חילוף מנצח

שער בדקה ה-85 של המחליף,אודי אדרי מעניק לטבריה ניצחון בית ראשון העונה 1:2 על מכבי אום אל פאחם.מוטי בן חמו כבש את הראשון,אחמד עארף השווה זמנית לאורחים ששיחקו החל מהדקה ה-62 בעשרה שחקנים.מאיר ארמה ל"דאבל פס": "הראנו שאנחנו טובים יותר".

אחרי השישייה המדהימה שכבשה בשבוע שעבר לרשתה של צור שלום,חזרה עירוני טבריה למגרשה הביתי והפעם כבשה "רק" שניים לרשתה של מכבי אום אל פאחם ורשמה ניצחון שני ברציפות.

ממשחק למשחק נראה שהחבורה שבנה מאיר ארמה בטבריה הולכת ומשתפרת,ולמרות התוצאה הצמודה למראית עין,הייתה ראויה הקבוצה המקומית לניצחון גבוה יותר אחרי שהחמיצה ממצבים קורצים מול שוער האורחת,עומרי עיב שהציג יכולת מצוינת בשער.

השניים שהיו אחראים באופן ישיר על הניצחון היו הקשר,מוטי בן חמו והחלוץ המקומי,אודי אדרי.

בן חמו הראה שוב פעם מיהו מנהל העבודה של מאיר ארמה במגרש,ומלבד השער שכבש והבישול הנהדר שהביא לשער הניצחון,היה הקשר בן ה-34 רמה אחת מעל יתר השחקנים במגרש.

אדרי היה לג'וקר של המשחק,אחרי שעלה מהספסל בדקה ה-75 מיד לאחר שער השוויון של אחמד עארף האורח,ועשר דקות לאחר מכן כבש את שער הניצחון ששווה 3 נקודות,בדרך למקום השלישי בליגה עם 7 נק'.

בצד המפסיד,שחקני אום אל פאחם יכולים לבוא בטענות רק לעצמם בעקבות היכולת הדלה שהפגינו,ופרט למספר חצאי מצבים,לא סיכנו יותר מדי את שערו של אסף מנדס בתשעים הדקות.

מאמן אום אל פאחם,ניסים אדרי נראה עצבני לכל אורך המשחק וגער בשחקניו בכל הזדמנות לנוכח היכולת הירודה שקיבל מחניכיו,כשהרחקתו של תאופיק אסעד לא מוסיפה לשלוות נפשו,על אף שאת שער השוויון כבשו בעשרה שחקנים.

אדרי וקבוצתו רושמים הפסד שני בליגה מתוך שלושה משחקים,וכעת הם מסתכלים הרחק מלמטה על שתי הקבוצות הנוספות לבית אום אל פאחם שמאיישות את מקומות 1 ו-2.

 

ניסים אדרי מאמן אום אל פאחם,לא היה מרוצה ממשחק קבוצתו לאורך 90 הדקות.(צילום:אבירן אוחנה)


מאיר ארמה פתח בהרכב דומה לזה שפתח בניצחון מול צור שלום,להוציא שינוי בודד בדמות חזרתו להרכב של אלירן עקיבא,שחוזר מהרחקה היישר לעמדת המגן הימני,על חשבונו של אבירן ברז'יק.

שניים שלא נכללו בסגל הם כפרי אזולאי,שקיבל מנוחה בעקבות השתתפותו בספורטיאדה באילת,וגם הקשר רז חן לא נכלל בין ה-18 הרשומים בטופס המשחק וכרגע מעמדו בקבוצה לא ברור.

300 אוהדים מקומיים בתוספת 50 אוהדים רעשניים שעשו את כל הדרך מאום אל פאחם ראו בפתיחה רק קבוצה אחת על המגרש-עירוני טבריה שהחזיקה בכדור ברוב דקות הפתיחה והגיעה למצב ראשון כבר בדקה השלישית,כשבעיטה של המגן,אלירן עקיבא חומקת החוצה סמוך לקורה.

טבריה המשיכה לשלוט בשדה ובדקה ה-10 היא גם באה על שכרה.מוטי בן חמו משחרר כדור אדיר מ-25 מטרים שבחצי גובה טס לפינה הרחוקה של השוער וקובע 0:1 למקומיים.

דקה לאחר השער מגיעה ההזדמנות הראשונה של האורחים,אך בעיטה של משה חלפון על קו ה-16 הולכת החוצה.

חמש דקות עוברות ומוטי בן חמו בועט כדור חופשי סנטימטרים מעל המשקוף,ודקה לאחר מכן בועט לפינה כדור חזק שנהדף יפה ע"י השוער,עומרי עיב.

בחלוף דקה טבריה כמעט וכובשת את השני אחרי ששלום עקיבא בועט,הכדור פוגע בגבו של אחד הבלמים ומטעה את עיב,שמצליח בקצות אצבעותיו להדוף את הכדור.הצלה גדולה של השוער.

בדקה ה-27 שלום עקיבא מוסר כדור ממש מקו הרוחב,אליו מגיע ראשון אבי עמר שדוחק מקרוב פנימה,אך השער נפסל לאחר שהקוון מרים את הדגל בטענת נבדל.ספק גדול באשר להחלטה אך התוצאה נותרת בעינה.

עד למחצית לא נרשמו אירועים מיוחדים ליד השערים,ובתום 45 דקות טבריה יורדת להפסקה ביתרון 0:1.

