סיכום משחקי סיבוב ז בגביע המדינה

יש סינדרלה והיא מהדרום. עירוני נתיבות מליגה א' הפתיעה את בית"ר/שמשון ת"א מהלאומית והעפילה לסיבוב ח'. לנתיבות הצטרפו הפועל ערד, עירוני כרמיאל/צפת, עירוני א.א. פאחם ובית"ר כפ"ס. השקמה הודחה ע"י הפועל אשקלון מהלאומית לאחר הרארכה ביתר המשחקים ניצחו הלאומיות ודי בקלות

עירוני נתיבות הצילה את כבודן של הליגות הנמוכות והייתה לסינדרלה של הגביע כשגברה בשכונת התקווה 0:1 את בית"ר/שמשון מהליגה הלאומית במשחק בו היו חניכיו של אהוד כחילה טוובים יותר למרות פער הליגות והכושר הגופני.

השקמה הצליחה רק לדגדג את אשקלון מהלאומית ולכפות עליה הארכה לפני שהפסידה.

ביתר ארבעת המפגשים בין קבוצות הליגה הלאומית לקבוצות ליגה א' ניצחו הלאומיות ודי קלות. ביתר המפגשים על טהרת הליגות הנמוכות לא נפלו הפתעות כששתי קבוצות ליגה ג' הודחו ע"י קבוצות ליגה א' ובמשחקים בין קבוצות ליגה א' לבין עצמן התוצאות היו צפויות למדי.

 

בית"ר/שמשון ת"א (לאומית)-עירוני נתיבות (א) 1:0 (1:0)

אין ספק כי יש להוריד את הכובע בפני כחילה וחניכיו שהעפילו לסיבוב ח' בזכות ולא בחסד. שער מוקדם של איציק פרץ בשכונת התקווה העניק לנתיבות את הניצחון הגדול שהזכיר לשמשונים את הדרך הנפלאה שהם עשו בגביע לפני שנתיים כשהגיעו לחצי הגמר. האם נתיבות תעשה את אותו הדבר? קשה להאמין. בינתיים חולמים של כבר על מפגש בית עם בית"ר ירושלים..


הפועל אשקלון (לאומית)-השקמה/חן (א) 1:2 (1:1,1:1)

אמנן השקמה עשתה חיים קשים לנציגה הלאומית אולם בסופו של דבר הייתה האחרונה זו שעלתה לסיבוב הבא. דודו אזולאי כבש את שער היתרון לאשקלון בדקה ה-20 בבעיטה מ-30 מטר. יחיאל חיאווי השווה בדקה ה-32.

במחצית השנייה ניסתה כל קבוצה להכריע את המשחק אך ללא הצלחה והן התייצבו ל-30 דקות נוספות של כדורגל. בדקה ה-100 היה זה  בריאן מן שנגח את שער הניצחון ללאומיים.

 

בית"ר כפ"ס-עירוני כפר יונה 0:0, כפ"ס ניצחה בדו קרב פנדלים 3:5

120 דקות משמימות לא הניבו שערים ושתי הקבוצות ניצבו לדו קרב פנדלים. כפ"ס בעטה ראשונה וחן חג'ג' הבקיע. אחריו היה זה אופיר חלוואני שהשווה. אפי אלון קבע 1:2 לכפ" ומנגד אסף לוזון מכפר יונה בעט למשקוף.

טל גלייטמן עשה 1:3, עמית רצאבי צימק ל-3:2, קובי דומר עשה 2:4 ועידן ששון צימק ל-4:3.

רפי בלו ניגש לבעיטה האחרונה של כפ"ס ובעט פנימה, 3:5 כשאת הבעיטה החמישית של כפר יונה לא היה כבר צורך לבצע.

 

עמישב פ"ת-מ.ס כרמיאל/צפת 1:0 (0:0)

עמישב שהציגה את לירון קסר, הרכש החדש לא הרשימה וזאת בלשון המעטה. מולה התייצבו הצפוניים שגברו במחזור החולף, 0:1 על אלאהלי והדיחו אותה מראש הטבלה. 

