משחק מקדים רגע לפני הדבר האמיתי

מתחממים לדרבי העמקים. אדרי(מימין) וברזני מתחממים לדרבי העמקים. אדרי(מימין) וברזני
רגע לפני הדרבי המסקרן של העמקים מחר (ו', 15:30) בין הפועל עפולה לאסי גלבוע, הפגשנו את אנשי המשק של הקבוצות. מצד הגלבוע התייצב גבי אדרי, שדואג לחמם את הדרבי: "לא זוכר מתי בפעם האחרונה עפולה ניצחה אותנו בדרבי". ממול מתייצב לו משה ברזני, סרבן ראיונות ידוע המכונה "הפרופסור לכדורגל": "אנחנו קבוצה גדולה שיש לה מסורת וקהל אוהדים".

הקרב על המקום השני הולך ומתחמם: הפועל עפולה תארח מחר (ו', 15:30) את אסי גלבוע לדרבי המסקרן של העמקים במסגרת המחזור ה-27 של ליגה א' צפון. מעבר ליוקרה ולאמוציות שסביב המשחק, שתי הקבוצות המאכזבות שמחזיקות במאזן נקודות זהה (49 נק'), זקוקות נואשות לניצחון במרדף אחר המקום השני בטבלה-בכדי לנסות ולהציל את העונה דרך משחקי הפלייאוף.
רגע לפני שריקת הפתיחה, החלטנו לערוך ראיון ססגוני עם אנשי המשק של הקבוצות, שלרוב נמצאים הרחק מאור הזרקורים, והפעם לאחר מסע שכנועים ארוך ניאותו לפתוח את הלב לכבוד הדרבי. השניים אומנם לא אוחזים בתפקיד מקצועי, אך כל שחקן ששיחק בעפולה ובגלבוע יעיד על חשיבותם האדירה למרקם הקבוצה, וגם תתפלאו, על היכולת בדשא.

דרוכים כמו קפיץ
מצד הגלבוע התייצב לו גבי אדרי (60), שמלווה את אסי גלבוע מזה עשור במסירות אין קץ ומהווה עבור לא מעט שחקנים בקבוצה דמות אבהית, שתמיד אפשר להתייעץ איתו בכל שעות היממה (גם עבור כאלה שמזמן סיימו את דרכם במועדון). מנגד התייצב לו משה (טפה) ברזני או בכינויו "הפרופסור לכדורגל" (38), האיש שחי ונושם הפועל עפולה 24 שעות ביממה, ושמלווה את הקבוצה של בירת העמק מאז ילדותו עם נאמנות ואהבה ללא סייג.


  חדר ההלבשה של עפולה .משה ברזני מציב סטנדרטים של ליגת על.(צילום אורי דוד)

הראיון המשותף נקבע לשעות הבוקר, ביום שלישי במגרש העירוני החדש בעפולה. חצי שעה לפני מועד הפגישה אדרי מצלצל ומוודא בפעם השנייה את המיקום והמועד המדויק על מנת להספיק לחזור למגרש בגלבוע במועד המתוכנן לפני האימון. בזמן הזה, לברזני כנראה שצצו מספר סידורים לא מתוכננים ולכן הוא ביקש לדחות במעט את הראיון עימו.
בסופו של דבר החל הראיון באיחור קל. השניים, שכנראה עשו שיעורי בית מבעוד מועד, הגיעו להתמודדות הספורטיבית כשהם מוכנים ודרוכים כמו קפיץ מתוח. אדרי, שנראה כמי שמוכן לירות לכל עבר, הצטייד עם כוס תה עם נענע כהרגלו. ברזני, לעומת זאת, נראה קצת יותר רגוע ומחושב (ובמיוחד אחרי שסיים את כל המטלות בחדר ההלבשה וגם עישן כמה סיגריות בשרשרת), אם כי גם הוא מוכן ומזומן לדו קרב הספורטיבי.

