מסכמים עונה: ליגה ב' דרום א'

הפועל קלנסווה 2021-22 (באדיבות הפועל קלנסווה) הפועל קלנסווה 2021-22 (באדיבות הפועל קלנסווה)
הליגה המרתקת הגיעה לסיומה ועתה הגיע סיכום העונה. אז מי תהיה הקבוצה המצטיינת של העונה? מי סיים כמלך השערים? מי יהיה שחקן העונה? ומי סיים כתגלית העונה? כל מה שצריך לדעת על ליגה ב' דרום א'

קלנסווה עלתה רק במחזור האחרון לליגה א'. עמישב פ''ת הגיעה לבאר פעמיים וכשלה, בית דגן בעטה בדלי וגם מחנה יהודה אכזבה. בפלייאוף התחתון שמשון בני טייבה התרסקה וירדה ליגה, אליה הצטרפה בית''ר כפ''ס המאכזבת . רו''ח תל אביב עשתה קאמבק מרשים, אך למרות זאת ירדה לליגה ג' כאשר הצטרפה להפועל פרדסיה שפשוט התרסקה בפלייאוף . ספורטינג תל אביב ירדה לליגה ג' וזאת לאחר שהפסידה במבחנים בפנדלים להכח ר''ג.

קצת מספרים: העונה הקבוצות הניבו ממוצע של 2.8 שערים למשחק, 0.3 ממוצע אדומים למשחק. 3 שחקנים סיימו עם 13 צהובים העונה, וסה"כ ממוצע של 4.9 למשחק.

הקבוצה המצטיינת: הפועל קלנסווה
קלנסווה יכולה לסמן V גדול על העמידה במטרה לאחר שהצליחה לעלות לליגה א' במחזור האחרון של העונה למרות שהייתה ללא מגרש ביתי. יחד עם זאת, במועדון השקיעו המון כסף כאשר היה להם את אחד התקציבים הגדולים שהיו בליגה ב' בשנים האחרונות. קלנסווה הביאה שחקנים בכירים ושמות נוצצים מהליגות הגבוהות, בנתה סגל מרשים אך למרות זאת הייתה אחת העולות הכי פחות מרשימות בשנים האחרונות. בשורה התחתונה הקבוצה עשתה זאת, עלתה ליגה וזה מה שחשוב.

שחקן העונה: נבו מזרחי (הפועל קלנסווה)
החלוץ המצטיין כיכב שנים רבות בליגות הבכירות, כאשר בשנים האחרונות הוא מעט דעך. נבו הגיע במהלך העונה להפועל קלנסווה כדי לחזק את החלק הקדמי שלה, והפך למוציא לפועל העיקרי שלה והיחיד שסיפק מספרים מרשימים, כאשר כבש 16 שערים והוביל את קבוצתו לעליה היסטורית לליגה א'.
נבו מזרחי (מוחמד סרסור)

מלך השערים: אבי חי (בית"ר ר''ג)
השחקן המצויין הגיע מהפועל קלנסווה לבית"ר ר''ג שסיימה בפלייאוף התחתון, כאשר הקבוצה נשארה בליגה בעיקר בזכות שעריו הרבים שכבש העונה. החלוץ 21 שערים בסה"כ, יותר ממחצית כל שערי קבוצתו והיה אחד השחקנים הטובים בקבוצתו ונתן עונה מצויינת.

מאמן העונה: חיים סירוטקין (הפועל קלנסווה) וליאור בן שושן (הפועל קלנסווה/רו"ח ת"א)
לאחר הפיטורים הביזארים בתחילת העונה של ליאור בן שושן, הגיע חיים סירוטקין שאמנם עמד במטרה והעפיל עם הקבוצה לליגה א', אך זה קרה לאחר שצירף לא פחות מ-17 שחקני רכש ועם תקציב בסדר גודל של 3 מיליון ש"ח.  למרות זאת, הקבוצה לא הרשימה ועלתה ליגה רק במחזור האחרון. סירוטקין קיבל גיבוי גם ברגעים הפחות טובים, עמד בלחץ והצליח להגיע לקו הסיום מהמקום הראשון ולעלות לליגה א'.
חיים סירוטקין (נזיה סולטן)

