילת העונה וכל מחזור היה "להפשיט" את העור של הקבוצה היריבה מהרגע הראשון עד הדקה ה-90. מי שהיה רואה אותנו לא היה מבין למה אנחנו משחקים באותו מרץ גם כאשר היתרון של חמישה ושישה שערים . הכי חשוב מבחינתי היו שני דברים. לא לספוג ולפרגן לשחקן המבשל. ספגנו שבעה שערים סה"כ מתוך 22 משחקים כאשר שלושה מהם פנדלים שניים לא היו מוצדקים".

למה אתה לא ממשיך עם הקבוצות בליגה ב?
"ראשית זה לא נכון כאשר גם עם נווה שאנן ונהריה המשכתי בליגה ב' והצלחנו יפה מאד רק ששם המטרות היו לשרוד את העונה הראשונה בליגה ב'. אגב, זה המסר שקיבלתי עכשיו גם מעוספיא. אני איש תחרותי ואוהב לנצח ולזכות באליפות . אם אני לא מקום ראשון אני מרגיש חלל גדול . הכי חשוב לי שאני לא משאיר אדמה חרוכה אלא משאיר בסיס טוב של קבוצה. עובדה שנווה שאנן עשתה עונה נהדרת בליגה ב' עם שחקנים שבניתי בשנים האחרונות וגם יהיה כיף גדול אם עוספיה תצליח עונה הבאה בליגה ב".

איפה נראה אותך בעונה הבאה ?
רק השבוע סיימתי עונה ארוכה של לא פחות מ-11 חודשים. שבוע הבא אני לוקח קצת חופש ואחר כך אתפנה להצעות. לא יהיה משהו טוב לא אקח . אני רק מבטיח שבכל קבוצה שאהיה בה וירצו לעלות אני יעלה אותה ליגה. אני לא מכיר משהו אחר בחיים. אם לא תהיה קבוצה כזאת אקח פסק זמן ואמשיך בעבודה העיתונאית שלי בכל מקרה שגם כך עמוסה בסיקור קבוצות בצפון הארץ וגם בנבחרת ישראל".

לסיום מה תיקח איתך מהעונה הזאת בעוספיה?
"אקח איתי את הרשמים מהעונה הגדולה שעברנו השנה. אני רוצה להודות לאנשים הנפלאים שעבדו איתי ונתנו לי את ההזדמנות לעזור להם במשימה וזה אומר להחזיר את עוספיה לכדורגל הישראלי. בין השאר מדובר בנשיא המועדון ראיד זאהיר, אחיו ווחיד, מהראן לאלה, ווליד שרוף, ואיל שרוף, יועץ התקשורת וויסאם גיטאני, המאמן שיבל לאלה, מאמן השוערים חטאר אבו רוקן ועוזר המאמן חסן עזאם. תודה ענקית לשחקנים הנפלאים של הקבוצה שעשו עונה ענקית ועמדו במשימה ועלו לליגה ב'.



 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
קבלן עליות
(אחד שיודע: 11:16 19-06-2021)
אחרים מדברים ודורון עושה . זה ההבדל . נגד עובדות אי אפשר להתווכח
2
עושה דבש ואיש טוב
(רמי : 11:25 19-06-2021)
כנס לספר שיאים של גינס
3
קבלן
(צור: 13:35 19-06-2021)
הישג ענק. מעניין לאן תלך ...אם בתחביב אתה ככה מה היה קורה אם זה היה צקצוע
4
ענקקק
(מכיר: 13:53 19-06-2021)
מה שדורון עושה יש אנשים שלא יבינו אפילו את זה , זה לא רק כדורגל! מעבר לזה דברים קטנים שהם בסוף יוצאים גדולים, אחד יחיד ומיוחד.
5
בן דור כל הקבוצות שלקחת הם עשירות עם תקציב גבוהה.. החוכמה היא לקחת קבוצה אלמונית עם תקציב קטן ותעלה איתה ליגה ..זה יחשב להצלחה..
6
קבוצה הכי טובה
(אבי : 17:36 19-06-2021)
בוא לנהריה דורון תעשה כאן מה ש 30 שנה לא עשו
7
מלא תשוקה
(ראובן: 21:38 19-06-2021)
כל הכבוד לך שעם כל העיסוקים שלך בוואן וברדיו אתה מעלה קבוצות
8
חוץ מכתבות ופוסטים מה אתה תורם ? שחרר אותנו מהחרטות שלך
9
הוא יודע לאן ללכת ,אין לו שום קשר לעליות , הוא פשוט הולך לקבוצה שעולה ליגה גם בלעדיו

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?