"מוכן לוותר על הדרבי המילאנזי בשביל משחק אימון של עפולה"
אחרי מספר דקות של גישושים והכנות מקדימות, כל אחד מהשניים התבקש לתת סקירה על חייו הפרטיים והסיבות שהובילו אותו לאהדה העיוורת ולרומן המתמשך בחדר ההלבשה. "אני נמצא בקבוצה מזה 10 שנים, הגעתי לכאן שנתיים אחרי שהיא הוקמה", מספר בגאווה אדרי, שגר במושב אביטל, מרחק הליכה מהמגרש. "עברתי בקבוצה אינספור חוויות ועל שום דבר לא הייתי מוכן לוותר בדרך".
בנקודה זו הגיעה תורו של ברזני לספר על תחילת הרומן שלו עם הפועל עפולה ועם הכדורגל בכלל. "הכדורגל זה האהבה הראשונה שלי", קובע ברזני מבלי לחשוב פעמיים, "אני נמצא באגודה כבר מגיל 9. יש שני דברים בחיים שאי אפשר להחליף, הראשון זה אמא והשני זה קבוצת כדורגל שגדלים עליה מגיל אפס. גם אם עכשיו יגידו לי שיש דרבי מילאנזי בין אינטר למילאן בקצה השני של העיר אני מוכן לוותר עליו בשביל משחק אימון של עפולה".

"תהיו גברים ותעלו עם עפולה ליגה"
"אני גדלתי בעפולה על דור ענק של שחקנים; אבי צ'יץ' כהן, יצחק 'בית שאן' כהן, קלוד דהן, דודי אעידן, עמוס אעידן, מיכה סילקו, יאיר סילקו, משה גבאי, ארז גוטמן ופרדי חייט", מספר ברזני בערגה את המקור להשראה, "שחקנים מקומיים ששיחקו בשביל הסמל והמועדון ונתנו את הלב על המגרש, ומבלי לפגוע באלה של היום, אז כשהם היו מפסידים משחקים הם לא היו יוצאים מהבית בסופ"ש בגלל הבושה".
רגע לפני הדרבי החשוב, לברזני יש גם מסר פטריוטי חשוב מאוד להעביר לשחקנים המקומיים שמשחקים בקבוצה כיום: "תאמינו בעצמכם כי יש לכם את הכישרון והיכולת. תוכיחו את עצמכם כאן בעפולה ותדאגו שקבוצות ירדפו אחריכם ואל תמהרו להקשיב ליועצי אחיתופל ולהיבחן בכל מחיר בקבוצות התחתית של הליגה הלאומית. תהיו גברים ותעלו ליגה עם הקבוצה שלכם-כי רק עפולה תישאר הבית שלכם לעד. פה תמיד יעריכו אתכם וישמרו עליכם".
"אני יודע בדיוק כמה מרוויחים השחקנים בגלבוע"
מסתבר שהנושא הכי רגיש בקרב הצדדים הוא דווקא נושא התקציב, שכן שני המועדונים השקיעו העונה לא מעט מיליונים בהבאת שחקני רכש בכירים-שלא ממש ענו על הציפיות הגבוהות. "אנחנו השקענו העונה תקציב גדול אבל לעפולה יש תקציב הרבה יותר גדול משלנו", מבהיר אדרי ועובר למגננה, "שלא כמו בעפולה ובאום אל פאחם אנחנו לא התחלנו את העונה עם מטרה ברורה לעלייה, אלא שתוך כדי העונה ראינו שזה אפשרי אז השקענו עוד כסף. גם עכשיו לא ויתרנו על חלום העלייה ואני מאמין שאם נסיים במקום השני יהיה לנו סיכוי טוב לעשות היסטוריה".
גם לברזני, יש מה להגיד בעניין התקציב, והוא דווקא בוחר להתמקד בשכנה מעבר לכביש. "בגלבוע השקיעו לא פחות מאיתנו, אם לא יותר. למרות זאת הכל נשאר שם על אש נמוכה", תוקף ברזני ומתרעם, "בתור אחד שנמצא בעניינים אני יודע בדיוק כמה השחקנים הבכירים בגלבוע מרוויחים ועדיף שאני לא אציין סכומים. אדרי לא צריך לצאת בהצהרות ולשמור על פרופיל נמוך כאילו שהשחקנים בגלבוע משחקים בהתנדבות למען הקהילה ומגיע להם מגן הוקרה".

"כל עיר בארץ היה רוצה ראש עיר מדהים כמו לעפולה"
ברזני גם מתייחס לשאלה מדוע דווקא עפולה היא זו שמושכת את האש, בזמן שגם קבוצות אחרות השקיעו לא פחות. "באופן טבעי בגלל שעפולה היא עיר של כדורגל ועם קהל אוהדים גדול יש יותר עניין סביב הקבוצה", מסביר איש המשק העפולאי ועוקץ כמו שרק הוא יודע, "הפועל עפולה זה מועדון למופת. אנחנו המכבי חיפה של האזור. יש לנו מסורת וקהל אוהדים ולא איזה כפר קטן או בית עם ארבעה עצים מסביב".