לליאור בן שושן יש חלק לא מבוטל בעלייה של קלנסווה, אך משם המשיך לאמן את רו"ח ת"א רגע לפני שהתחיל הפלייאוף התחתון, רו"ח תל אביב סומנה כיורדת הבטוחה, אך מהר מאד ליאור בן שושן הפך אותה לקבוצה חזקה ועיקשת שאמנם ירדה ליגה, אך בדרך ניצחה קבוצות חזקות כמו עמישב פ"ת, צעירי טירה וצברה לא מעט נק' שהביאו אותה לפסע מהישארות בליגה. רו"ח זכתה להמון כבוד ופה נמדד המאמן, שיודע להתמודד רגע אחד עם תקציב עתק ורגע אחד בלי תקציב בכלל ובשני המצבים ראינו קבוצות מאומנות וחזקות ולכן הוא הבחירה שלנו ביחד עם סירוטקין למאמן העונה.

הקבוצה המפתיעה: בני יפו
בני יפו ומאמנה, אלי משען, עשו עונה מצוינת כאשר הפתיעו את כולם והצליחו להעפיל לפלייאוף העליון. בני יפו ניצחו במחזור האחרון של הליגה הסדירה את בית"ר פ"ת בחוץ, ובכך הצליחו להעפיל לפלייאוף העליון, כאשר שם זכו הצליחו לנצח את בית דגן ומחנה יהודה ואף ככל הנראה הכריעו לבסוף את זהות העולה לליגה א'. למרות זאת, במשחקים מסוימים בני יפו שימשו כתפאורה ולא נתנו פייט כמו שציפו מהם ולכן סיימו במקום האחרון בפלייאוף העליון.

הקבוצה המאכזבת: שמשון בני טייבה
טייבה הייתה העונה הקבוצה בעלת אחד התקציבים הגבוהים בליגה, כאשר היא אף התחזקה בשחקנים בכירים כמו גמליאל פרץ, גיל גילקרוב, איתמר כהן ואחרים. המטרה של טייבה הייתה להעפיל לפלייאוף העליון, ולא רק שלא עשתה זאת אלא בסוף ירדה בבושת פנים ישירות לליגה ג' ובכך נחתמה עונה שכולה כישלון של כל העוסקים במלאכה.

תגלית העונה: בן שלו (עמישב פ"ת)
שחקן הכנף גדל בנוער של המועדון שם כבש העונה 28 שערים בכל המסגרות, כאשר השנה קיבל הזדמנות בבוגרים ולקח אותה בשתי ידיים. בן שלו הפך לאחד השחקנים המובילים של הקבוצה, כבש 5 שערים חשובים והוסיף עוד מס' בישולים. השחקן הוסיף עוצמה, מהירות וטכניקה להתקפה של עמישב ואף היה מהבולטים במשחקי הפלייאוף ביחד עם שני צעירים נוספים - עידן מסיכה וגל טיטלבוים. נראה שיש עתיד לעמישב פ"ת בשנים הקרובות.

נבחרת העונה:

שוער: אבי איבגי (הפועל קלנסווה)
ממרום גילו ועם כל הניסיון החזיק את קלנסווה גם בתקופות הקשות שלה, והביא נקודות חשובות למועדון במו ידיו.

בלם: עילם זיו אב (מחנה יהודה)
עשה עונה מצוינת במחנה יהודה, היה תחנה אחרונה בהגנה וגם כבש 5 שערים.

בלם: דור בן לולו (בית דגן)
מאז שהצטרף לקבוצה בן לולו ייצב את ההגנה והפך למנהיג הבלתי מעורער שלה.

מגן שמאלי: לירוי נחום (בית דגן)
המגן הכי טוב העונה בליגה ב' דרום א', כאשר הפגין יכולת גבוהה באגף השמאלי משני צידי המגרש.

מגן ימני: גל פורת (הפועל קלנסווה)
בהגנה היה לא רע אבל העוצמות שלו הן בחלק הקדמי. פורת שיחק עם המון חכמה ותמך בהתקפה ללא הפסקה, מה שהניב עבורו לא מעט בישולים העונה וגם 2 שערים יפים.

קשר: בר סדיס (בית דגן)
הברומטר של הקבוצה. סדיס משחק עם זריזות, יכולת טכניות גבוהות  והיה השחקן הבולט בקבוצתו. בנוסף, כבש העונה 10 שערים.

קשר: גיא דיין (הפועל קלנסווה)
הביא העונה את החכמה, הניסיון והמנהיגות שאפיינו אותו תמיד. היה אי של שקט גם בתקופות משבר של הקבוצה, כבש 6 שערים ובישל לא מעט מצבים. בנוסף, סיפק גדורים נייחים מצוינים עם השמאלית האימתנית שלו.

