"אנחנו יכולים להגיע עד הסוף"

אבי מלכה, חלוצה של בני אילת מליגה א' דרום מתכונן לפלייאוף העליון. הוא מגלה מה המתכון שיעזור לקבוצתו, לא מפחד לצאת בהצהרות, מסרב לדבר על השביתה וחושף מה יעזור להשאירו בקבוצה ולא לגרום לו לעזוב להפועל חיפה. ריאיון עם האיש שהתאהב באילת.

אבי מלכה, חלוצה של בני אילת שמתמודדת בצמרת ליגה א' דרום, מגיע דרוך ומוכן לקראת מאבקי הפלייאוף שיחלו בשבוע הבא. אך לפני כן מצפה לאילתים מסוכה לא קלה בדמות כפר יונה שמצדה מחפשת מקום בפלייאוף העליון. האילתים מקווים להשיג לפחות נקודה ולהבטיח את המקום השלישי. גם המקום השני והבטחת הביתיות לשני משחקי הפלייאוף עדיין בהישג יד, אך זה יקרה רק במידה שקרית מלאכי תפסיד לערד, מה שקשה להאמין שיקרה מכיוון שזו סיימה למעשה את העונה.
"הלו, אבי, מדבר עמוס קלס מדאבל פס", פתחתי את השיחה.
"אם אתה רוצה לדבר על השביתה לא תשמע ממני מילה", הוא מצהיר ונרגע לאחר שהובהר לו כי הפלייאוף קצת יותר מעניין.
אבי, הפלייאוף מתקרב. איך בני אילת מגיעה למעמד הזה? "קודם כל אנחנו מקווים לארח את המשחק הראשון בבית שלנו (לא יקרה רק במידה שאילת תפסיד וקביליו יפו תנצח). אנחנו עונה ראשונה בליגה והגענו לפלייאוף העליון וייצגנו את העיר אילת בליגה א' בכבוד אחרי הרבה זמן שהיא לא הייתה שם. אנחנו מגיעים לפלייאוף בתחושה טובה ועם מטרה ברורה. אנחנו משחקים ביחד שלוש שנים ומכירים אחד את השני בצורה עיוורת וזה נותן לנו יתרון על קבוצות אחרות. אני חושב שעם קצת יותר מזל היינו יכולים לעלות מהמקום הראשון ולא היינו צריכים את הפלייאוף כדי להצליח. בכל מקרה, אנחנו מאוד רוצים לעלות ליגה ובכושר הנוכחי אני מאמין שאנחנו יכולים להגיע עד הסוף".

התאהב בעיר ובקבוצה. אבי מלכה (צילום: מאיר אוחיון)
מלכה, במקור מטירת הכרמל, מתגורר באילת ומשחק בקבוצה כבר שלוש שנים. 19 שערים כבש העונה החלוץ בן ה-27 שמספר שהתאהב בעיר ובקבוצה. "אנשים חושבים שאילת זו עיר נופש, אבל אילת זו עיר של כדורגל ועיר שרוצה קבוצה בליגה הלאומית", אומר החלוץ בנחרצות, "האוהדים שלנו נפלאים ובאים איתנו לכל מגרש ואני אומר בשם כל השחקנים שנעשה את המקסימום כדי לגרום פה אושר לאוהדים, להנהלה ולכל מי שסובב את הקבוצה".

כיצד תשפיע השביתה של השחקנים על הקבוצה? "השחקנים ביחד כבר שלוש שנים ואנחנו מכירים אחד את השני ממש טוב. שמנו הכל מאחורה ומבחינתנו הכל בסדר בקבוצה. הדברים מתנהלים כמו שצריך ואנחנו ביחד עם ההנהלה הזאת שהולכת איתנו שלוש שנים יד ביד ונותנת לנו הכל. אי אפשר לכעוס עליהם גם אם היה עיכוב במשכורת.

יכולתו הטובה של מלכה העונה לא נעלמה מעיניו של מאמן הפועל חיפה, ניצן שירזי, שהחליט לזמן את השחקן לשבוע מבחנים בקבוצתו. "ניצן הזמין אותי לשבוע של אימונים ומבחינה אישית נתתי שבוע אימונים מצוין והרגשתי שאני מפיק את המקסימום מעצמי", מספר מלכה ומסתכל לעבר העתיד, "מבחינה מקצועית הבנתי שהם רוצים אותי והם מחכים להכנות לעונה הבאה כדי לשבת איתי ולראות לאן פני הדברים. למרות זאת אני עדיין מחכה להצעה של בני אילת לראות איפה זה עומד כי בכל זאת בית קשה לעזוב".
לא תמהר לעזוב לליגת העל? "גם בשנה שעברה נתתי 25 שערים בעלייה שלנו וקיבלתי בקיץ מלא הצעות כולל משתי הליגות הבכירות, אבל מאוד התחברתי לעיר אילת ואני מרגיש שאני רוצה לבנות כאן את החיים שלי. אני בן 27 ועדיין יכול לפרוץ ולהצליח ולחזור לרמות הגבוהות, אבל יש כאן מחשבה על העתיד. אם יכניסו אותי באילת לעבודה מסודרת בעירייה אז אהיה מוכן לוותר על ההצעות מהליגות הגבוהות ולרדת בדרישה הכספית כדי להישאר בקבוצה, אפילו בליגה א'.
לסיום, למלכה, שמתחתן בעוד חמישה חודשים (מזל טוב!), יש מסר חשוב להעביר לקראת הפלייאוף לאלו שסובבים את הקבוצה: "אני מאוד אוהב את הקבוצה, את ההנהלה ואת העיר אילת. התחברתי פה לכולם ואני מבקש מכל מי שמחובר אלינו ולכדורגל שיגיע לעודד אותנו בפלייאוף. אנחנו זקוקים לתמיכה של כל אחד ואחד ובעזרת השם שנעשה ונצליח יחד איתם".