צפת הייתה טובה ומסוכנת יותר לאורך רוב המשחק וכבשה בסופו של דבר בדקה ה-52 מרגליו של בריאן נחאמן.

 

 בראיין נחאמן(משמאל) ותומר תורג'מן מכרמיאל צפת חוגגים את שער הנצחון,היום מול עמישב.(צילום:לירן דורף)

 

הפועל ערד-מכבי ד.א. כרמל 1:3 (0:1)

האורחים מהצפון קיוו להפתיע ושיחקו לא רע כשווים אולם הניסיון עשה את שלו וערד היא זו שהעפילה לשלב הבא. 

כוכב המשחק היה ללא ספק שופט המשחק. בדקה ה-20 בעט חנן אסד שפגע בידו של שחקן ערדי. השופט היה החלטי והורה על הנקודה הלבנה אולם הקוון אותת לו בטענה כי הכדור היה ירוי. בתחילה לא שעה השופט לאיתותים אולם בהפצרות שחקני ערד והאוהדים הסתודדו השניים כשתי דקות בסופן ביטל השופט את הפנדל לקול מחאותיהם של שחקני ד.א. כרמל.

 חמש דקות מאוחר יותר עלתה ערד ליתרון. אשר ברוך שלח מאגף שמאל כדור לעברו של בר חביב שמ-16 מטר הפציץ לחיבורים. עד למחצית התנהל משחק שקול ברמה של צמרת ליגה ג' כשלשתי קבוצות ניתנו הזדמנויות כיבוש.

כך גם היה במחצית השנייה וכשנראה היה כי ערד תסתפק בניצחון הדחוק זכתה דלייה בקרן בדקה ה-76, הכדור הוגבה לרחבה ומאהר חסון נגח פנימה, 1:1.

לא חלפו שתי דקות וערד חזרה למשחק. הפעם היה זה ברוך בעצמו שהתנהל 20 מטר מהשער ובבעיטה אלכסונית הכניע את שוער האורחים וקבע 1:2.

שש דקות לסיום נסגר עניין. דודו פלס שבר את מלכודת הנבדל של דלייה ומצא עצמו מול שועריה, האחרון לא התקשה וגלגל בקלילות פימה, 1:3.

דקה לפני תום תוספת הזמן נפגע אחד משחקני דלייה בהתנגשות ראשים עם שחקן יריב ואיבד את הכרתו לכמה שניות. כשהבין השופט כי הטיפול מתארך החליט לשרוק לסיום.

 

מכבי נצרת עילית-עירוני א.א. פאחם 7:0 (1:0)

בליץ של האורחים מליגה א' בתחילת המחצית השנייה סגרה את המשחק. הקבוצה של סמיר עיסא הוליכה רק 0:1 במחצית משער של אשרף סולימן בדקה ה-31. את המחצית השנייה פתחה פאחם בסערה ותוך 6 דקות כבשה ארבעה שערים. אמיר אבו ערר כבש שלושער בדקות 46, 49 ו-51 כשבתווך היה זה ברכאת וואהב שקבע 0:3 בדקה ה-48.

בהמשך הוסיף סאלח חאג' את השישי מדקה ה-67 ורבע שעה לסיום היה זה אבו ערר שחתם רביעייה פרטית.

 

בני לוד-מכבי א.א. פאחם 1:3 (1:1)

מוחמד עבדל קאדר העלה את הלאומיים ליתרון כבר בדקה ה-2. יניב אברג'יל צימק בפנדל בדקה ה-25 וקבע למעשה את תוצאת המחצית.

האורחים מליגה א' עוד החזיקו מעמד עד לדקה ה-70 אולם אז כבש יוסי אבולעפיה את השני של לוד. חמש דקות לסיום חתם הזר הלודאי, קולה רוג'רס את התוצאה. 

