בכוחות אחרונים

עם תשעה שחקנים ויתרון שביר, הצליחה הכח ר"ג להחזיק מעמד בדקות האחרונות מול הפועל רעננה, לנצח 2:3 ולטפס זמנית למקום השני בטבלה.

השמחה של שחקני הכח ר"ג בסיום המשחק מול הפועל רעננה נראתה לרגע כאילו הקבוצה חזרה לעונת 1972/3, העונה בה זכתה באליפות השנייה והאחרונה שלה.
הסגולים, שהיו טובים יותר לאורך רוב דקות המשחק, נותרו בתשעה שחקנים עשר דקות לסיום ועם יתרון שביר של שער אחד, נלחצו לאחור, העבירו זמן ויצאו בסופו של דבר מנצחים בפעם השנייה ברציפות. הפרס – מקום שני, לפחות זמנית, אבל נא לא לשכוח שלפני שני מחזורים הכח עוד דורגה במקום ה-11 (!)
אצל רעננה, מנגד, זה היה סוג של משחק מעולם אחר. עד למשחק הזה, הפרש השערים של רעננה לאחר עשרת מחזורי הליגה הראשונים היה 5:5 (!) ואתמול, הם אמנם כבשו כמעט מחצית מכמות השערים שכבשו עד כה, אך גם הוציאו מן הרשת יותר ממחצית הכמות השערים שספגו...
בכלל, המשחק הקצבי והמהנה ומזג האוויר האירופאי, היה סוג של בונוס לעומת כמות הצופים המעטה שהגיעה למשחק. עקב השזרוע בוינטר, נאלצה הכח לנדוד לאצטדיון ר"ג וכאשר רואים כ-100 צופים "נבלעים" בין 42 אלף מקומות הישיבה באצטדיון הלאומי, זה לא מחזה מלבב במיוחד.


רק כמאה צופים הגיעו למשחק.


היה קשה לאתר אותם בין הרבבות... לירן "חולצה אפורה" (מימין) ואפי "הנמר".

הפתיחה הייתה שייכת כולה לסגולים, שהניעו כדור בחכמה ותקפו שוב ושוב את השער של ניל אברבנל.
בדקה ה-15 הגיע הדער הראשון. כדור קרן של הכח הגיע לגיא עובדיה שמ-12 מטרים בעט פנימה, 0:1 להכח.
עשר דקות חלפו וטל שמעיה פרץ לרחבה מימין ובעט לפינה הרחוקה, אך אברבנל הדף לקרן.


אברבנל הודף את הבעיטה של שמעיה (מספר 10).

האורחים ניסו להשתחרר ושש דקות אח"כ הגבהה של שחר סימנטוב הגיעה ליוסי אסייג שמקרוב בעט החוצה.
הכח, שהייתה יותר טובה בדקות האלה, הצליחה בדקה ה-36 לבסס את יתרונה במגרש כדי להשיג שער נוסף. כדור עומק מצוין של רומן מלכוב לטל שמעיה הציב את האחרון בעמדה נוחה בתוך הרחבה וזה לא התבלבל מול אברבנל ושם את השני ברשת, 0:2 להכח.


שחקני הכח חוגגים את השני.

