עירוני טבריה פותחת עונה

בטבריה מתחילים להסיר חלודה לקראת העונה הקרובה.שחקני הרכש הגיעו,מספר מצומצם ביותר של אוהדים נכח,והמאמן,מאיר ארמה מרוצה "שמחים לפתוח עונה,החבר'ה נראים טוב".

לאחר שלושה חודשי חופשה,חזרה עירוני טבריה לפעילות עם אימון פתיחת עונת 2009/10 באצטדיון העירוני.

מספר מצומצם של אוהדים ותיקים הגיעו אמש לאימון הפתיחה,שהתנהל על משטח דשא לא מזהיר במיוחד(בלשון המעטה) במגרש הכדורגל בטבריה,שבאו לחזות בקבוצתם האהודה מודל 09.

כ-30 שחקנים בסך הכול השתתפו באימון(עוד שישה עתידים להגיע),שליש מהם הגיעו למבחנים והתרשמות,מספר שחקני רכש חדשים גם כן הראו נוכחות,ולא מעט שחקני בית צעירים וותיקים כאחד ממשיכים לפקוד את הדשא בטבריה כפי שעשו בשנים האחרונות.

 

מאיר ארמה(בלבן),מדריך את שחקני טבריה,אמש באימון הבכורה.(צילום:אבירן אוחנה)

 

מאיר ארמה,שפותח עונה ראשונה כמאמן בוגרים(בשנה שעברה נקרא לדגל בעיצומה של הליגה),מתאושש אט אט מניתוח שעבר בגבו לפני מספר שבועות,ונראה מרוצה לאור הסגל הרחב שעומד לרשותו ומהיכולת שהראו שחקניו באימון,"שמחים לפתוח עונה חדשה.יחסית לאימון ראשון החבר'ה נראים טוב,חלקם עבדו והתכוננו במהלך החופשה ורואים את זה על המגרש".

"אנחנו מתחילים שמונה שבועות של אימונים אינטנסיביים עד לפתיחת הליגה.התנאים נהדרים,המגרש טוב,הגיעו לכאן למבחנים בחורים מכל הארץ,כולם צעירים שמגיעים מקבוצות שונות.נתרשם מהם במשך השבועיים-שלושה הקרובים,כשלאחר מכן ינופו חלק מהם עד שנגיע לסגל כולל של 24 שחקנים".

 

שחקני טבריה באימון הפתיחה.(צילום:אבירן אוחנה)

 

לא מעט פנים חדשות נראו אתמול באימון,ביניהם הבלם,גיא צרפתי,שהגיע מאסי גלבוע וסיכם לעונה,וכבר אתמול הציג יכולת טובה ותיאום לא רע עם הבלם הטברייני,עומרי אזולאי.אין ספק ששיתוף פעולה פורה בין השניים מבטיח לטבריה הגנה חזקה ויציבה לעונה הקרובה.

 

גיא צרפתי(משמאל)ועומרי אזולאי,בטבריה מקווים לשיתוף פעולה פורה בין הבלמים.(צילום:אבירן אוחנה)

 

את המשולש ההגנתי משלים השוער החדש,אסף מנדס,שנכנס לנעליו של ערן שיינזינגר הוותיק שעזב את הקבוצה.

על יכולתו של מנדס עדיין לא ניתן היה להיווכח,אך גם הוא יודע שבטבריה הציפיות ממנו גדולות,במיוחד על רקע עברו וניסיונו במספר קבוצות בליגת העל,על אף שבלא אחת מהן שימש כשוער ראשון.

 

אסף מנדס,מחליף את שייזינגר בין קורות שערה של טבריה.(צילום:אבירן אוחנה)

 

שחקן נוסף שהגיע לטבריה העונה והראה יכולת גבוהה אתמול הוא הקשר,יוני יוסיפוביץ'.

יוסיפוביץ'(22) הוא בוגר קבוצת הנוער של הפועל חיפה,ואת העונה האחרונה סיים במדי עירוני קריית אתא,איתה ירד ליגה בתום העונה.

יוסיפוביץ' משחק בעמדת הקשר האחורי ומי שמיהר להחתימו הוא כמובן המאמן,מאיר ארמה,שאימן את יוסיפוביץ' מספר שנים בתקופתו כמאמן נוער בהפועל חיפה וכששמע שהשחקן לא ימשיך בקריית אתא,עט על המציאה והביא אותו לטבריה. "יוני שיחק אצלי בהפועל חיפה,רציתי אותו פה והוא בעצם שחקן הרכש הראשון שלי העונה",אומר ארמה.

יוסיפוביץ' עצמו התרשם מחבריו לקבוצה ואמר: "יש כאן קבוצה נחמדה,שאפתנית ובעיקר צעירה.את מוקי(כינויו של ארמה בקרב שחקניו הצעירים)אני מכיר הרבה שנים,יש לו חלק בהתקדמות שלי ואני סומך עליו שיביא עוד מספר שחקנים טובים,ותהיה לנו קבוצה חזקה".

 

יוני יוסיפוביץ',הגיע מקריית אתא והינו שחקן הרכש הראשון של טבריה.(צילום:אבירן אוחנה)

 

עוד שחקן שסגר לעונה ובכך מרחיב את משפחת עקיבא בקבוצה הוא הקשר,אלירן עקיבא,אחיו הקטן של שלום.

