אסי אלימלך: "יש המון עניין בליגה הזו וחבל שלא יודעים לנצל זאת לטובה"

אסי אלימלך (וואסים מוואסי) אסי אלימלך (וואסים מוואסי)
מאמן באקה אל גרבייה בראיון סיכום עונה נוקב. אלימלך מספר מה היה בבאקה השנה, איפה הוא רוצה להיות וגם נותן עצה למקבלי ההחלטות בהתאחדות

לאחר שהגיע באמצע העונה, מאמן באקה אל גרבייה, אסי אלימלך, הצליח לייצב את הקבוצה ואף היה קרוב לעלות לפלייאוף העליון. ראיון סיכום עונה עם המאמן

איך אתה מסכם את העונה מבחינה קבוצתית?
״אני יכול לחלק את הנושא הזה לשניים: חברתית - הקבוצה הייתה מוקפת באנשי הנהלה מדהימים, באוהדים תומכים ומעל הכל היה חדר הלבשה מאוד חזק. אני זוכר את האימון הראשון שהגעתי לבאקה והדבר הראשון שרציתי לבחון זה את חדר ההלבשה. הרבה לא יודעים אבל הכל מתחיל ונגמר בחדר הלבשה, אם יש חדר חזק אז הסיכוי להצליח הוא גדול, ואם יש חדר הלבשה חלש אז מאוד קשה לחבר את השחקנים לשמחתי שראיתי את חדר ההלבשה ואת החיבור של השחקנים ידעתי שאפשר להצליח״.

״מבחינה מקצועית - השחקנים לא התנהלו כשחקנים בליגה א', כאשר רובם חברה צעירים שמאוד רוצים להצליח ולהתקדם ודאגו להתנהל בצורה מקצועית וגם עשו את השינוי שדרשתי מהם. החברה הבוגרים יותר מעריכים כל רגע שהם על הדשא ותורמים בכיוון החברה הצעירים וזה עזר המון בנושא המקצועי והטקטי וראו את זה בתוצאות".

איך אתה מסכם את העונה מבחינה אישית?
"מבחינה אישית אני מאוד שמח. בהתחלה הגעתי לקבוצה שרחוקה נקודה אחת ממקום אחרון, ונשאר פחות מסיבוב בעונה שיש 4 יורדות ועוד קבוצה שהולכת למבחנים. זה היה מאוד מאתגר ואני מאוד אוהב אתגרים. מנהל מקצועי שאני מאוד מעריך אמר לי תמיד תחפש מקום שהמצב שם לא פשוט כי שתוציא אותם מהמצב הלא פשוט, אז תדע באמת מה אתה שווה ואכן עמדנו בענק באתגר הזה בצורה הטובה ביותר וסיימנו את הסיבוב השני של הליגה במקום השני עם 10 ניצחונות 4 תיקו ו2 הפסדים, כבשנו כמעט 40 שערים ב16 משחקים שזה נתון התקפי מדהים. בקושי ספגנו ואם לא תוצאות התיקו הכל כך מעצבנות נגד הרצליה וכפר כנא אז היינו עושים פליאוף עליון, אבל עדיין ההישג מדהים ואני לא זוכר מתי היה דבר כזה ריצה כזו עם מספרים כאלה ועל זה מגיע כל הכבוד להנהלת באקה לשחקנים ולצוות המקצועי שלי שעזרו ונתנו לי הכל כדי להצליח. חשוב לי לציין בנוסף את הצוות שלי והעוזר שלי, ראובן טרקו, שהוא לא עוזר מאמן רגיל. הוא עושה הרבה מעבר לזה אם זה מבחינה מקצועית ומנטלית. לא יכולתי לקבל מישהו טוב יותר. גם למאמן השוערים שלנו, איברהים שעבורי, הוא הרבה יותר מרק מאמן שוערים והנתינה של שניהם הייתה מעבר למצופה וזה מה שהביא להצלחה הגדולה שלנו".

איך הסתדרת עם הנהלת הקבוצה והאוהדים מאז שהגעת?
"אני ממש חייב לציין את הנהלת באקה ובראשה את חסן וווג'די שהם שני אנשים פשוטים שעושים הכל נטו מהלב, בלי אגו, בלי כסף גדול ועם המון נתינה וכל זה מבלי לקבל שכר. אני גם חייב לציין את הבחירה שלהם באנשי הנהלה נוספים שכל מה שהם רוצים שהמקום יצליח. אין לחץ, אין היסטריה, הכל בטוב. שומעים, מקשיבים, מיישמים ותמיד רוצים ללמוד מצד אחד ומצד שני יש להם כל כך הרבה מה ללמד אותך מבינים את המערכת ויודעים להיות שם בשבילך בשביל השחקנים לא מחפשים כותרות ונטו רוצים בהצלחת הקבוצה״.

״אני חייב לציין שהאוהדים הפתיעו אותי בענק. אומנם שמעתי המון דברים טובים על באקה ועל האוהדים, אבל זה היה הרבה מעבר לזה. היה לי חיבור אישי למספר אוהדים שהיו מגיעים קבוע לאימונים, ובכל שיחה איתם הם היו מסבירים לי כמה הכדורגל חשוב להם, כמה הכדורגל הוא חלק גדול מהחיים שלהם וזה משהו שנכנס לי עמוק ללב. פעם אחת פירסמו שאני מועמד לקבוצה מהליגה הלאומית, וזה היה בשבת ואני שומר שבת, ולא ידעתי מזה בכלל עד שהדלקתי את הטלפון במוצש וקיבלתי כמות הודעות מטורפת מלא מעט אוהדים. זה בהחלט נתן לי הרגשה של בית, אוהדים זה קהילה וכמאמן היה חשוב לי מאוד להתחבר לרוח המקום כדי להבין איך לעבוד נכון בסביבה שאני לא מכיר ולאוהדים יש חלק גדול בזה ובהצלחה של הקבוצה".

אז איפה נראה אותך בעונה הבאה?
"אני יכול להגיד שיש לי לא מעט הצעות כרגע, ואני תמיד שואף להתקדם קדימה ולהגיע הכי רחוק שאפשר. אני גם מאמין ביכולות שלי להגיע למקומות הגבוהים בכדורגל ההישראלי. העדיפות היא לבאקה, אנחנו נשב, נשמע וננתח מה הכי נכון ואז נחליט".

משפט לסיום.
"עצה ממני למקבלי ההחלטות: יש המון עניין בליגה הזו וחבל שלא יודעים לנצל זאת לטובה לטובה ולהתייחס לליגה ביותר רצינות. הליגה הזו מלאה בשחקנים צעירים שעלו מהנוער, ולא מעט מהם כאלו גדלו במחלקות נוער מצויינות ומובילות. במקום לקדם את זה, מקבלי ההחלטות גומרים את הליגה באפריל ומאפריל עד אוגוסט / ספטמבר שחקנים לא משחקים, יושבים בבית ובגלל זה חלקם גם יפרשו וחבל. זו ליגה נהדרת לפיתוח שחקנים".



 

תגובות

+ הוסף תגובה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?