 "לא מתרגש מהדרבי" איש המשק של גלבוע. גבי אדרי.

לפחות בעניין האוהדים יש תמימות דעים ואיש המשק של הגלבוע יודע להודות. "יש לנו בעיה, אין לנו הרבה אוהדים. במקרה הטוב מגיעים 60 או 70 אוהדים למשחקים", מסביר אדרי בכנות אופיינית.
באשר ליתרונות הקבוצה כל אחד מהשניים מוצא נקודות אור חיוביות בכדי להיאחז בהן. "יש לנו מועדון כדורגל שניתן להתגאות בו", אומר ברזני ומסביר: "עפולה זה מועדון מסודר שזה מתחיל מלמטה עם מחלקת נוער מדהימה שמייצרת שחקנים מוכשרים, וכלה במתקן ותנאים שמוצאים רק בליגות הגבוהות. אבל הכי חשוב זה שיש אבא ואמא למועדון שדואג לקבוצה וזה ראש העיר אבי אלקבץ. הלוואי ועל כל עיר בארץ ראש עיר כמו שלנו יש. אחד שתומך בלי פשרות ואפילו לא מפספס את משחקי קבוצות הנוער".
בצד השני, גם אדרי מתגאה באווירה המשפחתית במועדון ולמוסר תשלומים. "אסי גלבוע זה כמו משפחה אחת גדולה ולא בכדי הרבה שחקנים רוצים להגיע ולשחק כאן", מסביר אדרי, "לאורך השנים תמיד הייתה אווירה מדהימה במועדון והנהלה מסודרת שדואגת לשלם לשחקנים אפילו לפני הזמן".

בשלוש השנים האחרונות עפולה לא ניצחה בדרבי
הקבוצה של אילון שווגר מגיעה לדרבי לאחר שניצחה את שני משחקיה האחרונים בליגה והיא חולפת בטבלה על פני הגלבוע בזכות הפרש שערים טוב יותר. עפולה תחסר במשחק את הקשרים חיים סילבס ונתנאל גולדמן הפצועים, וכן את הבלם עמי אזולאי שמורחק עד תום העונה. מנגד, הקבוצה של פליקס נעים מדורגת במקום השלישי בטבלה ומתייצבת לדרבי אחרי תיקו וניצחון, כשהיא חסרה את שניר שטרית ואדיר דיין המוצהבים, וכן את עלי זועבי הפצוע.
בשונה ממשחקי הדרבי האחרונים, הפעם אין פייבורטית ברורה, אם כי לעפולה יש יתרון קל בגלל העובדה שהיא מארחת את המשחק. 


   "מקווה לשבור את הנאחס במשחקי הדרבי".משה ברזני איש המשק של עפולה(צילום אורי דוד)

 "גם בסיבוב הקודם עפולה הגיעה אלינו כפייבוריטית ועם פער של 7 נק' מעלינו ובסוף ניצחנו", דואג אדרי להזכיר למי שכח, "אנחנו הרסנו להם את העלייה. אם היו מנצחים אותנו בסיבוב הקודם כנראה שהיו בורחים לכל הליגה, אבל מאז ההפסד הם רק התדרדרו. גם הפעם הם הפייבורטים אבל אנחנו ננצח. יש להם סגל שחקנים יותר טוב משלנו, אך בשנים האחרונות הולך לנו מצוין במשחקי הדרבי. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה עפולה ניצחה אותנו".
רשות הדיבור עוברת לברזני שנשמע די טעון ונחוש לרשום עם קבוצתו ניצחון בדרבי הקרוב-אחרי שלוש שנים. "דרבי מול אסי בשבילי זה עוד משחק. נכון שיש התלהבות ועניין בעיר סביב המשחק אבל זה לא דרבי תל אביבי", אומר ברזני ויחד עם זאת מקווה, "בכל זאת לא ניצחנו בשלוש שנים האחרונות וזה זמן טוב מאוד לעשות לזה סוף ולנצח את אסי במאני-טיים. יש לי המון כבוד גלבוע ואני מחזיק מהם כקבוצה אבל אנחנו קבוצה יותר טובה. אנחנו משחקים לעיני הקהל שלנו ואנחנו חייבים לנצח את המשחק בין אם זה במוח ובין אם זה בכוח".