 

הפועל עפולה-עירוני קרית שמונה 3:0 (3:0)

חצי שעה של משחק הספיקה למוליכת הלאומית לחסל את סיכוייהם של אלון שווגר וחניכיו לחולל הפתעה. תומר סוויסה כבש כבר בדקה ה-8, פטי נימבה עשה 0:2 בדקה ה-20 וכשהמחוג בשעון סימן חצי שעה של משחק סגר וייאם עמאשה עניין והפך את המחצית השנייה למחצית לפרוטוקול בלבד.

 

עירוני רמת השרון-מכבי כפר קנא 1:6 (0:3)

גם כאן נגמר המשחק כבר במחצית הראשונה. רועי סבג (4), משה בן לולו (15) ורותם שמול (38) כבשו במחצית הראשונה. שמול השלים שלושער בדקות 47 ו-68 ואת השישייה הרמת השרונית חתם בן לולו עשר דקות לסיום. סולטן זועבי הצעיר כבש את שער הכבוד לזכותה של כפר קנא בדקה ה-89.

 

אלחרר ועירוני נתיבות הצליחו להפתיע את בית"ר שמשון תל אביב.(צילום:לירן דורף)

 

מכבי הרצליה(לאומית)-מכבי באר שבע(לאומית) 2:0 (2:0)

מיקי עטיה (25) בפנדל לאחר נגיעת יד ברחבה וינון ברדה (40) בעזרתו של עדי סופר ההרצלייני כבשו לדרומיים שעוד החטיאו פנדל 5 דקות לסיום (תומר חליווה)

 

הכח עמידר(לאומית)-הפועל ירושלים(לאומית) 1:4 (0:1)

ניצחון קליל ומפתיע לקבוצת התחתית של הכח. לירון דיאמנט עוד הספיק לחטיא פנדל לזכותה של הכח לפני שהוא בעצמו כבש את הראשון. איציק כהן אמנם השווה בתחילת המחצית השנייה אך ההמשך כולו היה של הסגולים.

אגם משיח, שלומי ישראל ואיציק בן סלומון כבשו והעלו את הכח לסיבוב ח'.

 

הפועל מרמורק(לאומית)-עירוני ראשון לציון(לאומית) 1:2 (1:0)

הראשונים ששיחקו בביתם הוליכו במחצית משער של מגלן אוגקויו שניצל טעות של שוער מרמורק, ז'ניה דונייב. אלירן שחר ועידן שמש עשר דקות לסיום המשיכו את המומנטום החיובי של עופר פביאן.

 

סקציה נס ציונה(לאומית)-עירוני בת ים(לאומית) 1:3 (0:1)

משחק לא רע בכלל רצוף אירועים. כבר בדקה ה-16 הגביע עמר מנסור כדור לרחבה ויוסי אסייג עלה מעל קובי שאלו ונגח את היתרון של נס ציונה. בהמשך עוד הספיקו המקומיים להחטיא מספר הזדמנויות קורצות לפני שהבת ימים השתלטו לחלוטין על המגרש ברבע השעה האחרונה של המחצית אך לא הצליחו לתרגם את יתרונם לשערים הרבה בשל יכולת מצוינת של שוער נס ציונה, אופיר חמו.

עם פתיחת המחצית יכלה בת ים לחזור למשחק. דין רפאלי איבד כדור לאקקי מיקוצ'דזה, זה פרץ לרחבה ורפאלי שהיה האחרון בדרך לשער הכשילו מאחור. השופט עידן ברנשטיין היה החלטי, הורה על הנקודה הלבנה והרחיק את רפאלי.

את הפנדל לקח מיקוצ'דזה בעצמו, בעט לפינה אך בן חמו הימר נכון והדף.

המשחק  הפך שקול ובדקה ה-69 נכנס דניאל אלמו בשורות בת ים, חילוף התקפי. שתי דקות מאוחר יותר היה זה אלמו שנגח כדור קרן של מאור אסור פנימה, 1:1.

השער עורר את נס ציונה שהחלה לתקוף גלים גלים ובדקה ה-77 באה על שכרה. זיו כבדה הגביה כדור חופשי לרחבה ודור אלקבץ נגח למשקוף ופנימה. עשר דקות מאוחר יותר הוכרע המשחק. מנסור התנהל על הכדור 20 מטר מהשער, התקדם ושיגר טיל לקורה ופנימה.

