הבאסה של באשה

הרצון לשחק דחף את תא'אר באשה מאחי נצרת מהליגה הלאומית למכבי כפר קנא בארצית. מאז הוא לא הצליח להתרומם חזרה. "לא הייתה לי יד מכוונת. היו לי כישורים אך לא קשרים", אומר החלוץ המוכשר. "את אחי הצעיר אני כבר מכוון שלא יהיה כמוני".

כשתא'אר באשה (25) שיחק בנוער של אחי נצרת הוא סומן לקבוצת הבוגרים של המועדון. הוא היה שותף לעלייה מהארצית ללאומית אך שהיה ברור לו כי לא יקבל דקות משחק העדיף לרדת למכבי כפר קנא מהארצית ואז הכל "התחרבש" לו. "אז הייתי עובר 3-4 שחקנים ומבקיע וזכיתי בתואר תגלית העונה". מאז הספיק לשחק באסי גלבוע, לחזור לכפר קנא, לפתוח את העונה בטייבה ולגמור אותה בכפר קנא אותה השאיר בליגה. שני שערים בלבד כבש העונה (שניהם מול הפועל ד.א. כרמל) אך עשה הרבה עבודה שחורה במרכז המגרש.
מדוע נעצרה ההתקדמות שלך ?
"בוא נגיד ככה. זלזלתי בעצמי ולא היה מי שיכוון אותי. הייתי ילד ובחרתי את הדרך הלא נכונה. בגיל הזה אם אף אחד לא תופס אותך, הלך עליך. התחלתי להיות כלבויניק ובמקום להתמקצע בתפקיד אחד שיחקתי בהרבה: בלם, מגן, קשר אחורי, קשר 5050, כנף וחלוץ. התפקיד היחיד שלא שיחקתי היה שוער.. במקביל גם לא שמרתי על הגוף".
למה לא נשארת באחי נצרת ?
"אז לא ספרו שם את שחקני הבית. אני לא אוהב לשבת על הספסל. אם לא משחק אני מתפוצץ אז בחרתי לרדת ליגה ולקבל דקות משחק".
היו לך עונות לא רעות בארצית וב-א'.
"ובעונה הראשונה אחרי נצרת עזרתי לכפר קנא להישאר בארצית, עונה אחרי זה שביטלו את הארצית כמעט עלינו ללאומית אבל הפסדנו לרמת השרון במבחנים. לאחר מכן עברתי לאסי גלבוע שם שיחקתי מגן ימני. גם אז התמודדנו על העלייה ולא הלך לנו. חזרתי למכבי כפר כנא כדי לעלות ליגה ושוב לא הצלחנו. את העונה הזו התחלתי בטייבה אבל שם לא התאקלמתי אז חזרתי לכפר כנא ועזרתי להם להשאר".
אתה בן 25 אתה מרגיש שהחמצת את הרכבת ?
"נכון שעשיתי הרבה שטויות אבל לא הרמתי ידיים. לליגה לאומית עוד אפשר להגיע אם דברים יסתדרו. לליגת העל אני חושב שכן, החמצתי את הרכבת".

החמיץ את הרכבת לליגת העל. תא'אר באשה (בירוק)

היית חלק חשוב בהישארות של כפר קנא בליגה. איך אתה מסכם את העונה מבחינה אישית ?
"נכון שנשארנו בליגה אבל עברתי המון פציעות. שלושה חודשים לא התאמנתי. רק שיחקתי קבוע עם כדורים וזריקות. בזמן הזה גם עליתי במשקל. בקיצור, לא רואה את העונה בתור אחת מוצלחת".
אתה מתכוון לנסות לחזור לעצמך בעונה הבאה ?
"בהחלט. אעבוד קשה בקיץ במטרה לחזור לכושר ומהר. החלטתי - בכפר קנא לא אשאר".
היית רוצה לחזור ולשחק באחי נצרת ?
"איזה שאלה. העונה נתנו שם במה לשחקני הבית ואני שמח שנתנו לילדים האלה את ההזדמנות. אולי גם אני אקבל אותה".
יש לך הרבה בבטן
"כן. לדעתי הכדורגל הישראלי הוא בלוף. אני רואה המון המון שחקנים שלא ראוים לשחק בליגה א' והם משחקים בליגת העל ובלאומית. למה? כי כל אחד לוקח שהופך אותו לשחקן אבל לא שחקן אמתי אלא רק "שחקן". הכל קשרים ומי שאין לו כאלה - כמוני, עדיף שלא יחלום להתקדם".
מסר ?
"ההורים שרוצים כי הילדים שלהם יגיעו רחוק צריכים לשים לב ולתמוך בהם ולהחזיר אותם לתלם כשהם סוטים מהדרך. אני מהניסיון שלי למדתי. יש לי אח בן 16, שחקן מעולה. העונה אני מקווה להכניס אותו לאחי נצרת. אני אחזיק ויתמוך בו ואנסה להוציא ממנו את המקסימום. יש לו את כל הנתונים להצליח".


תגובות

+ הוסף תגובה
1
שחקן טוב שהתבזבז
(אחד שמכיר: 03:26 18-06-2011)
2
ת'איר באשא
(טארק עבאס -אבו אלעבד : 05:53 18-06-2011)
הלוואי לכל קבוצה יש לה שחקן כמו ת'איר באשא שחקן עם אופי ונשמה.תצליח ת'איר מגיע לך יותר
3
האחרונה שלו בכדורגל.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?