 

שחקני טבריה מברכים את בן חמו לאחר כיבוש השער הראשון.(צילום:אבירן אוחנה)


המחצית השנייה נפתחה טוב יותר עבור האורחים שניסו להשיג את השוויון,אך בדקה ה-62 שולף השופט,סהר ארבלי כרטיס צהוב שני לעברו של תאופיק אסעד לאחר עבירה מאחור ואום אל פאחם נותרת בעשרה שחקנים.

דווקא בחסרון מספרי מצליחה אום אל פאחם להשוות את התוצאה.בדקה ה-70 כדור חופשי של משה חלפון לתוך הרחבה חולף מעל כל ההגנה הטבריינית,אחמד עארף מצליח לדחוק עם הראש מאית השנייה לפני הבלם,גיא צרפתי ומשם לרשת.1:1 שמרים את היציע המאכלס את העשרות הבודדות שהגיעו מאום אל פאחם.

לאחר שער השוויון מבצע מאיר ארמה חילוף ומכניס את החלוץ,אודי אדרי במקומו של הקשר קובי בן חמו,ושתי דקות לאחר כניסתו הוא מגיע למצב בעיטה מתוך הרחבה,אך הכדור יוצא החוצה.

ואז הגיעה הדקה ה-85 ואיתה השער המכריע במשחק.מוטי בן חמו(מי אם לא הוא) מקפיץ באומנות לתוך הרחבה כדור גדול שנוחת על רגל שמאל של אדרי,שמהאוויר בועט מדויק לשערו של עיב חסר האונים וקובע 1:2.שער ניצחון שמקפיץ את כל האצטדיון באוויר ובמיוחד את ארמה,שפגע בינגו עם החילוף השלישי והאחרון שלו.

בסיום,טבריה מנצחת לראשונה העונה לעיני הקהל הביתי שנהנה מכדורגל טוב,והשחקנים בשחור התפנו לחגוג בחדר ההלבשה.

 

שלום עקיבא מטבריה(בשחור)רודף אחרי מוחמד חטיב מאום אל פאחם.(צילום:אבירן אוחנה)


מאמן טבריה,מאיר ארמה אמר בסיום ל"דאבל פס": "אני מרוצה מקצב צבירת הנקודות שלנו,רואים שיש פה קבוצה טובה,ההגרלה שקיבלנו היא קשה,שיחקנו מול שלוש מהקבוצות החזקות בליגה ובכולם הראנו שאנחנו טובים יותר.

רואים שיפור מהמשחק האחרון,בעיקר אצל השוער ובמשחק ההגנה,יחד עם זאת נצטרך לשפר את ניצול המצבים בהתקפה".

ארמה מסתכל כבר לעבר המשחק בשבוע הבא,בחוץ מול מ.ס כרמיאל-צפת,"יהיה משחק קשה מאוד מול קבוצה טובה וחזקה שאנחנו מכבדים.נוריד השבוע קצת לחץ ונבוא מוכנים".

 

מכבי אום אל פאחם ברגע של אחדות לפני תחילת המשחק,ההמשך לא היה טוב עבורם.(צילום:אבירן אוחנה)



תגובות

+ הוסף תגובה
1
כל הכבוד בלי עין רעה תמשיכו כך
(אוהד טבריה: 19:29 18-10-2009)
כל הכבוד בלי עין רעה תמשיכו כך
2
בן חמו אתה לא רק מס 10 אתה עשר
3
ארמה אתה תותח
(טל: 19:32 18-10-2009)
ארמה אתה תותח
4
בהצלחה ואולי ב"ה תהיו הפתעת העונה...
(אוהד טבריה מהמרכז: 20:01 18-10-2009)
ואני מציע לעיריית טבריה,להתחיל להזיז עניינים בקשר להרחבת היציעים,ולתאורה,כן לתאורה,אני מאמין שנעלה ב"ה לליגה הלאומית,כי מגיע לטבריה להיות בלאומית,והיא לא נופלת מאף קבוצה פה באזור המרכז,אז יאלה טבריה.
5
עד הסוף
(עמינדב: 21:13 18-10-2009)
לעירוני טבריה תמשיכו ככה עד סוף העונה ואל תוותרו,יישר כח. וחודש טוב ומבורך לכולם
6
מוטי בן חמו לא לבד
(אוהד: 21:16 18-10-2009)
יש עוד שחקנים טובים (לוחמים) שזה הכי חשוב שחקנים אפורים שנלחמים על מנת ששחקנים אחרים יזכ בתהילה טבריה ניצחה 2 קבוצות ועשתה תקו מול 3 קביצות אולי יותר מוכשרות עם שחקנים (יותר נוצצים)אבל מלאי אגו וללא שחקנים אפורים לכן הם איבדו נקודות אז תנו כבוד
7
הפועל טבריה לא עירוני
(טברייני: 21:47 18-10-2009)
למערכת דאבל פס,נא לקרוא לקבוצה בשמה:הפועל טבריה!
8
די להתלהב יעתקים די יש לכם קבוצה ישנה ותיקה ועייפה תסיימו במקום 5 עם כרטיס לשטחים.
9
מספר 7 אתה טועה ומטעה-עיורני ולא הפועל
(טברייני שיודע: 00:43 19-10-2009)
הקבוצה נקראת עירוני טבריה מהסיבה הפשוטה שהיא תחת אחריות מלאה של עיריית טבריה והיא לא מתוקצבת מטעם אחד המרכזים-מכבי או הפועל כפי שאתה חושב. מאז שהקבוצה חזרה לפעילות לפני מספר שנים אחרי שהתפרקה היא תחת השם עירוני,כמו גם ברישומי ההתאחדות לכדורגל.

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?