 שאלון בשליפה
התחזית?
אדרי: "ניצחון 2:1 לאסי גלבוע".
ברזני: "ניצחון 0:2 לעפולה".

שחקני מפתח?
אדרי: "יניב דרעי וקובי סויסה".
ברזני: "יובל שוואט ועדי סופר".

מבקיעים?
אדרי: "יניב דרעי וכפיר דר".
ברזני: "עדי סופר ורונן שוורצמן".

קמע, אמונות תפלות?
אדרי: "לא מאמין באמונות תפלות, מאמין רק בקבוצה שלי".
ברזני: "אין דברים כאלה".

איך היית מגדיר את העונה הנוכחית עד כה?
אדרי: "עונה בינונית פלוס. לא הצלחנו להתחבר כמו שצריך".
ברזני: "אותי לימדו לעשות סיכומים רק בסוף העונה. אין טעם לחלק ציונים ולדבר על כישלון או הצלחה כשהעונה עוד לא הגיעה לסיומה".

מקום שני?
אדרי: "ישאיר לנו את הסיכוי לעלות לליגה הלאומית"
ברזני: "חובה לסיים במקום השני- זה נותן יתרון עצום בפלייאוף"

חלום?
אדרי: "לראות את אסי גלבוע בליגה הלאומית"
ברזני: "לעוף כמה שיותר מהר מהליגה המסריחה הזו שנקראת ליגה א' ולהגיע סוף סוף לליגה הלאומית ולמגרשים נורמאליים ברעננה, בהרצליה ובכפר סבא".