 

הפועל נצרת עילית(לאומית)-הפועל דליית אל כרמל(ב) 2:4 (0:1)

המשחק לא היה ממש כוחות למרות שנציגת ליגה ב' יכלה לדגדג בתחילת המשחק את הלאומית.

ליאור לינדר כבש את השער היחיד במחצית בדקה ה-38. פנדל מוצלח של אלירן חודידה לאחר הכשלה של אורן פלאש העלה את הנצרתים ליתרון 0:2 בתחילת המחצית השנייה. מוטי כלטוב קבע 0:3 שתי דקות מאוחר יותר ואת הרביעי יהודה ז'אנו ששיחק בעונה שעברה במכבי נצרת עילית.

דליית אל כרמל הצילה את כבודה עם צמד שערים מרגלי באסל מ'ריח ואדהאם מאייר ששבר בצורת ארוכה.

 

הפועל כפר סבא(לאומית)-אחווה עראבה(לאומית) 0:1 (0:1)

שער בודד של מלך שערי הליגה לנוער לפני שנתיים, טל אלמשלי בדקה ה-16 העניק לכפ"ס את הכרטיס לשלב הבא.



תגובות

+ הוסף תגובה
1
בהצלחה ביום שישי מול יפו
(עירוני " ערן" חדרה: 18:16 04-01-2010)
שו שו שולמית חדרה לוקחת את גביע המדינה בדרך ללאומית
2
חיפה
(מעיין: 22:02 04-01-2010)
בהצלחה חדרה-אתם עושים זאת
3
יאללה חדרה בהצלחהההה אתם הלב!!!!
(עולה עולה עולה: 22:36 04-01-2010)
צחי אוהבים אותך!!!! חבל שפיטרו אותך. שיהיה לך הרבה בהצלחה מכל אוהדי חדרה, למרות ההפסדים אנחנו יודעים שלא אתה אשם אבל בסוף כשיש בעיות מורידים את הראש ולא את הזנב. לא נורא אני בטוח שתצליח בכל מה שתעשה כי יש לך אופי של ווינר!
4
מתי בדיוק המשחק מול כפר -שלם?
(דודי חדרה: 07:55 05-01-2010)
ב-5 לחודש?או ב12 לחודש?
5
ב -12 לחודש
(לדודי מחדרה: 10:46 05-01-2010)
6
עידכונים
(אוהד: 14:10 05-01-2010)
למה אין עידכונים לגבי המשחק של ליגה א' דרום בין בית"ר כפר סבא לעירוני כפר יונה .....
7
השקמה אמן תקבלו 50-0
(חעה"ש: 15:46 05-01-2010)
יא עגלות
8
הייתי במשחק של ערד
(אבי: 18:27 05-01-2010)
תעדכנו מה עם השחקן שנפגע זה נראה חמור מאוד
9
haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
(tuvs ak frnhtk mp,: 18:53 05-01-2010)
עמישב אכלו דשא, ליגת העל מחכים לכם בהגרלה- "הסינדרלה העונה היא מ.ס. כרמיאל צפת, ולא יעזור לאף אחת" יאללה מ.ס.
10
מתי הגרלת סיבוב ח'
(אייל: 21:56 05-01-2010)
מי יודע תאריך?
11
מאמן
(עמישב: 22:17 05-01-2010)
עמישב תתחילו להתפקח תחליף מאמן ...חבל על הזמן שיטרית ואיפרגן
12
יששש השקמה עפה מהגביעעע
(יקותיאל: 22:24 05-01-2010)
וגם לא תעלה ליגה! איזה כיף!
13
יפו יפתחו לכם את התחת חדרה
(אוהד השיקמה: 09:36 07-01-2010)
מבסוטים שעפנו על תידאגו חדרה ירימי ביטון ובנדה בדרך וקצת מדודי מביטרן ומקוה שיוסי אבוקסיס ישחק בסוף יזבלות

סקר דאבל פס

איזה קבוצה תעפיל לליגה לאומית בסיום העונה?