עקיבא(22),שיחק בשלוש השנים האחרונות במדי בית"ר צפת,ובעצת האח הגדול החליט להצטרף אליו ובכך ליצור צמד אחים נוסף בקבוצה,שמצטרף לאחים התאומים-אבירן ושלומי לבית משפחת ברז'יק.

"שלום דחף אותי להגיע לכאן,אך בלי קשר אליו רציתי לשחק בטבריה עוד קודם לכן",הוא מסביר את הסיבות להגעתו,"יש כאן תנאים טובים,תהיה קבוצה טובה,ועכשיו נשאר רק לנו השחקנים להצליח".

לעומתו,אחיו שלום,שממשיך עונה נוספת בטבריה,מעדיף לחכות עוד קצת זמן כדי לקבל תמונה ברורה יותר של מצב העניינים "זה רק אימון ראשון ועוד מוקדם להגיד מה הקבוצה שווה ולאיפה היא יכולה להגיע.אנחנו צריכים עוד להתחזק,בעיקר בעמדת החלוץ".

לא רק הוא חושב שהקבוצה צריכה להתחזק בדחיפות בחלוץ,גם המאמן שלו מודע לכך,"יש לנו שני חלוצים כרגע(מאהר ג'בארין ואודי אדרי),ואני מתכוון להביא שניים נוספים.מלבד חיזוק בעמדת החלוץ,אני מחפש אחר מגן ימני וקשר עושה משחק",אומר ארמה על המשך בניית הסגל.

 

אלירן עקיבא,מצטרף לאחיו שלום בעירוני טבריה.(צילום:אבירן אוחנה)


שני שחקנים שהיו אמורים להופיע לאימון,ומסיבות אישיות לא הגיעו הם צמד המגנים,זיו סוויסה ושניר שטרית.

בקבוצה ציפו לראות את השניים באימון אתמול,אך לצערם השניים לא הגיעו וארמה מקווה לראות אותם כבר באימון הקרוב.

לגבי סוויסה,הסיכום עימו נראה קרוב יותר ובקבוצה מקווים לחתום עימו על החוזה בימים הקרובים,ובכך לסגור לארמה את עמדת המגן החסרה בשלב זה.

לגבי שטרית הדברים נראים ברורים פחות,המו"מ עמו מתנהל באיטיות,ולעומת סוויסה הוא אמור רק להגיע להתרשמות מהמועדון והסיכום עמו עוד נראה רחוק.

שחקן אחר שעדיין לא ברור אם ימשיך בקבוצה הוא הבלם הוותיק,אבישי ז'אנו,שלא הגיע לאימון הפתיחה.

כידוע,ז'אנו זיגזג בשבועות האחרונים בין הישארות בטבריה,מעבר לכפר יונה או להודיע על פרישה מכדורגל,וכרגע סטאטוס השחקן לוטה בערפל.

יו"ר הקבוצה,זוהר יצחק,שהגיע לעקוב מקרוב אחר הקבוצה המתגבשת,ציפה לראות את ז'אנו בין סגל השחקנים,אך כשהבין שז'אנו לא נוכח,אמר כי יצור איתו קשר בימים הקרובים ויסדיר עימו את הנושא.

 

 

מאיר ארמה,מרוצה מהסגל הרחב.(צילום:אבירן אוחנה)


השנה,בניגוד לשנה שעברה,בטבריה מנמיכים ציפיות ולא יוצאים בהצהרות מפוצצות,"על פי התקציב הקיים,אנחנו שווים מקום במרכז הטבלה",אומר ארמה שיודע שעם התקציב שעומד לרשותו(במקרה הטוב יעמוד על מיליון ש"ח),עליית ליגה אינה ריאלית בשלב זה והתבססות בצמרת תיחשב להישג.

המנכ"ל,שמוליק ברז'יק,מיישר קו עם מאמנו ודואג לשמור על פרופיל נמוך בקרב הקבוצה,"אנחנו לא מצהירים שום הצהרות כרגע.אנחנו בונים קבוצה חזקה,צעירה,שהשחקנים הצעירים יהיו אלה שיתנו את הטון העונה",הוא אומר ומברך על העונה הקרובה,שרצוי מבחינתו שלא תחזור על אשתקד:"אנחנו מברכים על פתיחת עונת 09/10,ומקווים שתהיה הרבה יותר טובה מהעונה שעברה.השמיים הם הגבול".

 



תגובות

+ הוסף תגובה
1
כל הכבוד!!
(הרבי: 19:33 12-08-2009)
כל הכבוד לאתר שנותן חדשות זמינות מטבריה אפילו בעיתונות כאן לא נותנים ברצף כזה חדשות על הקבוצה עושה חשק שתתחיל הליגה כבר
2
1 אתה צודק, יאללה טבריה ללאומית!!!
(אוהד טבריה: 21:40 12-08-2009)
3
אבירן התותח
(דני מלניצקי: 05:11 13-08-2009)
תמיד טוב לקרוא את הכתבות שלך.. מקווה שתצליחו אחי!!
4
כמוני כמוך דני
(אבירן אוחנה: 10:10 13-08-2009)
כתב הספורט מספר אחד באיזור השרון!
5
מזל טוב פור
(צפרירים: 21:46 02-11-2015)
6
שחקן ענק
(אביהו: 10:56 08-11-2015)
מזל טוב תמיר עבר הרבה בחיים אבל תמיד נשאר ילד טוב עוזר בבית

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?