שלוש דקות להפסקה האורחים הצליחו לחזור. אביסדריס קיבל כדור בתוך הרחבה וירה מקרוב פנימה, רק 1:2 להכח.
בתוך תוספת הזמן של המחצית הראשונה כמעט וראינו שוויון. כדור שהוגבה לרחבת הכח הגיעה לאביסדריס שבנגיעה מהאוויר העביר רוחב, והכדור פגע באסייג שניצב מטר מהשער וטס מעל המשקוף. החמצה מדהימה שמורידה את המארחים להפסקה ביתרון.
חמש דקות בתוך המחצית השנייה הגיע השלישי של הסגולים. ישראל בן ישראל הגביה מימין ושמעיה נגח מקרוב את השני שלו במשחק ואת השלישי של קבוצתו, 1:3 להכח.
שתי דקות אח"כ יכל עומר רפס לכבוש את הרביעי, אך במצב של אחד על אחד מול אברבנל התרשל בבעיטה והכדור שלו יצא החוצה.
רעננה ניסתה איכשהו לחזור למשחק. איציק עובדיה ערך חילוף התקפי כאשר הוציא את גיא כואז והכניס במקומו את שניר שוקר ובדקה ה-73 הקבוצה שלו הצליחה לחזור, אך לא לפני שערורייה לא קטנה שהתרחשה במגרש. עבירה של שוער הכח, דין אזולאי, על אביסדריס זיכתה את האורחים בכדור עונשין מ-11 מטרים, שיצר ויכוח סוער בין שחקני הכח לשופט, שניר זכריה. בתחילה נראה היה שקוון, אבי גורן, הניף את הדגל לנבדל, אך לאחר התייעצות קלה בינו לבין זכריה הוחלט על כדור מן הנקודה הלבנה. שחקני הכח רתחו, רומן מלכוב ספג צהוב מיותר על דיבורים, ואזולאי ראה את האדום שהשאיר את הקבוצה של מאיר סומך בעשרה שחקנים. בלית ברירה נכנס לשער אריק ינקו לשער הכח, ושחקן השדה שיצא מן המגרש היה עומר רפס, שהציג משחק חלש. אביסדריס, שכבר כבש פעם אחת במשחק, לא התבלבל מול ינקו, וזה רק 2:3 להכח.


המהלך שהוביל לפנדל. קשה לראות, אבל אזולאי (בורוד) מכשיל את אביסדריס.


מלכוב (משמאל) מקבל את הצהוב מזכריה.


ינקו נכנע לכדור של אביסדריס.


צמד שלא הספיק. שלומי אביסדריס.

חמש דקות אח"כ ביצע מלכוב עבירה מיותרת על אחד משחקני רעננה, ולאחר מספר מילים מיותרות שפלט לשופט ראה את האדום והותיר את הכח בתשעה שחקנים, למשך עשר הדקות האחרונות של המשחק.
רעננה ניסתה ללחוץ במטרה להשיג שוויון, עובדיה ערך עוד שני חילופים התקפיים, אך מנגד, בהכח הרבו להעביר את הזמן, בעיקר בזמן הוצאות בעיטות שוער.
גם חמש דקות תופסת הזמן שהוסיף זכריה, לא עזרו לאורחים, ובסיום ניצחון גדול להכח, שעלתה זמנית למקום השני ואפילו הכרוז הנאמן, בנצי בן-נמר, לא יכל להסתיר את השמחה.


עם חיוך גדול על הפנים. הכרוז של הכח, בנצי בן-נמר.

הכח:
דין אזולאי (הורחק-73), ישראל בן ישראל, חים מלכה, אנזו קליסטוס, יוסי אמר, מתן בן נעים, גיא עובדיה (מאור לובין/95), מוחמד דרוויש, רומן מלכוב, עומר רפס (אריק ינקו/74), טל שמעיה (גל גמליאל/91).

רעננה: ניל אברבנל, עדי נימני, אלון זיו, גיא כואז (שניר שוקר/61), איתי טואף, מוחמד פודי, מיקי סירושטיין (גיל חפץ/84), מאור חלבי, שחר סימנטוב (דן רובינזון/92), שלומי אביסדריס, יוסי אסייג.

שפט: שניר זכריה, בעזרת הקוונים אבי גורן ומאור לחם והשופט הרביעי אפי יואבוב, לעיניי כ-100 צופים באצטדיון ר"ג.

 

תגובות

+ הוסף תגובה
1
שפוט "מזהיר"
(יואב: 12:17 19-11-2011)
אם שפוט נייטרלי הכח מנצחים 5:1
2
כרוז תותח להכח עמידר....
(איציק לביא: 08:12 20-11-2011)
סוף סוף אחרי 80 שנה, הגיע לקבוצה כרוז תותח על. אני מכיר אותו מעיריית רמת גן. אדם מקסים ונעים הליכות, שלא מפסיק לחייך לרגע. יישר כח.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?