סיכום עונה - ליגה ג' יזרעאל

סיכום העונה סיכום העונה
אחווה ריינה עלתה מהמקום הראשון, אחווה פרדיס השלימה את המלאכה דרך הפליאוף, אום אל גאנם לא הצליחה לנצח, שתי קבוצות הפסיקו פעילותן וגם טרגדיה אחת

קצת לפני שמכבי בני ריינה הבטיחה עלייה לליגת העל, האחות הקטנה, אחווה, הבטיחה עלייה לליגה ב' כבר בעונתה הראשונה ובמועדון החדש עוד יכולים רק לחלום על שחזור המסע המופלא של האחות הגדולה. מכבי אחווה פרדיס, שסיימה שנייה, הצליחה להשלים את העבודה דרך משחקי הפליאוף ולעלות לליגה ב', לאחר ניצחון על מ.ס. פרדס חנה. הסיפור הטרגי של העונה היה מותו הפתאומי של מאהר חאמד, שחקנה של פרדיס, שנהרג בתאונת דרכים.

וקצת מספרים: ממוצע השערים למשחק עמד על 3.8, כשמוחמד טאטור מהפועל ריינה סיים כמלך השערים עם 19 כיבושים. 3.3 היה ממוצע הצהובים למשחק כשמוחמד קבהא מעין סהלה חתום על עשרה כאלה. בגזרת האדומים הממוצע עמד על 0.3 למשחק כששלושה שחקנים הורחקו פעמיים העונה: מוחמד ג'בארין (עין סהלה), אמיר סעאידה (אום אל גאנם) ומוחמד סעאידה (אום אל גאנם).

אחווה ריינה
בשלושת המחזורים הראשונים העולה החדשה השיגה רק ארבע נקודות מתשע אפשריות, כולל ההפסד הבודד שספגה העונה, אבל מאז היא כבר לא הביטה לאחור וב-15 משחקיה הבאים השיגה 12 נצחונות ושלוש תוצאות תיקו. בריינה כבר עובדים על העונה הבאה ולא יתנגדו לשחזר את המסע המופלא שעשתה האחות הגדולה מכבי.

מכבי אחווה פרדיס
למרות המקום השני הצליחה הקבוצה לעלות דרך הפליאוף. לאחר ניצחון בפנדלים על פרדס חנה מליגה ב'. העלייה גם מרגשת במיוחד לאחר שבמהלך העונה איבדה פרדיס את שחקנה, מאהר חאמד, שנהרג בתאונת דרכים קטלנית והוא בן 19 בלבד.

הפועל צעירי נצרת
עונה דווקא טובה של הקבוצה שסיימה שלישית ונכנעה רק לפרדיס בפליאוף. תאמר באשא המצוין חתום על 17 שערים מתוך ה-43 שכבשה הקבוצה ואולי בעונה הבאה נצרת תצליח קצת יותר.

הפועל יפיע
למרות שהיא חתומה על ההפסד הבודד של אחווה ריינה העונה, יפיע מאוכזבת מכך שלא הצליחה להעפיל לפחות לפליאוף, אבל כשלא מנצחים קבוצות פחות טובות על הנייר כמו עין סהלה, הפועל ריינה ובית"ר אום אל פאחם, ביפיע צריכים לבוא בטענות רק לעצמם.

מ.ס. משהד
כבר למעלה מעשור שלא הייתה קבוצה ביישוב משהד, מאז שבית"ר המיתולוגית התפרקה וכבר בעונתה הראשונה, בקבוצה החדשה של מ.ס. יכולים להיות גאים על עונה טובה שהסתיימה במקום החמישי ועם נצחונות נאים על יפיע ונצרת. 38 שערים בלבד כבשה הקבוצה וכמעט חצי מהם (17) חתומים על שמו של מאהר אבו ליל המצוין.

הפועל ריינה
כמו אחווה ריינה, גם הפועל קמה רק העונה, אך המקום השישי בו סיימה בטח מספק את אנשיה. במחזור השני היא הוציאה תיקו בדרבי וגם השיגה שני ניצחונות על יפיע וניצחון על משהד. לעומת זאת, אחת משתי הנקודות שהשיגה אום אל גאנם חתומה על שמה של הפועל ריינה. 19 שערים מתוך ה-31 שכבשה הקבוצה חתומים על מלך שערי המחוז, מוחמד טאטור.

איחוד צעירי איכסל
ארבע שנים קיימת הקבוצה ומעולם היא לא היוותה פקטור משמעותי בצמרת. בעונה שעברה היא סיימה במיקום השיא שלה (5), אך העונה ירדה שני שלבים למקום השביעי. התוצאות המשמעותיות שלה היו ניצחון ותיקו מול משהד ועוד תיקו מפתיע מול יפיע. מוחמד שלדי כבש עבור איכסל תשעה שערים.

הפועל עין סהלה
בעונה שעברה היא עוד שיחקה בליגה ב', אבל העונה שוב שקעה באפרוריות וסיימה רק שמינית במחוז. אמנם היא השיגה נקודות מול קבוצות עדיפות כמו פרדיס ויפיע, אך גם שמטה נקודות מול קבוצות נחותות כמו בית"ר אום אל פאחם ומכבי אום אל גאנם.

בית"ר אום אל פאחם
כבר שנים שהבית"רים מואדי ערה מדשדשים להם בליגה האחרונה כשמיקום השיא שלהם היה המקום השלישי אי שם בעונת 2009/10. העונה הם סיימו במקום הלפני אחרון כשמשחק השיא שלהם היה במחזור ה-18 ב-0:3 הענק על יפיע.

מכבי אום אל גאנם
אמנם מדובר בקבוצה חדשה שקמה רק השנה, אבל מדובר באחת הקבוצות הכי חלשות בכל מחוזות ליגה ג', אם לא החלשה ביותר. רק שתי נקודות השיגה אום אל גאנם בעונת הבכורה שלה ובקבוצה מקווים שבעונה הבאה הקבוצה גם תשיג ניצחון ראשון (ה-0:3 שהשיגה מול דבוריה בוטל עקב התפרקותה של האחרונה). שניים מתוך שלושת שחקני המחוז שהורחקו פעמיים העונה הגיעו מאום אל גאנם: אמיר סעאידה ומוחמד סעאידה.

בני אום אל פאחם
בדומה ליריבתה העירונית בית"ר, גם בני אום אל פאחם היא קבוצה שמדשדשת כבר מספר שנים בליגה האחרונה. העונה הספיקו לה לשחק שישה משחקים לפני שפעילותה הופסקה וכל תוצאותיה בוטלו. מוחמד גבארין חתום על השער היחיד שבני אום אל פאחם הספיקה לכבוש העונה.

מכבי דבוריה
דווקא לאחר שמ.ס. דבוריה ירדה מליגה א' לליגה ב' והתפרקה, קיוו ביישוב הקטן שלמרגלות התבור לקבוצה שתייצג אותם בכבוד, אבל גם הקבוצה החדשה שנוסדה בדבוריה לא הוסיפה כבוד ולאחר שמונה משחקים התפרקה וכל תוצאותיה בוטלו.


 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?