קשר: פיראס עווד (הפועל קלנסווה)
פנומן. בכל עמדה ששיחק היה מהיר, אגרסיבי וטכני. עשה עבודה הגנתית והתקפית אדירה, אבל היו חסרים לו המספרים כמו בכל עונה. אם היו לו מספרים, אז ככל הנראה היה משחק עכשיו בליגת העל.

קשר: בן שלו (עמישב פ"ת)
כישרון גדול שנבחר לתגלית העונה. שחקן מהיר, טכני ופעלתן שחקן שלקח על עצמו המון אחריות והפגין לא מעט ביטחון בפלייאוף ובמשחקי המבחן. אם ימישך כך, העתיד יהיה ורוד עבורו.

חלוץ: אבי חי (בית"ר ר"ג)
חלוץ בחסד עליון עם תנועה וסיומת מדהימה. למרות ששיחק בקבוצה די אפורה היה היהלום הנוצץ בסגל. סיים כמלך השערים של הליגה עם 21 שערים והיה מהסיבות העיקריות להישארותה של הקבוצה בליגה.

חלוץ: נבו מזרחי (הפועל קלנסווה)
למרות שהגיע לאחר תקופה של דעיכה ברמה האישית, חזר מזרחי לככב והיה היחיד שסיפק את המספרים שציפו ממנו. הבקיע 16 שערים במדי קלנסווה ונבחר לשחקן המצטיין של העונה.

המחליפים: 

שוער: צחי שרון (מחנה יהודה)
בלם: עוז יפרח (הפועל קלנסווה)
בלם: גיא גרודקה (קרית אונו)
מגן ימני: שקד יפרח (עמישב פ"ת)
מגן שמאלי: יניב פינק (מחנה יהודה)
קשר: מור שקד (הפועל קלנסווה)
קשר: פריג' מנצור (צעירי טירה)
קשר: נעם נגד (קרית אונו)
קשר: ליאונרדו אמסיס (בני יפו)
חלוץ: אלמוג כהן (בית דגן)
חלוץ: בן דיין (רמת ישראל)


 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
שוער העונה אנגלשטיין או שרון
(ליגה ב : 14:42 19-05-2022)
מה קשור איבגי
2
סיכום יפה מאד
(מנהלת: 19:52 19-05-2022)
בן שושן זה עילוי, בן אדם ומאמן ישר ומקצוען ברמה גבוהה, שלא מתעסק בכל החרא מסביב, רק עצוב שכל הכדורגל זאת קומבינה אחת גדולה ובגלל זה מפספסים אנשים כמו בן שושן.
3
ח
(אמת: 12:41 20-05-2022)
יותר מדי כבוד נתנו לקלנסוואה פה אנשים שוכחים שעם תקציב כמו שלהם הם היו צריכים לעלות באמצע העונה כבר . גם בהרכב העונה יותר מדי כבוד לשמות
4
גבעתיים
(פרץ לשר: 19:23 20-05-2022)
מה זה שווה שקונים איכות בכסף ובקושי עולים ליגה , זו הבעיה של הליגות הנמוכות ב ו - ג אין להם מקורות תקציביים כולם פחות או שווה באותה הרמה ולמעשה מי שמצליחה להביא כסף יביא לעדיפותם ומן הסתם יצליחו יותר וזה ממש לא הוגן שכסף מביא לעדיפות בליגות לא מקצוענ
5
תקציב של לאומית
(אחד: 09:07 21-05-2022)
קלנסווה קבוצה אם סגל נוצץ לפעמים לא מתחבר אבל בסוף מגיע למטרה
6
עם יחס שערים שווה 43:43 ולעומת זאת יפו עלתה לפליאוף העליון עם יחס שערים שלילי 32:30...ביתר פ"ת היתה עם רגל וחצי בעליון אך ב 2 המחקים האחרונים נוצחה ע"י בית דגן 4:0 ונגד יפו 1:0. רו"ח ת"א היתה במרבית העונה קבוצה גרועה. לעומת זאת הירידה של ספורטינג מאכ
7
שחקן ענק
(מה עם בן דיין: 17:51 22-05-2022)
חלוץ הכי גדול בליגה ורמת ישראל הקבוצה המפתיעה בליגה

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?