תגובות

+ הוסף תגובה
1
3
עפולה הגיע זמן נקמה
(איציק: 14:40 14-04-2011)
5
מוכן להתערב שאסי שוב תנצח
(מושבניק: 14:42 14-04-2011)
עפולה אף פעם לא מגיעה לדרבי. יניב דרעי נותן צמד וחוגג על הדשא בעפולה
6
שתי קבוצות גרועות שפשוט צריכות להתבייש
(חובב כדורגל מאוכזב: 14:45 14-04-2011)
גם אסי וגם עפולה היו באותם מקומות ובלי השקעה של מיליונים. שפכו מיליונים מכספי הציבור. פושעים 
7
ראיתי אתמול את בר רפאלי ואת משה טפה בצילומים לחברת בגדים ידועה. מעניין מה די שפריו יגיד על זה
8
שווגר הולך לשחק עם שלושה בלמים ושני שוערים וישווה שעדי סופר יגנוב גול
9
משה טפה מערבבן גדול
(יודע דבר מעפולה: 15:14 14-04-2011)
10
אם היו מבינים בכדורגל היו מאמנים ולא אפסנאים של קבוצות קטנות מליגה א
11
אברהמי הביתה שברצמן הביתה לייבוביץ הביתה סופר הביתה פלאש הביתה וכול שאר הזרים שלא קשורים לעפולה הביתה
13
כמו בחנויות של דיזל כל הכבוד
15
ברזני הבעיה של עפולה 30 שנה /אלקבץ
(איש מהמרכז: 18:43 14-04-2011)
כולם כבר נזרקו רק האיש הזה ממשיך ולא רוצה ללכת מחלה קשה.סתתתםםם אחלה גבר איש מקסים תשמור עליו.
16
כנס מושון
(אעידן עמוס: 19:08 14-04-2011)
אתה וגבי אנשי המשק הגדולים בארץ,משה עם הבגדים המסודרים טיפ טופ ומריחי הבושם וגבי עם התה מ"ס אחד בארץ,המשיכו כך.
17
ל-10 תתבייש לך יה אפס צר עין
(עפולאי בדם: 19:42 14-04-2011)
אתה סתם חלאת אדם מה שמשה טפה יודע ומבין בכדורגל אתה אבא שלך וסבא שלך בקבר לא יודעים
18
לא נשארו עוד הרבה הזדמנויות. סך הכל 20 שקלים בכניסה תבואו ותמלאו את היציעים
19
וגם הם ההורים של השחקנים. קבוצה ללא אוהדים אין לה קיום.
20
סוף סוף מתייחסים לאנשים שבאים נותנים הכל
(מגיע לשני האנשים האלה: 19:46 14-04-2011)
בתור תושב העמקים אני מכיר את השניים. מדובר באנשים זהב שנותנים מעצמם יום ולילה.
22
עפולאים מגעילים כנסו דחוף
(מחאמיד [מעודכן]: 20:06 14-04-2011)
לא חסר לליגה לאומית בואשים שכמוכם לא תעלו ליגה כי לא מגיע לכם וגם לא ראויים לכך אסי גלבוע יעלו אף על אפכם ועל חמתכם לאסי להתראות בליאומית ולאחירים כיפינימט
23
משה תיזהר עמוס אעידן רוצה להחליף אותך
(מקורב לאפסנאי: 20:23 14-04-2011)
26
משה טפה זה אחד האנשים הכי מצחיקים בעולם
(הרג אותי..כפר קטן או דירה ...: 20:25 14-04-2011)
27
שנים רבים השלשי לוקח. גם אם עפולה תנצח היא תצאבד נקודות במחזור האחרון מול טבריה
28
שווגר שים את המפתחות אם לא תעלה ליגה. צריכים לדעת להודות בכישלונות.
29
יש לי כרטיס מוכן למכור אותו ב-10... מי מעוניין לקנות אני אקנה שתי פחיות קולה עדיף מאשר לראות את כל שחקני הרכש משחקים לנו בכיש והולכים הביתה עם דלקן לפינות שלהם ברחבי הארץ
30
ברזני המלך! אוהבים אותך!
(10 חפש ת'חברים שלך!: 21:38 14-04-2011)
בנאדם משיכמו ומעלה נותן את הלב והנשמה לעפולה. אוהבים אותך. תמשיך ככה. אתה מלך ואין לך מתחרים
31
הקהל של עפולה חייב לעמוד על הגדר כדי להטריף את השחקנים וכל חלקי היציע אמור להיות פתוח לכל אורכו !!! המתכון האחר הוא מתכון לאי ניצחון של עפולה !!! אל תגידו לא אמרו ולא ידעתם !!!
32
אלקבץ קח את משה טפה לשיחה אישית דחופה
(חבר סודי של משה טפה: 00:42 15-04-2011)
משה טפה הוא היחיד שיכול לשפוך אור אמיתי על הלך הרוחות ביחסי אוהדים הנהלה, שחקנים הנהלה, ומאמן הנהלה, ובכול הנוגע להתנהלות הקבוצה מהתחלת העונה ועד היום !אלקבץ הפועל עפולה חייבת בדק בית דחוף ! המקורבים שלך לא מספרים לך את כל האמת.
33
שחקני עפולה חייבים לתת את הנשמה מול אסי
(חברו הסודי של משה טפה: 00:46 15-04-2011)
זה עם קשר או בלי קשר , פשוט השחקנים חייבים להצדיק חבילות הכספים שהם קיבלו עד היום, ולשחק למען העיר עפולה ולנצח את המשחק בכל מחיר. בהצלחה עפולה
34
אוהד מהגלבוע
(אסי גלבוע בדם: 03:07 15-04-2011)
יאלה גלבוע מחר באים בכל הכווח לפרק את עפולה עוד פעם יאלה אסי גלבוע מחלחחמממה
35
קורעים את גלבוע לגזרים
36
אין אדם אחר שראוי יותר ממך משה הגדול ...
(מוטי אלמשעלי : 15:07 15-04-2011)
37
שבחים למשה
(חנן בית שאן: 17:46 15-04-2011)
שמשה רץ עם עפולה בליגה ג אני יכול להעיד מהצד אוהד אמיתי ואני נייטרלי לגמרי משה חזק ואמץ כן ירבו אוהדים עם נשמה כמו שלך בריאות והצלחה
38
משה הגדול
(דודי חייט: 19:03 15-04-2011)
משה ברזני אין אדם שמבין ואוהב את המשחק כמוך אתה איש ענק
39
תוך כדי הטקס בהתחלת המשחק קם אוהד אחד של עפולה וצעק בקולי קולות לעברו של חונצ'ה לשון לשון לשון ממש מחזה מביש ומשפיל ביותר
40
מה עם זכי אהרונין
(קוצ'ה : 21:20 15-04-2011)
אין לג'רה מהעמק מה להגיד? מי שחבר של זכי אהרונין שיקום מה אף לא אחד קם? חחחחחח לאפס הזה אין חברים
41
משה המלך
(אורי עשור: 12:37 16-04-2011)
משה אתה מספר אחד בארץ מוטי אלמשעלי אתה חי
42
בדיקה
(שמשון: 22:56 21-04-2011)

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?