תגובות

+ הוסף תגובה
1
לכל האילתים
(אוהד שרוף ומודאג: 14:18 03-05-2011)
צר לי לאכזב את האוהדים ואת תושבי אילת שכאילו אוהדים ולא באים למשחקים...תשכחו מעונה הבאה לעוד עונה כמו זאת כי זה לא יקרה ...לצערי....
2
יאאלה אילת לאומית שנה הבאה
(יאאלה אילת: 15:58 03-05-2011)
3
הצלחה לבני אילת
(רחלי: 20:58 03-05-2011)
לילד מדהים כמה אתה מפרגן לאילת כל הכבוד עלו והצליחו
4
אילת מגיעה שבעה לפלייאוף
(אילתי: 21:01 03-05-2011)
אין צ׳אנס לעלות וגם שנה הבאה לא תהיה קבוצה
5
נכון, הרבה שנים הפועל אילת, בני אילת, אסא אילת, מ.ס אילת וכל מה שהיה פה מבחינת כדורגל הביא להרבה אכזבות, הגיע הזמן להיות אופטימיים ולתת את הכל עד הדקה האחרונה, גם השחקנים וגם אנחנו. לא צריך לחשוב על עונה הבאה, קודם לעשות את המקסימום בעונה הזאת.
6
אילתי -4-
(יושב על הגדר : 01:17 04-05-2011)
קורא לעצמך אילתי ? לך קיבינימט ותחזור לחור שממנו באת כל אחד שיושב בעיר 5.10 שנים ניהיה אילתי . בגלל אנשים כמוך מאמנים מבחוץ חושבים שהם יכולים לעשות מה שהם רוצים .לך אתה והמאמן שלך מעכשיו לפני הפליאוף !!!!!
7
איפה ראש העיר ? איפה המלונות? צריך להעיר את ראש העיר
8
אני לא מאמין
(שמעון בן הרוש: 08:23 04-05-2011)
ל 4 אני לא מאמין שאתה בתור אילתי מדבר ככה . אנחנו נולדנו כאן ואני 48 שנה כאן כנראה שאתה לא אילתי אמיתי ל6 כל הכבוד כל מילה בסלע ואם קצת רצון והרבה תמיכה אפשר לעשות את זה
9
למר בן הרוש
(אוהד ממרכז הארץ: 11:53 04-05-2011)
יהיה לכם קשה מאוד מול קבוצות תל אביביות דוגמת מכבי יפו ואפילו כפר שלם. יפו זה אימפריה פה
10
לאוהד מהמרכז
(שמעון בן ארוש: 21:00 04-05-2011)
בליגה לאומית יש יותר הכנסות ובטוח שאם נהייה שם נתחזק בשחקנים שחסר לנו לליגה לאומית
11
מלאכי ללאומית...
(חחחחח אילת: 22:47 04-05-2011)
אני אוהד קרית מלאכי אני בטוח שאתם מנצחים את יפו ותבוא לקרית מלאכי ותביאו הרבה אוהדים שנעשה עליכם קופה טובה וגם ננצח אתכם אז יאללה קדימה אילת תבואו למלאכי...... נקרע אותכם......
12
אוהד שרוף חחח...
(אילתי: 10:16 06-05-2011)
לך לך שרוף כמוך לא צריך אתה באמת שרוף לך חפש לך קבוצה אחרת ט
13
אבי מלכה יאפס יאללה חנן אלקיים
(מלאכי לעולם ועד: 20:12 08-05-2011)
אבי מלכה התינוק שלך היה עם אותו טיטול חודשיים כי אין לך כסף חח..עם תבוא לקירייה נראה לי שתיצטרך טיטולים בעצמך תבואו ניקרא אותכם
14
מגיבים 4-6 אילתים מתוסכלים
(מלאכי לעולם ועד: 20:13 08-05-2011)
חח טיפשים אתם קבוצה עגלה הדרך ללאומית עוברת דרך קיריית מלאכי אז אתם תהיו הקישוט שלנו..בהצלחה מלאכי
15
אילת ישכונה עונה הבאה בליגה ב'
(יאללה מלאכי: 20:15 08-05-2011)
באילת אין קבוצה בליגת העל כי אין להם כסף שם זה שכונה מוצאים שחקנים מהבתים כי לא שילמו שכירות בליגת העל אין דברים כאלה
16
סיפורים שאתה שומע באילת יוצאים לאור כי פה יש מאמן ערבי שהיה עיתונאי ומכיר את התקשורת ו"ממציא" סיפורים תעמיד שחקן אחד מול התקשורת שיגיד שהוציאו אותו .אבל אתה באותה רמה כמו המאמן באילת
17
אדון -14 כפר מלאכי
(אילתי: 01:24 12-05-2011)
אתה מתבלבל חמוד הדרך לפלייאוף חמוד עובר דרך הכפר שהוא שלם עכשיו מעניין מי הטיפש

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?